Vraag

Opzegging, klachtafhandeling en bereikbaarheid KPN vanuit buitenland

  • 11 February 2020
  • 19 reacties
  • 404 keer bekeken

Beste lezer,

 

Vanwege mijn langdurig verblijf in het buitenland heb ik enkele maanden geleden voor mijn vertrek mijn abo omgezet naar een prepaid. Ik heb dit bevestigd gekregen van kpn medewerkers. Ik heb meerdere keren gesproken met KPN klantenservice toen ik in NL was. Echter heeft KPN dit niet in het systeem verwerkt waardoor er alsnog geld van mijn rekening is afgeschreven.

Na het indienen van een verzoek om om situatie op te lossen en de bedragen te hebben gestorneerd blijf ik bestookt worden door KPN met dreigmails in de volgorde van: je moet betalen, je wordt afgesloten en er wordt een incasso ingeschakeld. Inmiddels gaan de geautomatiseerde (dreig)mails van KPN gewoon door, zonder dat ook iemand mij als jarenlange en loyale klant serieus neemt.

 

Na opnieuw meer dan 4 (!) klachten ingediend te hebben via de website worden mijn verzoeken niet opgepakt. Omdat ik in het buitenland zit ben ik niet telefonisch bereikbaar op mijn NLse nummer; ik heb dit ook duidelijk aangegeven in mijn klachtenomschrijving. Dit is nogal logisch lijkt mij als iemand langdurig naar het buitenland vertrekt.

 

Echter krijg ik automatisch berichten dat ik niet bereikbaar ben en dat de klacht wordt afgesloten. Ik heb meerdere malen mijn situatie uitgelegd en meerdere keren verzocht om per email contact op te nemen, wat tot op heden niet gebeurt. In de online klachtenformulier kan ik het veld ‘telefoonnummer waarop je bereikbaar bent’ niet invullen met een buitenlands nr, of het veld leeg laten (het is een verplicht veld).

 

De vraag is nu wanneer worden mijn klachten serieus genomen en opgepakt en hoe kan ik zsm met een KPN medewerker contact krijgen? Ik zal niet de eerste zijn die naar het buitenland gaat en graag contact wil met de klantenservice. KPN zou nog veel kunnen leren van andere bedrijven die op diverse media beschikbaar zijn.

 

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de KPN klantenservice obstakels opwerpt om het klanten moeilijk te maken ordentelijk contact te krijgen met het bedrijf. Ondanks wat de geautomatiseerde berichten aangeven dat ik ‘’niet bereikbaar ben’’ is het juist KPN klantenservice die niet bereikbaar is.  

 

Met vriendelijke groet,

Een niet blije klant

 

TAGS

#Slechte bereikbaarheid KPN #slechte service klantenservice× #obstakels klachtafhandeling× #Geautomatiseerde mails van Jorg Kramer zijn super irritant× #Geen emailadres KPN klantenservice× #Slechte behandeling loyale klanten× #Dreigmails van KPN worden niet gewaardeerd door klanten× #Slechte behandeling KPN klanten in buitenland×


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @Nietblij, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik snap wel waarom jouw Forumnaam nietblij is geworden.. Van jouw ervaring wordt je inderdaad niet heel erg blij :disappointed_relieved:  Een heel gedoe, terwijl je al enkele maanden geleden je abonnement hebt laten omzetten naar prepaid? Of heb je het laten omzetten naar prepaid vanaf een bepaalde datum (einddatum contract bijvoorbeeld), die onlangs geweest is? 

In ieder geval kijk ik het graag even voor je na. Dit kan ik helaas niet zonder gegevens, dus zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer (destijds in Nederland), klantnummer + mobiel nummer? Alles waar privé achter staat is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. 

Beste Susan_,

 

Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld. Zou je het dossier kunnen oppakken?

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Nietblij. Ik heb op het moment een storing met een van mijn systemen. Hierdoor kan ik niet alles inzien. Wat ik wel zie is dat je in september contact hebt opgenomen over de mogelijkheden met je abonnement vanwege dat je langdurig naar het buitenland ging. Daar is op de 21e uitgekomen dat het dan een omzetting naar prepaid zou gaan worden. Dat is in eerste instantie in het systeem gezet om uitgevoerd te worden per 24-10.

Begin oktober heb je een nieuwe simkaart aangevraagd, die is niet gekomen. Daarom ben je, op aanraden van een telefonische collega, op 16 oktober naar de KPN Winkel gegaan. Daar bleek dat het door de aanstaande omzetting kwam dat er geen nieuwe sim aangevraagd kon worden. De collega in de winkel heeft dan ook op dat moment de omzetting naar prepaid geannuleerd zodat je een nieuwe sim kon krijgen. Hij heeft genoteerd dat je dan contact zou opnemen met de opzegafdeling voor een nieuwe omzetting naar prepaid, die dan ook weer een maand later zou plaatsvinden.

Ik zie alleen dat contact en die omzetting niet terug. Wel een contact op de 17e met de reguliere klantenservice waarbij een maand aan abonnementskosten gecrediteerd zijn voor die maand later. Alleen niet een daadwerkelijke nieuwe omzetting naar prepaid of een contactmoment met de opzegafdeling. 

 

Gebaseerd op deze informatie is het daar dan misgegaan. Maar ik kan op dit moment nog niet beoordelen of dit dan een fout aan onze kant is geweest, of dat ik dit toch bij jou moet neerleggen. Daarvoor wil ik eerst nog even verder kijken in het systeem dat op dit moment storing heeft. Daarin kunnen we ook zien hoe het nu zit met de klachten die je ingediend hebt. Dat wil zeggen dat ik, of een van mijn collega's, daar vandaag of morgen verder bij je op terug komt.

 

Ha Erik_,

 

Dank voor je snelle reactie. Ik waardeer je moeite.

 

De uiteenzetting klopt in grote lijnen. Echter kan ik mijn niet herkennen in het annuleren van de opzegging of de notitie van je KPN-winkel medewerker. Ik heb daar geen invloed op gehad. 

 

In al mijn contacten met KPN is mijn verzoek om het stopzetten van de abo en omzetting naar prepaid leidend geweest. Immers, mijn reis stond al vast. Hoe vaak moet ik mijn wens voor opzegging van abo en omzetting naar prepaid herhalen volgens jou? Ik heb dit in mijn laatste contact met KPN klantenservice uitvoerig besproken. En bevestigd gekregen.

 

Wat mij zorgen baart en mij verrast is de zinsnede ‘’ik kan op dit moment nog niet beoordelen of dit dan een fout aan onze kant is geweest, of dat ik dit toch bij jou moet neerleggen.’’ Met name dat laatste is verwonderlijk na je opsomming van alles wat fout is gegaan aan de kant van KPN.

 

Het is juist dat ik ook na een bezoek aan de winkel opnieuw contact heb opgenomen met KPN en - logischerwijs - opnieuw heb uitgelegd wanneer de opzegging en omzetting moet plaatsvinden. Dat is ook de reden dat ik gecrediteerd ben. Dat is toch logisch gegeven de situatie? Ik ben in mijn meerdere contacten met KPN meerdere keren doorverbonden en heb diverse mensen gesproken. Of dit iemand van een ‘’opzegafdeling’’ is kan ik mij niet herinneren. Dit is opnieuw iets waar ik geen invloed op heb. 

 

Hoewel ik snap dat je een slag om de arm wilt houden gegeven de storing, vind ik het onacceptabel dat je toch ruimte laat om de klant de schuld te geven. Het is misschien handig als je wat meer schuldbewust bent gegeven de diverse problematiek van je werkgever en snapt hoe irritant dit is om te regelen vanuit het buitenland. Een excuses van jouw kant was niet alleen meer dan op zijn plaats geweest maar had ik ook als charmanter en klantvriendelijker ervaren, met name gegeven mijn meervoudige en onbeantwoorde klachten.

 

Ik hoor graag van je.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Nietblij, het is me niet helemaal duidelijk waarom je, volgens eigen zeggen, opnieuw contact op hebt genomen met onze telefonische klantenservice als je er niet van op de hoogte was dat de annulering teruggedraaid was. 

 

Ik zie in ieder geval dat er verschillende klachten zijn ingediend en hier lijkt tot dusver inderdaad geen oplossing uit gekomen. Hoe ben je wel bereikbaar? Is dat per mail of op een ander telefoonnummer? Zou je dat telefoonnummer nog in je profiel willen zetten onder ‘persoonlijke opmerkingen’? Dan ga ik ervoor zorgen dat er iemand contact met je opneemt.

Beste Marcia_,

 

Hartelijk dank voor je reactie en service. 

De reden dat ik opnieuw contact heb opgenomen is dat er van alles fout is gegaan en ik op het punt stond om bijna te vertrekken vanuit NL. Daarnaast had ik aanvullende vragen.

Ik heb zoals eerder aangegeven elke keer de situatie en mijn wensen uitgelegd. Is het niet zo dat van elk gesprek een notitie wordt gemaakt door de KPN medewerkers? Dan kan je toch zelf ook even opzoeken wat er ongeveer in het gesprek de revue heeft gepasseerd? Wat zou volgens jou de reden zijn dat je collega het bedrag heeft gecrediteerd?

Kan je ook zien in de opmerking van de KPN winkelmedewerker of ik goedkeuring heb gegeven voor het annuleren van de opzegging? Ik denk het niet… In mijn beleving ben ik meer dan duidelijk geweest over de datum van annulering en omzetting.

 

Een ander punt wat mij niet duidelijk is waarom je vragen stelt waar ik in mijn klachten al duidelijk antwoord op heb gegeven, namelijk hoe ik wel bereikbaar ben? Is dit ook de wijze hoe jij zelf behandeld wil worden als klant? Desondanks zal ik opnieuw de gevraagde gegevens noteren in de hoop dat iemand mij een keer kan helpen.

 

Ik hoor graag van je.

 

 

Ha @Marcia_, @Erik_ , @Susan_ 

 

Inmiddels al een oplossing gevonden?

 

Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +30

We hebben inmiddels verder kunnen kijken. Ik zie dat vanuit de klacht die je in december hebt ingediend een aantal belpogingen zijn geweest. De collega heeft je niet kunnen bereiken, maar wel voicemail ingesproken op 24 en 27 december. Die collega geeft ook aan wat ik al schreef dat de omzetting naar prepaid geannuleerd is voor de nieuwe sim, en daarna niet weer opnieuw is ingevoerd. Waar en hoe dat precies is misgegaan kan ik niet meer achterhalen. Jij geeft aan dat je geen weet hebt van de annulering, de collega heeft letterlijk genoteerd dat jij voor herinleg van de omzetting contact zou gaan opnemen. Ergens is dus een miscommunicatie ontstaan die nu voor dit vervelende gevolg heeft gezorgd.

 

Waar het met de klachten vervolgens is misgelopen is dat de klacht ging over dat de factuur onterecht zou zijn. Omdat er geen omzetting naar prepaid uitgevoerd is, is de klacht uiteindelijk afgewezen. De navolgende klachten zijn vervolgens allemaal gesloten omdat het een herhaling was van de eerdere, afgewezen klacht.

 

Wat nu dus moet gebeuren is dat de boel alsnog omgezet moet worden naar prepaid. Daar gaan we je bij helpen. Alleen, om dat te kunnen doen is het belangrijk dat je eerst de openstaande facturen betaalt. Dit omdat anders alles opgeheven wordt. En dan ben je het nummer kwijt. Dit achterstalligheidsproces is geautomatiseerd. Je bent op dit moment al geblokkeerd, waardoor we ook geen andere dingen met je abonnement kunnen doen. Zodra je betaalt hebt wordt je nummer weer vrijgegeven. Dan kunnen we de omzetting naar prepaid gaan doen. 

 

En daarna kunnen we dit opnieuw bij de klachtafdeling beleggen om te kijken naar de kosten van de tussenliggende periode.

Ha @Erik_ , Cc @Marcia_ @Susan_ 

 

Dit is pure oplichting en tegen de geest van contractrecht. Ik merkte in je vorige antwoord al dat je doelbewust uit bent om de fouten van je werkgever bij de klant te leggen. Waarom zou ik de facturen betalen voor een periode waarvoor ik de abo heb opgezegd? Ik zal een separate klacht tegen specifiek jou (@Erik_) indienen voor je aanhoudende dreiging, met name doordat je mij onder druk zet om te betalen voor iets wat ik reeds heb opgezegd. Iets wat je zelf toegeeft en te herleiden is in de documentatie. Daarnaast zal ik een gebruik maken van mijn rechten onder AVG en een inzageverzoek indienen bij KPN zodat ik zelf beschik over de documentatie van mijn contacten met KPN. Al met al zal het KPN meer kosten om met dit dossier bezig te zijn en mijn klachten tegen te werken dan de foutieve en luttele bedrag van 50 euro wat onterecht openstaat.

 

De fout van het annuleren van de opzegging (zodat ik een nieuwe simkaart kon krijgen) ligt bij de KPN winkel en jouw collega. Bizar dat je de klant laat boeten en betalen hiervoor. Daarnaast ga je verder met het onder (tijds)druk zetten en bedreigen van mij als klant, met allerlei implicaties als ik niet betaal. Dit is onvergeeflijk! Kan je in deze forum aangeven wat de reden is geweest voor de creditering? Is het niet zo dat die opzegging een maand is verschoven en ik daarom ben gecrediteerd? 

 

Kan je mij het bewijs sturen van je niet aangetoonde aannames? Zoals dat ik akkoord ben gegaan met de annulering? Een bevestiging hiervan? 

 

Ik wil in het verlengde van het voorgaande aangeven dat ik thuis (in NL) nauwkeurig mijn gesprekken met KPN heb bijgehouden (mogelijk met geluidsopnames). Je laat mij geen keuze dan om een procedure te beginnen bij de klachtencommissie als je de blokkade niet opheft.

 

Wat betreft het onterecht afsluiten van mijn klachten: geen van je collega’s heeft mij geinformeerd over de reden van het afsluiten van de klachten. Het is toch te dom voor woorden dat men mij op mijn NLs nummer probeert te bereiken, daar waar in mijn dossier duidelijk blijkt dat ik gegeven mijn verblijf in (niet-EU) buitenland geen intentie heb om bereikbaar te zijn op mijn 06.

 

Het laatste woord is hierover nog niet uitgesproken. Ik zal bij terugkomst ook de specifieke KPN winkel en collega aanspreken op zijn fout en na achterhalen van zijn naam ook een specifieke klacht tegen hem indienen.

 

De andere mensen op dit forum zal ik aanhoudend informeren over deze oplichting.

 

 

Beste KPN en KPN-klanten,

 

Middels dit forum wil ik KPN klanten waarschuwen voor de uitlatingen en gedragingen van KPN-medewerkers. Mijn ervaring met @erik_ wil ik graag met jullie delen: na meer dan vijf keer klachten ingediend te hebben heeft Erik_ na eigen zeggen toegegeven dat KPN meerdere fouten heeft gemaakt. Echter, medewerker en moderator Erik_ probeert er alles aan te doen om deze fouten bij klanten neer te leggen.

 

Mijn advies is neem elk gesprek met KPN medewerkers op. Indien je dit niet doet en er fouten door KPN worden gemaakt zullen medewerkers als @erik_ er alles aandoen om je onder druk te zetten en te betalen voor hun fouten. De dreigmails van o.a. Jorg Kramer en dreigtaal van Erik_ zijn erop gericht om je te laten betalen voor iets wat je niet hebt afgenomen.

 

Verlaat KPN zsm voordat ze je pakken!

 

Admin: losse topics/berichten samengevoegd met lopende topic. Onvrede uiten is prima, maar daarvoor is een enkel topic voldoende

Beste KPN klant, na mijn ervaring met KPN wil ik jullie adviseren om elk gesprek met KPN op te nemen. Daarnaast wil ik jullie wijzen op de mogelijkheden en rechten onder de AVG wetgeving. Indien je in onmin raakt met KPN dien een inzageverzoek in, zodat je beschikt over bewijsvoering en eigen documentatie. Kijk op de website van Autoriteit Persoonsgegevens voor voorbeeldbrieven.

Reputatie 7
Badge +30

Dit is pure oplichting en tegen de geest van contractrecht. Ik merkte in je vorige antwoord al dat je doelbewust uit bent om de fouten van je werkgever bij de klant te leggen. Waarom zou ik de facturen betalen voor een periode waarvoor ik de abo heb opgezegd? Ik zal een separate klacht tegen specifiek jou (@Erik_) indienen voor je aanhoudende dreiging, met name doordat je mij onder druk zet om te betalen voor iets wat ik reeds heb opgezegd. Iets wat je zelf toegeeft en te herleiden is in de documentatie. Daarnaast zal ik een gebruik maken van mijn rechten onder AVG en een inzageverzoek indienen bij KPN zodat ik zelf beschik over de documentatie van mijn contacten met KPN. Al met al zal het KPN meer kosten om met dit dossier bezig te zijn en mijn klachten tegen te werken dan de foutieve en luttele bedrag van 50 euro wat onterecht openstaat.

De fout van het annuleren van de opzegging (zodat ik een nieuwe simkaart kon krijgen) ligt bij de KPN winkel en jouw collega. Bizar dat je de klant laat boeten en betalen hiervoor. Daarnaast ga je verder met het onder (tijds)druk zetten en bedreigen van mij als klant, met allerlei implicaties als ik niet betaal. Dit is onvergeeflijk! Kan je in deze forum aangeven wat de reden is geweest voor de creditering? Is het niet zo dat die opzegging een maand is verschoven en ik daarom ben gecrediteerd? 

Ik ben uit op duidelijkheid. Omdat duidelijkheid eerst nodig is voor we een oplossing kunnen aanwijzen. Om die duidelijkheid te krijgen kan ik alleen maar afgaan op wat jij zegt, én op wat hier in de systemen staat en door de collega's genoteerd is.

Er zit een discrepantie tussen wat jij aangeeft en wat hier genoteerd is in oktober. Jij zegt dat je geen weet hebt dat de omzetting naar prepaid is geannuleerd. De collega noteert dat die omzetting geannuleerd is en dat met jou is afgesproken dat je voor herinvoer van die omzetting contact opneemt. Daarna heb je gebeld. De collega die je sprak heeft een creditering ingevoerd en daarbij genoteerd dat dit inderdaad is voor een maand abonnementskosten vanwege uitgestelde omzetting. Alleen is er vervolgens alsnog geen contact geweest met de opzegafdeling om de omzetting ook daadwerkelijk door te voeren.

Dan is er dus een miscommunicatie ontstaan. Maar ik ben niet bij die gesprekken geweest, dus ik kan niet beoordelen hoe en wat. En waar de uiteindelijke fout dan heeft gelegen. Dat is ook wat ik de hele tijd al probeer aan te geven, maar blijkbaar ben ik daarin niet geslaagd, sorry. 

 

 

Ik wil in het verlengde van het voorgaande aangeven dat ik thuis (in NL) nauwkeurig mijn gesprekken met KPN heb bijgehouden (mogelijk met geluidsopnames). Je laat mij geen keuze dan om een procedure te beginnen bij de klachtencommissie als je de blokkade niet opheft.

De blokkade is ontstaan door het niet betalen van de factuur. Dat is een volkomen geautomatiseerd proces waar ik niets aan kan doen. De enige die in het achterstalligheidsproces eventueel nog iets kan doen is de afdeling Collections (alleen telefonisch te benaderen via de klantenservice op 0800-0402). Echter, als het al op blokkade zit, zijn zij vaak ook gebonden aan de regels die we hiervoor hebben. De enige manier om dan een blokkade op te heffen is het betalen van de openstaande bedragen. 

 

En die blokkade zorgt er ook voor dat we op dit moment niets met het abonnement kunnen doen. Dus ik wil graag helpen om het alsnog omgezet te krijgen naar prepaid, maar dat kan alleen als de blokkade eraf is. En dan komen we weer terug bij de paragraaf hierboven.

 

 

Wat betreft het onterecht afsluiten van mijn klachten: geen van je collega’s heeft mij geinformeerd over de reden van het afsluiten van de klachten. Het is toch te dom voor woorden dat men mij op mijn NLs nummer probeert te bereiken, daar waar in mijn dossier duidelijk blijkt dat ik gegeven mijn verblijf in (niet-EU) buitenland geen intentie heb om bereikbaar te zijn op mijn 06.

Als je een klacht indient via de website wordt er altijd telefonisch contact opgenomen, dat staat ook aangegeven daar. Telefonisch contact kan alleen met Nederlandse nummers. Als je dan ook vanuit het buitenland contact wilt opnemen is het forum, een van onze social media kanalen of de chat de beste optie. Klachtafdeling zal, na een aantal niet geslaagde belpogingen, de klacht sluiten en stuurt dan een sms/mail om aan te geven dat je zelf weer contact kunt opnemen als de klacht niet is opgelost. Je bericht hier op het forum is dan nu ook de beste manier om dit verder geregeld te krijgen. 

 

 

Het laatste woord is hierover nog niet uitgesproken. Ik zal bij terugkomst ook de specifieke KPN winkel en collega aanspreken op zijn fout en na achterhalen van zijn naam ook een specifieke klacht tegen hem indienen.

Als je dat echt wilt doen, dan is dat je goed recht natuurlijk. Het lijkt me alleen zinniger als we nu eerst aan de gang gaan om de omzetting alsnog geregeld te krijgen. Vervolgens kan ik dit neerleggen bij onze klachtafdeling om verder te kijken naar de kosten van de tussenliggende periode en wat we daarin voor je kunnen betekenen.

 

 

De andere mensen op dit forum zal ik aanhoudend informeren over deze oplichting.

 

Onvrede uiten mag zeker. Maar, het is in strijd met onze huisregels om meerdere topics aan te maken voor hetzelfde. Ik heb dan ook je losse topics samengevoegd met dit topic. Ook je ‘algemene waarschuwing’ valt onder de scope van dit topic. Ik wil je dan ook vragen om op te houden met het aanmaken van losse topics.

Edit: ik heb de opmerking van Joep verborgen zoals je verzocht

Ha @Erik_,

 

Daar ben ik weer.

Wat mij opvalt is jouw discrepantie wat voor onduidelijkheid zorgt. Namelijk dat je enerzijds spreekt over een ‘’geannuleerde opzegging’’, iets waar ik mij niet in herken, en anderzijds over een ‘’uitgestelde omzetting’’, iets waar ik mij wel in herken. Dat laatste betekent dat de opzegging een maand is verschoven (niet geannuleerd), vandaar dat ik gecrediteerd ben. Ik heb een dienst opgezegd en een ander dienst cq product aangevraagd. Dit is simpel contractrecht. Mij kan je niet laten betalen voor diensten die ik niet heb afgenomen of geaccepteerd. Hoewel ik grote woorden als ‘chantage’ wil vermijden voelt je oplossing dat ik eerst betaal omdat ik anders de nare gevolgen, zoals blokkade, afsluiting, verlies van nummer, incasso en onbereikbaarheid, moet accepteren wel als zodanig.

 

Ik merk ook op dat je niet eens de garantie geeft dat ik mijn geld terugkrijg. Het terugvallen op automatiseringsprocessen en de regels waaraan de afdeling Collections is gebonden heb ik geen boodschap aan. Dat is een organisatorisch dingetje. De regels zijn kennelijk niet toereikend voor problemen waarmee ik door KPN word geconfronteerd. Terwijl ik contract heb afgesloten met KPN zonder dat ik daar (de juiste) diensten, service en producten voor heb teruggekregen. 

 

In mijn laatste telefonisch gesprek, na mijn bezoek aan de winkel, heeft de medewerker beloofd alles in orde te maken. Tot op heden is dat dus niet gebeurt. Ik denk dat we samen tot een oplossing moeten komen die acceptabel is. Mij facturen laten betalen die onterecht zijn is geen oplossing. De blokkade standhouden is geen oplossing. Mijn nummer geheel vrijgeven is al helemaal geen oplossing. Ik heb in een privebericht met Bart_ nauwkeurig uitgelegd wat de verregaande consequenties zijn als ik niet meer bereikbaar ben op dat nummer en als het nummer wordt vrijgegeven cq ik die 06 verlies. Ik wil je uitnodigen om met Bart_ die implicaties goed tot je door te laten dringen. Dit is een best kwalijke situatie waarin je mij brengt terwijl ik in het buitenland zit en steeds op doorreis ben.

 

Ik denk dat het belangrijk is dat de klachtenafdeling alsnog mijn klachten oppakt ofwel nu meekijkt ipv af te wachten. Er moet echt naar een andere oplossing worden gezocht die voor mij acceptabel is. En dat is de facturen rechtzetten, blokkade opheffen en ophouden met de dreiging dat ik mijn nummer verlies.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat je weer reageert, nietblij.

Wat ik gezegd heb is dit:

 De collega in de winkel heeft dan ook op dat moment de omzetting naar prepaid geannuleerd zodat je een nieuwe sim kon krijgen. Hij heeft genoteerd dat je dan contact zou opnemen met de opzegafdeling voor een nieuwe omzetting naar prepaid, die dan ook weer een maand later zou plaatsvinden.

Ik zie alleen dat contact en die omzetting niet terug. Wel een contact op de 17e met de reguliere klantenservice waarbij een maand aan abonnementskosten gecrediteerd zijn voor die maand later. Alleen niet een daadwerkelijke nieuwe omzetting naar prepaid of een contactmoment met de opzegafdeling. 

 

De collega noteert dat die omzetting geannuleerd is en dat met jou is afgesproken dat je voor herinvoer van die omzetting contact opneemt. Daarna heb je gebeld. De collega die je sprak heeft een creditering ingevoerd en daarbij genoteerd dat dit inderdaad is voor een maand abonnementskosten vanwege uitgestelde omzetting. Alleen is er vervolgens alsnog geen contact geweest met de opzegafdeling om de omzetting ook daadwerkelijk door te voeren.

 

Op 16 oktober is, in de winkel, de omzetting naar prepaid geannuleerd. Dit heeft de collega ook genoteerd. met daarbij dus de opmerking dat met jou is afgesproken dat je contact zou opnemen met de opzegafdeling om de omzetting opnieuw te laten invoeren. Dat laatste, als het gebeurd was, had er dan voor gezorgd dat de omzetting ook een maand later uitgevoerd zou worden in verband met de standaard maand opzegtermijn.

Op 17 oktober heb je gebeld en heeft die collega een vergoeding ingevoerd. Die heeft daarbij genoteerd dat dit was vanwege het opschuiven van omzetting. 

Echter, die verschuiving (oftewel het opnieuw in het systeem zetten van de omzetting) is nooit gebeurd omdat er geen contact is geweest met de opzegafdeling. Dat heb ik nu al meerdere malen aangegeven. We kunnen daar op dit moment over blijven discussiëren, maar het lijkt me beter om nu eerst te werken aan het weer werkzaam krijgen van je nummer, dan de omzetting naar prepaid, en dan de klacht over de te laten omzetting en de kosten.

Ik geef je geen garanties over creditering van de facturen omdat ik niet degene ben die daar de eindbeslissing over kan maken. Wel verwacht ik zeker dat we je hierin tegemoet komen, maar daar kan ik geen definitieve uitspraken over doen op dit moment.

 

Bart heeft me je bericht laten lezen, ik begrijp zeker hoe belangrijk het is om dit nummer te behouden. Zelf heb ik mijn 06-nummer al ongeveer 20 jaar. Ik moet er niet aan denken als die ineens verloren zou gaan. Alleen, we hebben niet de mogelijkheid om die blokkade te verwijderen. Ik niet, de klachtafdeling niet. Als een betalingsachterstand, om wat voor reden ook ontstaan, eenmaal in dit stadium is, is betalen de enige oplossing. Dit kan via kpn.com/ikbetaalnu. Zodra dit gedaan is wordt de blokkade over het algemeen binnen 4 uur weer hersteld. Als je laat op de avond (Nederlandse tijd) betaalt kan het eens de volgende ochtend worden. Let op, er zullen heraansluitkosten in rekening gebracht worden. Die gaan we je vergoeden.

Nadat het abonnement weer actief is kunnen wij vervolgens zorgen dat de omzetting naar prepaid wordt geregeld. Met een beetje geluk ook per direct in plaats van met de standaard maand opzegtermijn (mocht het onverhoopt wel een maand opzegtermijn worden kan ik je in ieder geval wel toezeggen dat we die maand aan kosten vergoeden). Dan ben je in ieder geval van nieuwe facturen af. En dan, tegelijkertijd, kan ik dit opnieuw neerleggen bij de klachtafdeling voor een beslissing over de verdere kosten.

 

Ik ben nu vrij en dit weekend niet meer aanwezig. Echter mijn collega Marcia, die ook eerder in dit topic reageerde, is er wel. Ik heb haar gevraagd dit in de gaten te houden en te reageren. Als je hier laat weten als je betaald hebt, gaan wij aan de slag.

@Erik_ fijn weekend alvast. Ik zal proberen om met @Marcia_ het eea verder op te pakken.

 

Gegeven het gebrek van een acceptabele oplossing heb ik een andere vraag. Ik wil graag alles van KPN stopzetten en overstappen naar een andere provider, met nummerbehoud. Met deze oplossing hoef ik niet meer afhankelijk te zijn van de fouten van KPN en ook geen onterechte facturen te betalen. Gaat dit lukken in dit stadium?

Ha @Marcia_ ,

 

Tot mijn verbazing zie ik zojuist dat KPN automatisch een bedrag heeft afgeschreven van 46,40! Dit moet toch niet gekker worden. Waar zijn jullie mee bezig? Hoe kan je nou bedragen afschrijven terwijl je een blokkade op mijn nummer zet?

Het word echt tijd dat jullie stoppen met deze ongein. Zoals eerder gezegd kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat KPN mij chanteert om onterechte facturen te betalen, maar nu gaat het gewoon over tot diefstal. Onterecht geld afschrijven terwijl ik mijn abo reeds heb opgezegd. Maw er is geen machtigingsbevoegdheid van KPN om dit te doen.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Nietblij, opzeggen, ook met nummerbehoud, kan alleen als de betalingen gedaan worden. Op dit moment is er nog steeds geen opzegging/omzetting naar prepaid geregistreerd. Ik zie op 16 oktober de mail dat een gedane bestelling is geannuleerd (namelijk het omzetten naar prepaid). Daarna is er geen mail weer verstuurd dat het nummer opgezegd en/of nummer omgezet wordt naar prepaid. Dit is niet opnieuw in gang gezet en het facturatieproces loopt nog steeds door. We kunnen door blijven discussiëren, maar er zijn op dit moment twee opties:

 

  1. betalen
  2. niet betalen. 

Bij optie één word je heraangesloten en kunnen we daarna je nummer overzetten naar prepaid óf je kunt je nummer meenemen naar een andere provider. 

Bij optie twee wordt het nummer opgeheven en blijft de vordering staan. 

 

Ik wil benadrukken dat dit geen dreiging is, maar een opsomming van de feiten. Ik kan er niets anders van maken, ben ik bang. Feit is dat de omzetting naar prepaid geannuleerd is en dat dit nooit weer opgestart is. Dat kan op dit moment alleen als alle openstaande facturen betaald worden. De klantenafdeling kan (en gaat) kijken naar een tegemoetkoming in de kosten, maar ik kan hier niets over zeggen, daar wij deze beslissing niet nemen. Ook wil ik benadrukken dat er dus niets opgezegd is. Dat kan als er niets meer openstaat. 

Ha @Marcia_ dit is een bedreiging en chantage. Je dwingt me - met allerlei negatieve consequenties als dreiging en persoonlijke en zakelijke implicaties in mijn leven - om geld uit mijn zak te kloppen. Ik wil je vrijwillig dat geld niet geven, maar door mij geen keuze te geven dan betalen is het chantage. Door je toonzetting en aanhoudende herhaling van de negatieve implicaties geef je mij een zeer onveilig gevoel. 

Daarnaast maak je misbruik als grote organisatie van je macht en positie, door mij te laten betalen voor iets wat ik niet heb afgenomen of akkoord op heb gegeven. Er is geen contractuele basis voor vorderingen, daar ik mijn wens en verzoek tot opzegging keer op keer heb herhaalt, ook voordat de onterechte blokkade is ingezet.


Dat de bureaucratie van KPN en automatiseringsprocessen niet meewerkt in mijn specifieke situatie is nog geen grond om de dreigingen door te zetten en verlies van mijn nummer in praktijk te brengen. Ik heb bart_ en erik_ nauwkeurig uitgelegd wat voor consequenties dat heeft. Nu ben jij ook persoonlijk op de hoogte van deze consequenties en zal ik er alles aan doen om je ook persoonlijk en organisatorisch verantwoordelijk te houden.

 

Ik zal pogen om mogelijkheden te zoeken bij de politie omdat jij en KPN doorgaan met onterechte chantage en dreiging. Ik ervaar dit als pure psychologisch geweld.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Nietblij, we kunnen je niet meer verder helpen op het forum. Je kunt op een andere manier contact opnemen met ons, maar via het forum zullen we je niet verder te woord staan. Hopelijk kom je er verder uit en kom je tot een oplossing met KPN.