Vraag

Onterechte kosten buitenland

  • 23 November 2022
  • 1 reactie
  • 51 keer bekeken

Goededag,

Ik mail over het volgende.
Ik heb een factuur gekregen van €102.,10 de maand oktober
daarvan is €61,10 door internetten buiten Europa.
van 23 tm 30 oktober ben ik op vakantie geweest in Turkije. Ik weet (door ervaring andere jaren) dat dit buiten de eu valt en dat je absoluut je internet uit moet zetten. Dit heb ik dan ook meteen gedaan. Heel de vakantie heb ik mijn internet uit gehad en wifi aan. Maar ik heb het internet zo uitgezet dat als mijn wifi weg zou vallen ik niet gebruik ging maken van mijn internet via mijn provider.
Toch zijn er nu kosten gemaakt maar dit kan niet kloppen. Ik heb jaren bij ander providers gebruik gemaakt en dezelfde manier het internet uitgezet als nu en nu ik voor het eerst met kpn op vakantie ga zijn er ineens kosten gemaakt.
Op het moment dat ik het sms'je kreeg van 80% verbruikt schrok ik en keek ik meteen bij mijn instellingen deze stonden gewoon goed. Hier heb ik meteen een screenshot van gemaakt (zie foto). Meteen erna kreeg ik een melding dan 100% verbruikt was en ik 60,50 moest gaan betalen. Daarom ben ik daar meteen gaan bellen met jullie. Een collega vertelde dat er niets aan de hand was en dat het niet zou kloppen. Dus ik was gerust gesteld. Tot dat er in de app toch een bedrag van 60,50 voor internetten stond. Daarom heb ik 8 november weer gebeld met jullie klantenservice. Hij vertelde mij wederom dat er niks aan de hand zou zijn en ik de factuur even moest afwachten en het daarna terug gestort zou worden als het er toch op zou staan. Nu kregen wij gisteren 14-11-2022 de factuur met het bedrag erbij. Dus ik heb weer contact opgenomen met de klantenservice. Ik deed kort mijn verhaal en de medewerker van jullie begon meteen dat er geen leuk nieuws zou zijn en ik toch moest betalen. Maar ze had nog niet eens naar de situatie gekeken of geluisterd. Daarna ging ze pas kijken, en zei ze dat het waarschijnlijk buiten Europa zou vallen. Toen zei ik dat ik dat inderdaad wist dat Turkije niet binnen de EU valt. Daarna ging ze overleggen en zei ze daarna dat mijn instellingen niet goed zouden staan. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat die wel goed stond omdat ik heel goed weet hoe het is met internet in Turkije (omdat ik al jaren ga).Uiteindelijk zei ze dat ze het heel vervelend vond maar dat ik toch de kosten moet betalen. Ik vind het heeel erg vervelend en raar dat ik de eerste twee keer dat ik bel gerust gesteld wordt en er gezegd wordt dat het gewoon teruggedraaid wordt en vervolgens als de factuur dan binnen is, meteen zonder überhaupt helemaal de situatie goed te bekijken gezegd wordt dat ik moet betalen. Er wordt niet eens gekeken naar een oplossing of oorzaak die niet bij mij ligt. 
Graag zou ik willen vragen of er nog goed naar de situatie gekeken kan worden en zoals mij de eerste twee keer verteld werd aan te telefoon dat ik mijn kosten terug gestort krijg.

Met vriendelijke groeten,

Jessica de Roos

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jessica1395, welkom hier. 

Ik hoop dat je ondanks dit toch een leuke vakantie hebt gehad.

Mocht je nog geen duidelijkheid hebben kijk ik graag nog eens mee naar het verbruik. Zou je dan jouw profiel van gegevens willen voorzien.

Verder hoor ik nog graag op welke datum en hoe laat je ongeveer geland bent in Turkije?  Dan duik ik er eens in.