Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 1

@Loliepop Klopt het dat jij je whatsapp (op basis eigen telefoonnummer) en al je andere apps nu gewoon kan gebruiken met je Vodafone prepaidcard?

Klopt. Tot nu toe. Nog geen garantie natuurlijk. 
Als het niet zo zou zijn zou ik dit uiteraard ook netjes melden

Reputatie 4
Badge +2

@Loliepop Klopt het dat jij je whatsapp (op basis eigen telefoonnummer) en al je andere apps nu gewoon kan gebruiken met je Vodafone prepaidcard?

Klopt. Tot nu toe. Nog geen garantie natuurlijk. 
Als het niet zo zou zijn zou ik dit uiteraard ook netjes melden

Klinkt goed. En ik dacht dat je bij je telefooninstellingen ook call forwarding kan instellen (per nummer). Je KPN nummer moet dan wel even actief zijn op het netwerk want daarover wordt het doorgegeven. 
Dan kun je het KPN-nummer forwarden naar je Prepaid Vodafone-nummer. Zodat je op beide nummer (goed) bereikbaar bent. Klopt dat?

Reputatie 1

@Loliepop Klopt het dat jij je whatsapp (op basis eigen telefoonnummer) en al je andere apps nu gewoon kan gebruiken met je Vodafone prepaidcard?

Klopt. Tot nu toe. Nog geen garantie natuurlijk. 
Als het niet zo zou zijn zou ik dit uiteraard ook netjes melden

Klinkt goed. En ik dacht dat je bij je telefooninstellingen ook call forwarding kan instellen (per nummer). Je KPN nummer moet dan wel even actief zijn op het netwerk want daarover wordt het doorgegeven. 
Dan kun je het KPN-nummer forwarden naar je Prepaid Vodafone-nummer. Zodat je op beide nummer (goed) bereikbaar bent. Klopt dat?

Ik heb werkelijk geen idee. 
wij hebben het KPN nummer nu kompleet uit staan. Even hierop niet bereikbaar. 
Mensen die wij nodig vinden even het “tijdelijke” nummer gegeven. En Whatsapp is gewoon berijkbaar onder het normale nummer. Dus ze kunnen ons wel bereiken als het nodig is

Ook ik heb er al weken last van. (Om het maar even gemeld te hebben KPN)

ik heb gelukkig een e-sim. Kpn en Vodafone. 
op mijn toestel geeft alleen het KPN netwerk problemen, voor zowel data en voice.

Met Vodafone totaal geen problemen op zowel data als voice. 

instellingen van mijn toestel (iphone 11) zouden dus niet de oorzaak kunnen zijn KPN!

Reputatie 2

Fijn dat er de vinger aan de pols gehouden wordt qua ontwikkelingen. Maar…. Ik heb nu een werkend toestel nodig! Als het advies is: koop een iPhone 12 of 13 dan kan ik dat aan mijn werkgever laten zien als noodzaak voor bereikbare mobiliteit. Maar tot nu toe moet je, wat KPN betreft, maar in je sop gaarkoken. Graag nu de oplossing voor hier & nu. De oplossing voor over een tijdje heb ik niets aan…..

Reputatie 4
Badge +2

All, volgens mij hebben we een tijdelijke prima oplossing voor iedereen nu.
Je maakt daarbij gebruik van het feit dat de iPhone 11 dual sim ondersteunt.

Het werkt als volgt. 
Een prepaid simcard in je iPhone 11 zetten (en je KPN omzetten naar e-sim als dat nog niet zo is, op dezelfde telefoon). Vodafone blijkt te werken bij @Loliepop hierboven die dat heeft. Een prepaid simkaart met 10GB data kost ca. €30, is 1 maand geldig en werkt ook in de EU. 
Je kan per simkaart bij de instellingen aangeven wat die wel en niet moet doen. Dus Data via je prepaidcard. Daarmee werkt het dataverkeer weer 100% met al je apps en ook whatsapp en whatsapp-bellen.

Weg irritatie en onbereikbaar zijn. Vervolgens rustig wachten totdat KPN het probleem heeft opgelost. En na afloop de onterecht in rekening gebrachte kosten in terugvorderen en de bijkomende kosten van je prepaidkaart claimen. 

Hoe leuk is dat ? 😃

 

Reputatie 5
Badge +2

All, volgens mij hebben we een tijdelijke prima oplossing voor iedereen nu.
Je maakt daarbij gebruik van het feit dat de iPhone 11 dual sim ondersteunt.

Het werkt als volgt. 
Een prepaid simcard in je iPhone 11 zetten (en je KPN omzetten naar e-sim als dat nog niet zo is, op dezelfde telefoon). Vodafone blijkt te werken bij @Loliepop hierboven die dat heeft. Een prepaid simkaart met 10GB data kost ca. €30, is 1 maand geldig en werkt ook in de EU. 
Je kan per simkaart bij de instellingen aangeven wat die wel en niet moet doen. Dus Data via je prepaidcard. Daarmee werkt het dataverkeer weer 100% met al je apps en ook whatsapp en whatsapp-bellen.

Weg irritatie en onbereikbaar zijn. Vervolgens rustig wachten totdat KPN het probleem heeft opgelost. En na afloop de onterecht in rekening gebrachte kosten in terugvorderen en de bijkomende kosten van je prepaidkaart claimen. 

Hoe leuk is dat ? 😃

 

Op zich leuk en voor sommige een oplossing….

Maar: voor velen is dit waarschijnlijk te technisch en niet iedereen heeft de financiële ruimte om zomaar 20-30 euro extra af te tikken.

Daarnaast is er geen enkele garantie dat KPN dit gaat vergoeden.

Reputatie 4
Badge +1

Eigenlijk jammer dat er geen grote media site dit naar buiten brengt. Hoe meer druk hoe sneller het opgelost wordt waarschijnlijk. 

Reputatie 2

@DerRudy : Gewoon een nieuw abonnement of prepaid nemen bij elke willekeurige concurrent lost  het probleem op! Helaas kan ik met mijn zakelijke abonnement niet zo makkelijk wijzigen. Maar het is wel tijd inmiddels. “Gratis abonnement” (van mijn werk) van KPN is minder dan €30 per maand van een willekeurige ander provider. Hartelijke groet en succes aan diegenen die een overstap niet kunnen betalen. 

Reputatie 5
Badge +2

Eigenlijk jammer dat er geen grote media site dit naar buiten brengt. Hoe meer druk hoe sneller het opgelost wordt waarschijnlijk. 

Tweakers is getipt.. 

weet alleen niet of ze dit ook oppikken.. 

Reputatie 2

Er is maar een beperkt aantal klanten dat er last van heeft. KPN is liever die klanten kwijt dan de boel goed te regelen. Iemand nog tips voor een bruikbare provider?

Reputatie 3
Badge

All, volgens mij hebben we een tijdelijke prima oplossing voor iedereen nu.
Je maakt daarbij gebruik van het feit dat de iPhone 11 dual sim ondersteunt.

Het werkt als volgt. 
Een prepaid simcard in je iPhone 11 zetten (en je KPN omzetten naar e-sim als dat nog niet zo is, op dezelfde telefoon). Vodafone blijkt te werken bij @Loliepop hierboven die dat heeft. Een prepaid simkaart met 10GB data kost ca. €30, is 1 maand geldig en werkt ook in de EU. 
Je kan per simkaart bij de instellingen aangeven wat die wel en niet moet doen. Dus Data via je prepaidcard. Daarmee werkt het dataverkeer weer 100% met al je apps en ook whatsapp en whatsapp-bellen.

Weg irritatie en onbereikbaar zijn. Vervolgens rustig wachten totdat KPN het probleem heeft opgelost. En na afloop de onterecht in rekening gebrachte kosten in terugvorderen en de bijkomende kosten van je prepaidkaart claimen. 

Hoe leuk is dat ? 😃

 

Op zich leuk en voor sommige een oplossing….

Maar: voor velen is dit waarschijnlijk te technisch en niet iedereen heeft de financiële ruimte om zomaar 20-30 euro extra af te tikken.

Daarnaast is er geen enkele garantie dat KPN dit gaat vergoeden.

Ja precies dit helaas 😔

Reputatie 7

Daarnaast is er geen enkele garantie dat KPN dit gaat vergoeden.

Ja precies dit helaas 😔

Laat KPN en Apple nu eerst maar eens werken aan het vinden en wegnemen van de oorzaak van dit probleem dan kunnen we daarna praten over of en zo ja door wie er compensatie aangeboden zal worden.

Reputatie 4
Badge +2

Hmm, ik begrijp de negatieve reacties op de tijdelijke oplossing niet. Als je je een iPhone 11 van €800 kunt permiteren en ca. €1 per dag zou teveel zijn om je device waar je alles mee moet doen dagelijks goed draaiende te houden de komende weken?

Daarnaast is het plaatsen van een andere extra sim niets bijzonders en in de winkel van die provider kan men je daarmee helpen. Ook het omzetten van je fysieke kpn-sim naar e-sim is erg makkelijk waarbij kpn je kan helpen. En je kan het ook zelf best eenvoudig.
Bovendien hebben we dit forum en dit topic waarin we elkaar goed kunnen helpen. 
En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

Reputatie 7

En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Reputatie 3
Badge

Hmm, ik begrijp de negatieve reacties op de tijdelijke oplossing niet. Als je je een iPhone 11 van €800 kunt permiteren en ca. €1 per dag zou teveel zijn om je device waar je alles mee moet doen dagelijks goed draaiende te houden de komende weken?

Daarnaast is het plaatsen van een andere extra sim niets bijzonders en in de winkel van die provider kan men je daarmee helpen. Ook het omzetten van je fysieke kpn-sim naar e-sim is erg makkelijk waarbij kpn je kan helpen. En je kan het ook zelf best eenvoudig.
Bovendien hebben we dit forum en dit topic waarin we elkaar goed kunnen helpen. 
En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

Ik heb dus geen €800,- neergeteld maar een Refurbished IPhone 11 voor €439,- gekocht.

En €1,- per dag is dus gemiddeld €30,- per maand.

Geen idee of je nog ander nieuws volgt…maar er zijn momenteel meerdere grote kostenposten bijgekomen (lees energie en duurdere boodschappen) dus die €30,- is niet voor een ieder zo neergelegd. 
 

 

Reputatie 3
Badge

All, volgens mij hebben we een tijdelijke prima oplossing voor iedereen nu.
Je maakt daarbij gebruik van het feit dat de iPhone 11 dual sim ondersteunt.

Het werkt als volgt. 
Een prepaid simcard in je iPhone 11 zetten (en je KPN omzetten naar e-sim als dat nog niet zo is, op dezelfde telefoon). Vodafone blijkt te werken bij @Loliepop hierboven die dat heeft. Een prepaid simkaart met 10GB data kost ca. €30, is 1 maand geldig en werkt ook in de EU. 
Je kan per simkaart bij de instellingen aangeven wat die wel en niet moet doen. Dus Data via je prepaidcard. Daarmee werkt het dataverkeer weer 100% met al je apps en ook whatsapp en whatsapp-bellen.

Weg irritatie en onbereikbaar zijn. Vervolgens rustig wachten totdat KPN het probleem heeft opgelost. En na afloop de onterecht in rekening gebrachte kosten in terugvorderen en de bijkomende kosten van je prepaidkaart claimen. 

Hoe leuk is dat ? 😃

 

Dit is geen ideale oplossing vind ik. Bellen en gebeld worden moet gewoon kunnen op de gebruikelijke manier (dus niet via Whatsapp) én via je eigen telefoonnummer. Dat gaat toch niet met deze oplossing? Of begrijp ik het niet?

Dan kun je toch veel beter gewoon helemaal overstappen naar Vodafone..?  Uiteraard met nummerbehoud. Dan moet het contract uiteraard wel ontbonden worden. 

Maar ik wacht het zelf liever nog even af

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 3
Badge

Wij hebben vanmiddag maar een prepaid kaart van de concert gekocht om in ieder geval maar bereikbaar te zijn. Probleem gelijk opgelost. Vol internet. Snel internet en gelijk weer telefonisch bereikbaar. Straks maar zien wat we ermee gaan doen. 

Kijk, misschien is dat nog wel een slimme oplossing! Je koopt een prepaidkaart van een andere provider (met ander nummer) en databundel. Die zet je als fysieke sim in je toestel. En je KPN-sim zet je over naar e-sim. 
Je kunt dan bij je instellingen van mobiele data zeggen welke sim die daarvoor moet gebruiken (die van die andere provider dus). En je KPN-nummer zet je bij je Telefoon-instellingen op forward naar het telefoonnummer van die nieuwe sim. 
Je kunt dan Whatsapp blijven gebruiken met je KPN-nummer. En op je KPN-nummer goed bereikbaar zijn (tenminste dat denk ik want de forwarding loopt via de cloud zeg maar). 
Het proberen waard?!?

Je zegt hier dat je het moet omzetten bij “mobiele data” maar helaas geld dat dus dan weer niet voor mij… want al open ik instellingen kan k dat niet eens aanklikken en anders krijg ik gewoon een zwart scherm. Dan lijkt het net alsof ik nog meer problemen heb dan andere hier als die dat niet hebben.. helaas voor alsnog geen bruikbare oplossing voor mij iig!

Reputatie 6
Badge +3

Eigenlijk de laatste 3 dagen redelijk stabiel internet op wat slechte momenten na

Best apart 

Reputatie 5
Badge +1

Eigenlijk de laatste 3 dagen redelijk stabiel internet op wat slechte momenten na

Best apart 

Nou hier niet.. gisteravond een half uurtje vol 4G, ik was zo blij, maar helaas begon daarna het gezeik weer.. 🙈

Reputatie 4
Badge +1

En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

Reputatie 4
Badge

En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

Dit wordt straks echt wel goed geregeld. 

Reputatie 7

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

KPN zal dan inderdaad niet veel kunnen doen anders dan "uit coulance" een kleine vergoeding te geven. Als je bij KPN alleen de keuze had gehad tussen een iPhone 11 en een iPhone 11 dan zou je een betere vergoeding van KPN mogen eisen maar je had natuurlijk een veel grotere keuze. Het is niet KPN die de keuze voor een iPhone 11 voor jou gemaakt heeft maar dat ben je zelf geweest. 

Reputatie 5
Badge +2

En wat compensatie daarvoor betreft kan KPN die kosten best makkelijk vergoeden door je een extra toekomstige periode van een of twee maanden niks in rekening te brengen. 

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

Dit wordt straks echt wel goed geregeld. 

Heb jij een glazen bol? 

Reputatie 4
Badge +1

En wat als de oorzaak toch bij Apple blijkt te liggen?

Dan moet Apple maar via KPN regelen dat we iets terugkrijgen.

Lijkt mij in ieder geval oneerlijk als dan wordt gezegd dat het probleem door Apple kwam en ze verder niks doen. 

KPN zal dan inderdaad niet veel kunnen doen anders dan "uit coulance" een kleine vergoeding te geven. Als je bij KPN alleen de keuze had gehad tussen een iPhone 11 en een iPhone 11 dan zou je een betere vergoeding van KPN mogen eisen maar je had natuurlijk een veel grotere keuze. Het is niet KPN die de keuze voor een iPhone 11 voor jou gemaakt heeft maar dat ben je zelf geweest. 

Ik heb mijn iPhone niet via KPN, maar los gekocht. 
Had de Sim-only eerst in ander toestel. 
Dus ik had van te voren moeten weten dat deze iPhone problemen zou krijgen en nu is het mijn eigen schuld dat ik de 11 heb gekozen? 🤔
Zo interpreteer ik jouw bericht.

Het is logisch dat als ik dit had geweten ik wel een ander toestel had gekozen..