Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Goedenavond,

Bijdeze wil ik ook melden dat ik met het probleem zit van zeer slecht 4G tot geen 4G  

mij hoop op een snelle oplossing!

 

Groet Arno

Reken daar maar niet op.

ik ga al naar week 10 nu..

Met dit tempo gaan wij het einde van het jaar wel halen zonder oplossing….

Reputatie 3

Kpn het laatste bericht per sms was 16sept dat er met de leverancier overleg plaats gaat vinden hoe dit opgelost word. We zijn 10 dagen verder wat is en word nu de oplossing!?

Badge

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

We zijn nu drie maanden verder en er is nog steeds geen oplossing in zicht en de berichtgeving wordt ook minder. Wat is de huidige stand van zaken?

Reputatie 7
Badge +20

Kpn het laatste bericht per sms was 16sept dat er met de leverancier overleg plaats gaat vinden hoe dit opgelost word. We zijn 10 dagen verder wat is en word nu de oplossing!?

We zijn nu drie maanden verder en er is nog steeds geen oplossing in zicht en de berichtgeving wordt ook minder. Wat is de huidige stand van zaken?

Dit overleg loopt nog steeds, er valt nog niet iets concreets te melden. We hopen dat hier snel verandering in komt. Zodra we nieuws voor jullie hebben, laten we dat hier direct weten!

Reputatie 5
Badge +1

Kpn het laatste bericht per sms was 16sept dat er met de leverancier overleg plaats gaat vinden hoe dit opgelost word. We zijn 10 dagen verder wat is en word nu de oplossing!?

We zijn nu drie maanden verder en er is nog steeds geen oplossing in zicht en de berichtgeving wordt ook minder. Wat is de huidige stand van zaken?

Dit overleg loopt nog steeds, er valt nog niet iets concreets te melden. We hopen dat hier snel verandering in komt. Zodra we nieuws voor jullie hebben, laten we dat hier direct weten!

Goedemorgen Maja, dit kan echt niet…

Er moet op korte termijn een definitieve oplossing komen. 

Beste,

Ik wil mij graag aansluiten bij dit onderwerp overigens is mijn ervaring dat de problemen van start gingen zodra het 3G netwerk uit ging begin van het jaar. Sindsdien ervaarde ik problemen op verschillende plekken in het land. Dit uitte zich met name in geen data verkeer mogelijk of extreem traag. Daar waar anderen met een 5G supported telefoon geen problemen hadden op het KPN netwerk.

Beschik over een Iphone 11 Pro model MWC72ZD/A 

We hebben zakelijk nog overwogen om te switchen naar Tmobile maar dat zou slechts “uitstel van executie” zijn dus horen graag waar KPN mee gaat komen. 

Mvg,

Danny

Ook ik wil me graag aanmelden. Ik heb sinds 2 maanden niet of nauwelijks bereik met mijn Iphone. Ook al een nieuwe sim kaart besteld, maar het probleem is niet verholpen. Ik heb vaker E dan 4G. Heb exact dezelfde problemen als hier eerder genoemd zijn. 

Mvg.

A.L. van Kleef 

Reputatie 7
Badge +20

@Danny84 ik heb je gegevens toegevoegd aan de lijst!

@A.L. van Kleef klopt het mobiele nummer dat in je profiel staat nog? Zo nee, zou je hem dan aan willen passen zodat we jouw gegevens ook toe kunnen voegen?

Badge

Hi KPN moderators,

Zouden jullie intern ook de collega's van KPN zakelijk support op de hoogte willen stellen van de huidige problemen? Ik heb een zakelijk abonnement met iPhone 11 en sinds juli geen of hooguit edge verbinding. Via hier ben ik doorverwezen naar zakelijk support, waar ze doen alsof het een nieuw onbekend probleem is en ik de riedel van sim wissel e.d. weer door moest (wat niet heeft geholpen). 

 

Op dit forum en bij KPN consumenten support is i.i.g. nog bewustzijn van het probleem. Bij KPN zakelijk support loop ik tegen een muur.

 

Gr. Paul

Badge

Hi!

Ik ervaar helaas al 2 maanden hetzelfde probleem met mijn iPhone 11.

Ik heb constant een ‘E’ als ik mijn mobiel netwerk inschakel..

Ik zie zojuist dat ik al op de lijst sta, maar ik zit bij het abonnement van mijn moeder. Moet ik dan haar telefoonnummer invoeren voor dit probleem? Zij heeft hier namelijk geen last van, maar zij beheert het abonnement wel. 

Alvast bedankt!

Mvg. Jente Dijk

Ook ik wil mij graag aanmelden, ik heb al bijna 2 maanden geen of amper 4G bereik. Vaak een “E”. Daarnaast heb ik ook problemen met bellen als ik niet op mijn eigen WiFi zit. Het gesprek/verbinding valt elke keer weg waardoor een telefoongesprek amper mogelijk is.  Als ik dan eenmaal thuis, verbonden met mijn WiFi probeer te bellen is er niets aan de hand. 
 

Reputatie 7
Badge +20

@Paul Notebaart, ga ik doorgeven. 

 

@Jente Dijk, het nummer van jou waar je de problemen mee ervaart. Als die op de ijst staat, dan is het goed. 

 

@Sharon Alewijn Je staat op de lijst. 

Reputatie 3

Goedemiddag,

 

kpn medewerkers: nu mag ik over 2 weken een nieuw toestel kiezen. Hoe zit het dan met de compensatie?

Reputatie 7
Badge +20

Zie het startbericht: 

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Vanaf juli problemen met bereik en internet. Al vaker in contact geweest met KPN maar konden mij dit niet vertellen. Hoop dat het binnenkort is opgelost, want nu betaal ik een hoop voor niks. Het forumprofiel heb ik ingevuld. 

Reputatie 1

hoe zit het met de restitutie van het abonnementsgeld als ik mijn iPhone 11 vervang voor een ander model?

Reputatie 7
Badge +20

@Lindavkm je staat op de lijst. 

 

Reputatie 2

Mij dan maar graag ook op de lijst voor de vergoeding. Al heb ik 10 keer liever dat het opgelost wordt. Het duurt wel erg lang dat het probleem opgelost wordt. Al vanaf zeker 12 juli is het probleem ontstaan !

 

 

@A.L. van Kleef klopt het mobiele nummer dat in je profiel staat nog? Zo nee, zou je hem dan aan willen passen zodat we jouw gegevens ook toe kunnen voegen?

 

Het nummer klopt. Deze gegevens mogen aan de lijst worden toegevoegd. Gr., Anne-Floor

Reputatie 4
Badge +1

Gister even de oude Telfort kaart (met KPN abo) van mijn man in mijn iphone 11 gedaan. 
Gekke is dat die nog betere verbinding had dan mijn eigen gloednieuwe KPN simkaart.

De medewerker in de winkel dacht dat mijn vorige Telfort kaart de boosdoener was 😓

Die vergoeding van de abonnementskosten kan me niet zoveel meer schelen eigenlijk. 
Ik wil gewoon weer mijn telefoon normaal kunnen gebruiken met volledig, niet haperend bereik!

Allemaal niet erg hoopvol dit…

Ik heb ook Belsimpel nog een bericht gestuurd, maar vrees dat die mij ‘terugsturen’ naar KPN😩

 

Reputatie 7
Badge +20

@fransjdg, zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien en mij een seintje geven als je dat hebt gedaan? 

@A.L. van Kleef ik zie geen actief abonnement op jouw nummer. Voor zakelijk kun je contacten met 0800-0403. Mocht je elders een abonnement hebben kun je contact met jouw provider zoeken. 

Teleurstellend dat we niets meer vernemen over hoe nu verder. Hoeveel weken/ maanden gaat dit nog duren? Kpn lost dit op. Teruggave abonnementskosten helpt niet. Ik wil een goed werkende telefoon met kpn netwerk. 

Ook ik wil graag doorgeven dat mijn dochter (abonnement staat op mijn naam) met haar  iPhone 11 in combinatie met een SIM Only abonnement problemen ervaart met bellen en 4G. Ze is niet tot nauwelijks bereikbaar en kan anderen ook niet bereiken en heeft vaak geen 4G, soms enkel E. Dit wilde ik telefonisch doorgeven, maar de medewerker gaf aan mij niet op de lijst te kunnen zetten, omdat er geen abonnement in combinatie met een toestel is afgesloten. Hoop dat het middels deze weg wel mogelijk is om aan de lijst toegevoegd te worden. Alvast dank. 

Reputatie 7
Badge +19

Dat is geen probleem @Wiebe Lageveen. Zou je dan wel jouw profiel in willen vullen? 

Reputatie 4
Badge +1

Ook ik wil graag doorgeven dat mijn dochter (abonnement staat op mijn naam) met haar  iPhone 11 in combinatie met een SIM Only abonnement problemen ervaart met bellen en 4G. Ze is niet tot nauwelijks bereikbaar en kan anderen ook niet bereiken en heeft vaak geen 4G, soms enkel E. Dit wilde ik telefonisch doorgeven, maar de medewerker gaf aan mij niet op de lijst te kunnen zetten, omdat er geen abonnement in combinatie met een toestel is afgesloten. Hoop dat het middels deze weg wel mogelijk is om aan de lijst toegevoegd te worden. Alvast dank. 

Wat vreemd dat die medewerker dat zei. 
Ik heb een sim-only abonnement met een losse iPhone 11 en sta (als het goed is) ook op de lijst.