Vraag

Ondanks aangeschafte Voordeel landen bundel, geen mobiele data in Albanië

  • 9 August 2023
  • 8 reacties
  • 38 keer bekeken

Hoi ik kan geen mobiel internet aan de praat krijgen in Albanië. Heb een 2000  voordeel landen bundel aangeschaft, en een SMS gekregen dat het aanstaat. Heb de telefoon aan en uitgezet, de verschillende providers geprobeerd. Roaming aan en uitgezet. Ik zie wel de bundel in mijn abonnement  en er is 45 mb gebruikt. Maar nu werkt het niet meer. Ik heb wel iets gelezen over beperkte roaming in mijn abonnement maar kan dat niet vinden. Wie weet er een antwoord. Ik heb mijn mobiel internet ook nodig om op mijn navigatie te rijden. Anders kan ik nergens naar toe en heb ik de bundel  voor niks aangeschaft.

Mvg BluesGirl


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@BluesGirl79 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om verbinding te krijgen in Albanië. 

Meestal is het inderdaad een oplossing om handmatig een netwerk te kiezen, maar dit werkt niet altijd. 

In ons topic over roaming staan meer tips over hoe je wel verbinding kunt krijgen. 

Wellicht dat het met die tips al lukt om het werkend te krijgen? 

Hoi Rutger het luktnog steeds niet. Maar moet ik de apn volledig instellen naar een Albanees netwerk? Grtz BluesGirl 

Reputatie 7
Badge +15

@BluesGirl79 Nee, de apn moet juist op KPN instellingen blijven. 

Krijg je alleen geen data verbinding? Zie je bijvoorbeeld wel een netwerk linksboven of rechtsboven in je scherm? 

Zou je ook je mobiele nummer willen invullen in je forumprofiel? Dan kan ik controleren of aan onze kans alles goed staat. 

Hoi rutger ik zie wel dat ik verbonden ben met het locale netwerk en een goede ontvangst heb. Maar geen internet.  Mvg BluesGirl

Reputatie 7
Badge +15

@BluesGirl79 Ik heb ook aan onze kant de instellingen nagelopen, maar ik zie dat de instellingen juist staan. 

Dit zou dan ook moeten betekenen dat er iets in instellingen niet goed gaat. 

Het is niet per ongeluk toch zo dat roaming uit staat op het toestel? 

Of dat mobiele data uitgeschakeld is op het toestel? 

Al die functies staan aan, maar internet doet het helaas niet. Erg vervelend aangezien ik vorige week al kosten gemaakt heb terwijl ik dit niet eens door had, want mijn bundel zou het doen.

Reputatie 7
Badge +15

@BluesGirl79 Ik snap dat het vervelend is dat het niet werkt. 

Is er een mogelijkheid de simkaart te testen in een ander toestel, om te controleren of je dan wel een data verbinding hebt? 

En zijn er ook al handmatig verschillende netwerken geprobeerd te kiezen? En heb je op geen van deze netwerken data verbinding? 

Hoi rutger

Ik heb de twee verschillende  netwerken  die er in deze regio zijn geprobeerd. En ik heb geen mogelijkheid om het te testen in een andere  telefoon. Ik vind het vreemd  dat ik wel een bevestigings SMS heb gehad maar dat het niet werkt. De vakantie zit er bijna op, Aan dit buitenland bundel heb ik dus weinig gehad. Als ik dit geweten had, had ik de bundel niet aangeschaft. Het is ook moeilijk om contact  te krijgen met de klantenservice van kpn. Alleen  via het forum  is het gelukt. Jammer dat kpn op de web zegt dat het wel mogelijk is. Bedankt  voor  je hulp