Beantwoord

Overstappen via Belsimpel

  • 25 January 2019
  • 9 reacties
  • 315 keer bekeken

Beste Medewerker van KPN.

Mijn abonnement is verlengbaar vanaf 25-02-2019 en het contract eindigt op 24-06-2019. Ik ben van plan over te stappen naar Vodafone. Hiermee kan ik de overstap in gang zetten op 25-02-2019.

Nu heb ik via Belsimpel geïnformeerd of dit nu kan omdat er voor mij op dit moment erg gunstige voorwaarde zijn. Zij geven aan dat ik mijn verzoek kan indienen, maar dat deze wordt geannuleerd wanneer KPN het niet goedkeurt. Deze kans lijkt mij vrij aanzienlijk omdat het nog 1 maand te vroeg is.

In hoeverre kan ik rekenen op coulance wanneer ik nu al mijn overstap wil indienen? Is er anders een mogelijkheid om bijv. 1 maand / of mijn toestel af te kopen zodat ik dit nu al in gang kan zetten.

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor jullie toelichting.
icon

Beste antwoord door PeterG 25 January 2019, 15:10

Bekijk origineel

9 reacties

Je kunt al 4 maanden van te voren regelen dat je kan overstappen. Meer coulance zit er echt niet in, weet ik uit eerdere topics hier. Die 4 maanden is onderling tussen de providers afgesproken.

Houdt er wel rekening mee dan je nog tot en met 24 juni aan je contract bij KPN vastzit. Als je met nummerbehoud overstapt en het nu al regelt gaat het nieuwe abonnement, met nummerbehoud, bij Vodafone toch niet eerder dan 25 juni in.

Ik zou nog even wachten. Het is vroeg genoeg om het 1 tot 1½ maand tevoren te regelen. I.v.m. ook nog de maand opzegtermijn sluit je nieuwe contract dan (ook) netjes aan op je oude bij KPN.

Eerder toestel afkopen kan indien die kosten apart op je rekening staan, bij wat oudere abonnementen is dat niet zo.
Eerder afkopen contract resulteert in kwijtraken nummer. Dat kan nml. niet i.c.m. overstappen met nummerbehoud.
Beste Peter,

Als ik mijn toestel nu afkoop, kan ik dan per direct overstappen?
Nee, niet met nummerbehoud. Daarvoor dien je je abonnement af te maken.

Overstappen met nummerbehoud kun je wel eerder regelen. Maar je gaat niet eerder over dan per einde contract KPN. Regel het een maand tevoren. Ivm de maand opzegtermijn zal het dan mooi aansluiten.
Bedankt voor alle snelle antwoorden Peter,

Ik ga wachten tot ik mag verlengen. Dan zet ik de wijziging in gang. Goed om te weten hoe je het ziet.
Reputatie 7
Hallo Martijn, ik moet eerst even kwijt dat ik het heel verdrietig vind dat je over gaat stappen. We hebben nog een maand de tijd om je over te halen 😉 Grapje, als je de keuze hebt gemaakt dan respecteren we dat uiteraard. Maar mocht je een vraag hebben m.b.t. je huidige abonnement, stel ze hier gerust. @PeterG bedankt voor je heldere uitleg! Ik heb daar (wederom) niets aan toe te voegen.
Hi Nadia,

Ik ben op zich tevreden maar kan via Belsimpel voor minder geld het gewenste toestel krijgen. Ook zijn mijn abonnementskosten iets lager en krijg ij ik voordelen omdat ik ziggo afneem.

Op zih vind ik dat laatste nog niet zo interessant. Maar een xperia xz2 premium voor 10 euro per maand (24 mnd) waar initieel maar 119 euro voor hoeft bijbetaald te worden haalt mij over de streep.

Als je dat kan regelen zijn we er wel denk ik.
Reputatie 7
Hey @Martijn K, ik heb helaas geen Sony Xperia XZ2 Premium in het assortiment 😞 Ik weet niet hoe vast je keuze voor het toestel is? In ieder geval kijken we graag even met je naar de mogelijkheden wanneer je daadwerkelijk verlengbaar bent. De Voordeel Voornemens van KPN lopen tot 3 februari, daarna hebben we weer iets leuks. Ik kan nog niet zeggen wat, ik hoop dat het je kan bekoren 🙂 Als je alvast je gegevens aanvult in je forumprofiel (postcode, huisnummer en mobielnummer) dan kan @Raymond. onze mobiel expert er even naar kijken. Stuur je nog even een reminder op rond de 25e? 🙂
Ik weet niet @Nadia of dit zin heeft. Ik heb nog even goed gekeken naar de mogelijkheden.

Vodafone biedt 20.000 MB data en onbeperkt bellen en sms-en aan voor €20,-

Bij het abonnement kan ik tegen €119,- bijbetaling en €10,- per maand de Xperia XZ2 Premium afnemen.

Dit komt dus neer op eenmalig €119,- en maandelijks een bedrag van €30,- euro. Ik ga er vanuit dat dit verschil te groot is om goed te maken en aangezien het toestel naar keuze niet kan worden bijgeleverd en het enige alternatief voor mij de Xperia XZ3 is wordt het denk ik een lastig verhaal.

Toch bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Ja, door de combivoordeel wordt het aanbod van momenteel wel heel aantrekkelijk. En, we hebben inderdaad het toestel niet. Helaas 😞 Ik kan voor de zekerheid op 25 februari nog even de check doen of we er op dat moment iets aantrekkelijks tegenover kunnen zetten, mocht je dat willen. Just give me a call 😉

Reageer