Vraag

sim verloren

  • 30 January 2022
  • 10 reacties
  • 134 keer bekeken

Hallo ik woon in Thailand en ben mijn simkaart verloren.

Die doe ik alleen in mijn telefoon als ik naar nederland ga.

Maar aan het nederlands nummer is alles verbonden men whatsapp enz.

Nu wil ik een nieuwe bestellen maar dat krijg ik niet voor elkaar?

Wie weet wat ik nu het beste kan doen?

Mvg Otto de Jong.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @otto thailand 

Een vervangende simkaart kan je bestellen via de website:

https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm

Houd er wel rekening mee, dat KPN de simkaart alleen verzendt naar een Nederlands contactadres.
Een familielid of vriend kan het eventueel aan je doorsturen.

He hallo maar dan moet ik mijn simkaartnummer invoeren en die heb ik niet??

mvg otto

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @otto thailand , heb je een mobiel abonnement of is het een prepaid sim?

In het eerste geval kan je een nieuwe sim aanvragen via MijnKPN, maar voor een nieuwe prepaid sim moet je ter verificatie meer informatie verstrekken. Heb je het kaartje niet meer waar de simkaart in zat? Daar staat alle belangrijke informatie op die je “op een veilige plaats” moet bewaren.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hey @otto thailand! Ook ik ben benieuwd of het om een abonnement gaat of om een prepaid kaart. 
Het lijkt me goed om de simkaart alvast te blokkeren. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik heb postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer nodig. Als het gaat om een abonnement heb ik ook de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. Je kunt de laatste 3-cijfers toevoegen aan ‘Persoonlijke Opmerkingen’. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @otto thailand , heb je de gevraagde informatie al in je profiel geplaatst? Dan kan moderator Lisa voor je aan de slag.

Beste Lisa,

Ik heb mijn profiel ingevuld zoals je mij aangaf. Graag hoor ik weer van jou.

Mvg Otto de Jong.

Reputatie 7
Badge +17

Hey @otto thailand! Het gaat om prepaid. Ik kan een nieuwe simkaart voor je aanvragen, die wordt dan naar het Nederlandse adres toegestuurd dat je hebt doorgegeven. Is dit oké? Dit betekent dat iemand anders de simkaart naar Thailand moet sturen of dat je de simkaart een keer meeneemt als je hier in NL op bezoek bent geweest. 

Als dit oké is vervang ik de simkaart. Hoor graag!

Hoi Lisa, dankjewel dat wil ik heel graag. Weet je ook hoe vaak ik hem moet opwaarderen om hem niet te laten verlopen want ik kom voorlopig nog niet naar nederland.

Mvg Otto de Jong.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @otto thailand 

Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?

Heb je je beltegoed 6 maanden niet gebruikt?

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en en internetten.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaidtegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaidpakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

bron: https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm bij de Veelgestelde vragen.

Ik ben weer terug bij af!! ik kan mij niet vereiferen want heb men simkaart niet?

Hoe moeilijk kan het zijn dat het wel mogenlijk is om mijn nummer te houden?

Mvg Otto de Jong.