Vraag

Problemen met installatie iPhone 13: is deze tweedehands?

  • 1 January 2022
  • 6 reacties
  • 199 keer bekeken

Twee weken geleden een nieuwe iphone 13 besteld bij KPN, afgelopen woensdag werd het toestel bezorgd. Vandaag aan de slag met de installatie en overzetten van de data van de oude telefoon, met een iphone normaal een fluitje van een cent. Helaas dit keer niet, na inloggen op de Wifi en instellen van regio en taal verschijnt er een scherm met een extern beheer melding van de firma loh services GmbH uit Duitsland waar om een gebruikersnaam en pasword wordt gevraagd. Aangezien ik die niet heb en ook geen extern beheer wil kan ik de installatie niet voltooien. Dergelijke externe beheer programmas worden  door bedrijven op hun company telefoons geinstalleerd, het lijkt er dus op dat ik een tweede hands telefoon heb ontvangen voor de prijs van een nieuwe. En ik kan het toestel niet gebruiken.

erg teluerstellend, zijn er andere koper van de iphone 13 met vergelijkbare ervaring?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Zelf geen ervaring mee gehad, maar als je de telefoon pas net hebt gekregen zou ik contact opnemen met de klantenservice en het toestel om laten ruilen want dit klopt inderdaad niet.

Thanks Maurice, 

 Ik ga contact opnemen met de klantenservice, maar daar kan ik pas maandag terecht 0800 nummer is in het weekend niet bereikbaar

 

Reputatie 7
Badge +12

Deze software kan vanuit Apple erop gezet zijn via het serienummer. Aangezien er eerst op WiFi ingelogd is kan deze lock erop gezet zijn. Het lijkt me namelijk ontzettend stug dat het toestel tweedehands is. De iPhone 13 is ook nog nieuw en een bedrijf zal deze nooit voor zijn medewerkers kopen en daarna direct weer de deur uit doen. Maar uiteindelijk is dit wel een bizarre fout wat uitgezocht en natuurlijk gecorrigeerd moet worden. Succes daarmee.

Kan ook een fout bij Apple zijn, als een bedrijf er toestellen koopt waar ze bepaalde software op willen hebben en dit al vooraf doen kan het zijn dat deze op de “verkeerde stapel”is gekomen.

Maar belangrijker is, daarom koop ik nooit mijn toestellen on-line, was het doosje verzegelt? Zo niet is die er uit geweest en is die niet "nieuw” meer, ik wil alleen een verzegelt doosje als ik een nieuw toestel koop.

De iphone 13 heb ik gekocht bij de KPN telefoonwinkel maar omdat die geen telefoons meer op voorraad (mogen) hebben wordt hij opgestuurd via KPN post dit schijnt nu de standaard route te zijn. Het doosje van de telefoon was wel verzegelt, lijkt dat de fout dus inderdaad bij Apple ligt.  Vandaag gebeld  met de helpdesk waar et probleem in eerste instantie onbekend was, werd echter even later terug gebeld met de mededeling dat  het waarschijnklijk toch een fout bij Apple was en dat Apple met spoed bezig was om te bekijken uit welke shipment de telefoon kwam (ik vermoed dus dat ik niet de enige ben die tegen dit probleem ben aangelopen). Uitspraak van de helpdesk was dat Apple had aangegeven dat het probleem waarschijnlijk op afstand verholpen zou kunnen worden maar hoe ze dat willen doen als ik niet verder kan komen dan het inlogscherm van de externe beheerder is mij nog een raadsel, afwachten dus maar. 

Reputatie 7
Badge +17

Ooh wow:drooling_face:  wat een gek verhaal @MaartenvW. Goed dat je contact met ons hebt opgenomen. Dat dit kan gebeuren is ook mij volkomen onbekend. Ik ben benieuwd hoe dit wordt opgelost. Laat je het aan ons weten zodra je meer weet? Ook als ik iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag :slight_smile:.