Hallo,
Ik ben nieuw hier en al jaren tevreden KPN klant, zowel mobiel als thuis (glasvezel).
Ik heb gezocht op dit forum en heb 2 gerelateerde topics gevonden, die alweer enkele jaren oud zijn.
Ik heb sinds najaar 2021 een nieuw toestel (Samsung Galaxy A52s) en sindsdien ervaring met een nieuw probleem.
Op (voor mij) willekeurige momenten kunnen mensen mij niet bellen. Telefoon gaat direct naar voicemail. Terwijl ik gewoon bereikbaar zou moeten zijn. Ben niet in gesprek, meldingbalk geeft ook vol bereik aan. Na 5 tot 15 minuten krijg ik een sms van de gemiste oproep. De telefoon zelf geeft niet aan dat ik een oproep heb gemist. Meerdere keren heeft men een collega van me gebeld waarmee ik samen werk, om me hier op attent te maken.
In de tussentijd krijg ik wel bijvoorbeeld meldingen via WhatsApp binnen. Internet werkt normaal.
Wat heb ik zelf gedaan om het op te lossen?
Ik heb als eerste een nieuwe SIM kaart aangevraagd en geplaatst. Dit hielp niet.
Daarna heb via KPN XL advies gevraagd in de winkel. Die adviseerden om "bellen via wifi" uit te zetten. Vermoeden was dat de telefoon misschien oude KPN FON wifi signalen oppakte. Ik wist niet eens dat deze optie aan stond, maar goed. Helaas hielp dit ook niet.
Vandaag kreeg ik op kantoor een whatsapp binnen. Direct erna belde de zender naar de mobiel van mijn collega, met de vraag of ik afwezig was omdat ik telefonisch niet bereikbaar was. Het was dus weer zo ver.
Ik heb mezelf direct gebeld vanaf een vaste lijn en inderdaad, geen contact ondanks vol bereik volgens de telefoon. "Alle streepjes"
Ik heb op goed geluk daarna wifi op de telefoon uitgezet. Toen weer geprobeerd, en warempel ik kreeg mezelf meteen aan de telefoon.
Ik begin nu te vermoeden dat dit met elkaar te maken heeft.
Hebben meer mensen dit probleem of tips voor me?
Ik zit er niet op te wachten de telefoon te moeten opsturen. Ze gaan toch niks vinden omdat het zo willekeurig optreedt.... Samsung en KPN kunnen lekker naar elkaar wijzen is mijn angst vooraf.