Storing

[Opgelost] Visual VoiceMail op de iPhone

  • 21 October 2020
  • 51 reacties
  • 1255 keer bekeken
[Opgelost] Visual VoiceMail op de iPhone
Reputatie 7
Badge +25

[Vermoedelijk storing]

Visual VoiceMail op de iPhone

 

We ontvangen meerdere berichten van mensen dat zij een foutmelding krijgen bij het openen van Visual Voicemail op de iPhone.

De foutmelding geeft aan:

Serveridentiteit niet gecontroleerd. De identiteit van vvm.kpn-convm.com kan niet worden gecontroleerd. Bekijk de certificaatdetails om door te gaan.

 

Wat hiervan de oorzaak is, weten wij momenteel nog niet. We hebben navraag gedaan en zodra we meer weten, horen jullie dat hier direct! 

 

Update 21-10, 10:23: We hebben afgelopen nacht een certificaat vervangen en het blijkt dat dit voor wat problemen zorgt. Dus we gaan het oude certificaat eerst weer terugzetten. Dat wordt op dit moment gedaan. We verwachten dat de storing dan ook met een kwartier ongeveer is verholpen. 

 

Losse topics hierover voegen we samen met dit topic.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Hallo,

Hier hetzelfde probleem! Weet niet wat te doen? 

Reputatie 6
Badge +8

bellen via WiFi op je telefoon uitzetten. Daar zit lijkt het momenteel een probleem bij KPN.

bellen via WiFi op je telefoon uitzetten. Daar zit lijkt het momenteel een probleem bij KPN.

Ga het even proberen.

 

bellen via WiFi op je telefoon uitzetten. Daar zit lijkt het momenteel een probleem bij KPN.

Ga het even proberen.

 

Het stond al uit daar kan het bij mij niet aan liggen.

Ook hier hetzelfde issue met de certificaatmelding, ook met de setting Wifi calling uit, dit stond al uit bij een aantal van onze users.

Reputatie 3
Badge +2

https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/serveridentiteit-513830

Nog meer mensen die dit probleem hebben, ook klanten van voormalig Robin Mobile. Hsd geeft elders op het Forum een mogelijke oorzaak. 

-edit- nu ook hier

Reputatie 6
Badge +8

Vreemd. Bij mij verhielp dat het probleem direct. Weet eerlijk gezegd niet of er nog andere diensten van KPN zijn die dezelfde server gebruiken.

 

De Visual voicemail dus…..

Ik heb oook dat mijn serverindentiteit niet gecontrolleerd kan worden

Zelfde probleem. Wi-Fi Calling stond uit.

Kunnen we in het scherm op Ga door klikken. Of het niet vertrouwde certificaat vertrouwen.

Bij mij staat “bellen via WiFi uit, maar krijg de melding nog steeds! Is toch probleem voor KPN?

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Allemaal! Het is duidelijk uit al jullie berichten dat hier wat aan de hand is. Er is inmiddels melding van gemaakt, zodra we meer weten komen we dat hier aangeven.

 

In de tussentijd: het lijkt erop dat Wifi Bellen (tijdelijk) uitzetten het probleem kan verhelpen.

Helaas is het uitzetten van Wifibellen niet altijd de oplossing want ook bij mij staat deze gewoon uit. 
Hopelijk heeft KPN de tijd om een oplossing te vinden. Ik moet wel zeggen dat dit de 1e melding was vanmorgen en tot nu toe ook de laatste...🤷🏻‍♀️🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Melding certificaatverlopen: vvm.kpn-convm.com

Kunnen jullie aub nieuwe certificaat uploaden KPN? Zelfde issue als vorig jaar. Zie bijgevoegde foto. Ik krijg hier om de haverklap een melding van.

 

 

Admin: verplaatst naar centrale topic hierover

Melding op de IPhone

De identiteit van vvm.kpn-convm.com kan niet worden geverifieerd (niet vertrouwd)

Reputatie 3
Badge +2

Beste,

Ik krijg na het upgraden vanochtend naar iOS 14.1 constant de melding: Serveridentiteit niet gecontroleerd. 

Het gaat om een certificaat van KPN zelf denk ik?

Zie bijlagen voor meer informatie.

Tijd en datum staan goed.

 

 

Heb er ook last van momenteel en ben erg benieuwd hoe het komt..

 

Admin: verplaatst naar centrale topic hierover

Reputatie 7
Badge +30

Update 21-10, 10:23: We hebben afgelopen nacht een certificaat vervangen en het blijkt dat dit voor wat problemen zorgt. Dus we gaan het oude certificaat eerst weer terugzetten. Dat wordt op dit moment gedaan. We verwachten dat de storing dan ook met een kwartier ongeveer is verholpen. 

Melding op mijn iPhone  isdat deze identitteit niet kan worden worden gereageerd. Bekijk de certificaatdetails om door te gaan zo LUIDT DE TEKST. Kan ik dit vertrouwen??

 

KPN:  GRAAG ANTWOORD !!

21-10-20 Melding op mijn iPhone  isdat deze identitteit niet kan worden worden gereageerd. Bekijk de certificaatdetails om door te gaan zo LUIDT DE TEKST. Kan ik dit vertrouwen??

 

KPN:  GRAAG ANTWOORD !!

Hier hetzelfde probleem. Klantenservice weet nergens van wordt gezegd en berichten over dit onderwerp van vandaag zijn intussen alweer van het forum verwijdert… wat doen we hiermee @KPN? 

Ik heb gebeld met kpn. Advies Apple bellen. Heb ik gedaan. Advies Apple. Accepteren. Gedaan.  Nu alles weer ok

jezus jongens wat slecht dit … jullie zijn KPN he … niet een of andere Tokkie provider ...

Reputatie 7
Badge +24

Dag allen, certificaat is inmiddels aangepast. Deze kan weer geaccepteerd worden zodat alles weer gaat werken op jullie toestellen.

Dag allen, certificaat is inmiddels aangepast. Deze kan weer geaccepteerd worden zodat alles weer gaat werken op jullie toestellen.

Hoi @Alex_P, ik heb vanochtend per ongeluk al op “ga door” geklikt. Is dit erg? En kan ik dit op de een of andere manier terug draaien? Ik hoor het graag. 
 

Alvast bedankt! 
 

Groetjes, 

Suzanne

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem hoor, @suzanne98765. Het nieuwe certificaat zal automatisch in gebruik worden genomen.