Vraag

Sinds Telfort simkaartwissel problemen met Huawei P20 Pro en Huawei Mediapad M5 Lite. 'toegang tot netwerk ontzegd' op wifi,hotspot en mobiel internet.

  • 4 October 2021
  • 11 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik had een Telfort sim kaart, deze zou geüpdatet worden maar dit was mislukt. Daar kreeg ik een SMS over. Daarna heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd, gekregen en geactiveerd. De eerste korte tijd ging het goed maar daarna allerlei vage problemen en het wordt alleen maar erger! Vorige week kon ik plots geen hotspot meer gebruiken. De hotspot is correct geconfigureerd, er is niks aan veranderd en met de oude simkaart werkte deze gewoon goed. Mijn tablet gaf opeens de melding 'toegang tot netwerk ontzegd' als ik met de hotspot van mijn mobiel contact wilde maken. Terwijl de tablet van mijn man (die van precies hetzelfde merk en type is) wél connectie kon maken met mijn hotspot. Ik heb van alles geprobeerd. Hotspot opnieuw configureren, nieuwe naam, nieuw wachtwoord, vliegtuigmodus aan en uit, WiFi aan en uit, mobiel netwerk aan en uit. Telefoon tig keer opnieuw opgestart, zelfs tablet terug naar fabrieksinstellingen gedaan. Niks heeft geholpen. Terwijl het tablet van mijn man gewoon gebruik kan maken van mijn hotspot (en ja, er kunnen meerdere apparaten tegelijkertijd gebruik maken van de hotspot). Helaas tot op heden niet opgelost. 

 

Daarnaast krijg ik nu opeens de melding op mijn telefoon dat ik geen internet toegang heb via mijn thuis WiFi (ook van Telfort/KPN) en ook niet via mijn mobiele Kpn internet. Hij geeft in de instellingen aan Verbonden (geen internet toegang). Maar ik kan wel gewoon browsen op internet Chrome? En ook bijvoorbeeld de email app werkt gewoon en haalt data binnen als ik de pagina vernieuw. Maar bijvoorbeeld de MijnKpn app zegt weer dat ik geen internet heb en kan ik dus niet openen (niet op wifi en niet op mobiel internet) . Wederom hebben andere apparaten wél gewoon toegang tot de thuis WiFi. Dus het ligt niet aan het modem (is ook gereset, had geen effect). En het ligt dus ook niet aan mijn mobiele telefoon omdat mijn man wel gewoon mijn hotspot kan gebruiken en sommige apps het dus wél gewoon doen. 

 

Ik ben er vrij zeker van dat de problemen veroorzaakt worden door de nieuwe simkaart. En wil dit zo snel mogelijk opgelost hebben want ik kan niet werken met half internet en zonder hotspot! 

 

Ik heb een Huawei P20 Pro en Huawei Mediapad M5 Lite. Mijn man heeft deze ook en die heeft geen problemen. 

​​

​*admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Orenda 

 

Ik denk dat je netwerkinstellingen een beetje in de war zijn geraakt door die sim kaart update.

De simpelste manier om dat te verhelpen is door een netwerkreset op je mobiel uit te voeren, je moet daarna wel de WiFi en Hotspot opnieuw instellen.

Hier een handleiding hoe je dat uitvoert: https://www.techbone.net/huawei/user-manual/reset-network-settings

Hoi @Orenda . Welkom op het forum.

Ik sluit me aan bij @GeSp .  Is het daarmee opgelost?

Helaas, het heeft niet geholpen. Het is nu zelfs zo dat ik in zijn geheel geen connectie meer kan maken met het thuis wifi netwerk (het mobiele netwerk werkt wel). Ook de hotspot (van mobiel netwerk naar mijn tablet) werkt nog steeds niet (heeft door de reset een nieuw wachtwoord gekregen). Ik heb mijn telefoon en tablet opnieuw opgestart na de netwerk reset. 

Reputatie 7
Badge +18

Je zal je mobiel wel eerst moeten aanmelden op je WiFi netwerk.
Vraagt hij niet om een wachtwoord als je daarop wilt aanmelden en wat voor melding krijg je dan als dat niet lukt?

Je opmerking van je Hotspot wachtwoord begrijp ik niet, je kan die toch hetzelfde instellen als voorheen, met dezelfde naam en wachtwoord.

Dat snap ik 😊 dat had ik gedaan naar kreeg ik opnieuw de melding verbonden, geen internet toegang. Nu ging ik terug naar mijn instellingen, heb ik het opnieuw ingevoerd en op dit moment werkt de WiFi wel weer. Ik snap niet zo goed waarom de verbinding er dan soms uit valt? 

De hotspot, die heb ik nodig voor als ik niet thuis ben. Dat werkt dus via mijn mobiele bundel. Door de netwerk reset was de naam en het wachtwoord van de hotspot gewijzigd. Maar dit heb ik dus opnieuw in mijn tablet ingevoerd maar dan krijg ik nog steeds dezelfde meldingen (toegang tot netwerk ontzegd). 

 

Reputatie 7
Badge +18

Als je jouw mobiel verbind met een WiFi netwerk op een andere locatie of op de hotspot van de telefoon van je man gaat dat dan wel goed of blijft de WiFi op jouw mobiel dan nog steeds wegvallen?

Ik heb de WiFi verbinding een dag aangekeken en dit lijkt nu goed en stabiel te zijn/blijven! 

 

Is alleen het probleem van de hotspot nog over...... 

Kan iemand mij nog helpen met het hotspot probleem wat ik nog steeds heb? 

Reputatie 7
Badge +18

Kan de tablet van je man wel verbinden met de hotspot op jouw telefoon?

Als je de WiFi verbinding naar jouw hotspot vergeet op je eigen tablet en je verbind daarna opnieuw met je hotspot werkt het dan of hou je hetzelfde probleem?

Ja, mijn man kan gewoon verbinden met mijn hotspot. En nee, als ik de verbinding op mijn tablet vergeet en opnieuw instel op mijn tablet, werkt het nog steeds niet. Ik heb ook mijn tablet teruggezet naar fabrieksinstellingen. Heeft ook niet geholpen. Ik krijg de melding 'toegang tot netwerk ontzegt' 

Reputatie 7
Badge +18

Als zelfs die reset niet geholpen heeft dan zou ik het verder ook niet weten, hopelijk heeft iemand anders nog een idee.