Beantwoord

Overstap van Simyo naar KPN met nummerbehoud

  • 19 January 2022
  • 4 reacties
  • 430 keer bekeken

annuleren@simyo.nl

08:58 (6 uur geleden)

 

 

Onderstaande mail kreeg ik van Simyo nadat ik had aangegeven in mijn bestelling aan KPN dat ik nummerbehoud wil bij de overstap. Vervolgens ontving ik van KPN een mail dat nummerbehoud geweigerd werd door lopend contract met Symio.

Het bestelnummer bij KPN is ARMOR3575355-1.

 Zou u mij in deze verder kunnen helpen zodat ik mijn huidige nummer kan behouden.

 

Beste Bas,

Het nummerbehoud wordt in eerste instantie inderdaad afgewezen. Vandaar dat ik aangaf dat je KPN zou moeten vragen het nummerbehoud verzoek handmatig in te dienen met de notitie erbij ;annuleren. Je kunt dus contact opnemen met hen hiervoor. Nadat het verzoek ontvangen is door de afdeling nummerbehoud, zullen zij het verzoek ook weer handmatig goedkeuren binnen 2 werkdagen.

icon

Beste antwoord door Bassie07 21 January 2022, 10:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Bassie07 , het abonnement bij Simyo loopt wel op zijn eind? Binnen 4 maanden voor het einde van het contract moet je met nummerbehoud kunnen opzeggen. Je moet dan nog wel het contract uitdienen tot de einddatum, maar daarna kan de nieuwe provider het nummer overnemen.
Ik begrijp de reactie van Simyo niet helemaal: “wordt in eerste instantie inderdaad afgewezen” :thinking:?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Bassie07, jammer dat het niet helemaal soepel verloopt met je aanvraag :neutral_face:

Als ik je aanvraag er bij pak, zie ik dat nummerbehoud inderdaad gecanceld is omdat je contract bij je huidige provider nog bijna een jaar loopt. Het is mogelijk om een nummer vóór einde contract al over te nemen, als Simyo dat vrij heeft gegeven. Hiervoor moet er bij het aanvragen van nummerbehoud een extra handeling worden uitgevoerd, die de 'gewone’ klantenservice, waar ik als forum moderator ook onder val, niet uit kan voeren. Zelf kan ik dit dus niet voor je oplossen, maar ik kan wel een melding aanmaken voor de achterliggende afdeling die dit voor je kan regelen. Even ter controle; is het duidelijk dat je abonnement bij Simyo gewoon door zal lopen tot begin 2023 en dat je dus bijna een jaar voor 2 abonnementen zult betalen? Als dit inderdaad je bedoeling is, zou je dan  je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan. Zou je ook  je Simyo klantnummer in het opmerkingsveld willen noteren? Deze hebben we nodig om het nummerbehoud door te kunnen voeren!

 

Hi Mia,

Ik kreeg van KPN een uitgebreide mail met het verzoek om contact op te nemen en heb dit inmiddels gedaan. Het zou nu goed moeten komen. De opmerking wordt erbij gezet en het wordt afgehandeld.

Het contract bij Simyo zat nog binnen de bedenktijd van een overstap. Dus hoef ik dat niet af te kopen. 

 

Bedankt voor je reactie:thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +20

Ah, helemaal top dat het al opgepakt is @Bassie07 :blush: Dan rest me nu weinig anders dan je avast veel plezier te wensen met je KPN abonnement!