Beantwoord

Slecht mobiel bereik in Alkmaar met KPN

  • 26 April 2023
  • 17 reacties
  • 316 keer bekeken

Hallo KPN,  

 

De laatste weken merk ik erg slecht mobiel bereik in de binnenstad van Alkmaar. Het betreft het bellen, niet 4G of 5G netwerk. 

Met name op de dagen dat het wat drukker in de stad is zoals vrijdagochtend (ivm Kaasmarkt) of zaterdagmiddag kun je niet of nauwelijks met elkaar bellen. 

 

Maar ook vandaag probeer ik meerdere belletjes te plegen en krijg ik alleen maar hakkelend geluid. 

icon

Beste antwoord door Jomu 12 May 2023, 14:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hoi @SHafkamp . Welkom op het forum.

Meestal regent het klachten als het bereik ergens verminderd is.  Dat is bij de plek die jij noemt niet het geval.

Heb je ook al geprobeerd om de SIM in een ander toestel te doen om het mobieltje als boosdoener uit te sluiten?  

Krijg je ook signalen uit je omgeving dat anderen hetzelfde ervaren? 

Hoi KPN,

ik kan beamen wat shafkamp meld.

ook ik heb hier last van, maar buiten het bellen om werkt 4g/5g helemaal niet als het druk is in het centrum. 
Erg vervelend!

Hoi @Jomu . Het kan natuurlijk dat een mast overbelast raakt als het extreem druk is maar normaliter gebeurt dat zelden meer.

Dat zou ook niet fijn zijn voor de mensen die in het centrum wonen.  

Heb je voorbeelden van datums en tijdstippen?  En hoor je dan ook van de mensen om je heen dat zij slecht bereik hebben?

Goedemiddag Erwin,

ondertussen een medewerker gesproken.

De mast die op de Dijk in Alkmaar staat zou deze problemen kunnen geven. Heel vervelend omdat dit pas opgelost is wanneer de mast aangepast/vervangen is.

Misschien wel handig voor degene in Alkmaar die hier ook last van hebben om dit te weten. 

Hoi KPN het probleem is er nog steeds. En het lastige is dat ik echt van mijn mobiele internet afhankelijk ben op me werk. En dit is echt de hele dag heeft niet veel met tijd of dag te maken. Zodra ik verder uit de stad ben krijg ik pas alles binnen dit is echt vervelend. 
ik hoop dat jullie dit snel oplossen, 

groetjes Yvonne 
 

Hoi @In Alkmaar geen netwerk . We kunnen samen een netwerkklacht aanmaken.

Des te meer feedback we daar over versturen des te sneller het bij de techneuten onder de aandacht komt. 

Nou wel heel vreemd dat dat eerst moet zodat de techneuten dan pas sneller gaan werken. Vandaag was ook weer drama mensen konden niet eens bellen dit kan toch niet…. 
 

Vandaag tijdens het winkelen in Centrum Alkmaar zeer slecht tot geen bereik. Je zou toch mogen verwachten dat in een stad als Alkmaar dit goed geregeld zou zijn door kpn.

Ik ben voor jullie aan het navragen of er daar een bekende storing is

Hoi KPN,

 

inmiddels heb ik echt spijt dat ik naar KPN ben overgestapt.

 

vandaag de hele dag in het centrum van Alkmaar weeeer geen of zeer slecht bereik met 4G/5G.

het is geen storing, want ik heb het altijd als ik het centrum van Alkmaar ben.

 

wanneer kunnen wij, iedereen die hier last van heeft een oplossing voor verwachten?

Hoi @Jomu . Kun jij je profiel invullen en mij daarna hier een seintje geven?

Ik moet dit altijd vragen om het toestel als boosdoener uit te sluiten. Je hebt het ook met een andere telefoon geprobeerd? Of heb je misschien een partner, kennis of vriend die hetzelfde ervaart? 

 

Reputatie 3
Badge

Ik heb hetzelfde. Ik woon in het centrum van Alkmaar, bereik is hier zeer slecht, het toestel maakt geen verschil. Thuis is het nog te doen, door vowifi, maar buitenshuis is sinds mijn overstap naar KPN een drama. Ik overweeg een overstap naar Odido, die hebben i.i.g. nog een 5g mast in het centrum staan, KPN heeft geen 5g mast in oostelijke deel van het centrum, dus zo gek is het niet dat het bereik een drama is 😉

https://antennekaart.nl/kaart/5g?lat=52.62736294&lng=4.75288086&zoom=14&providers=kpn

Hoi, @mikedemunck .

Met 5G zit er een gat in het centrum. Maar met 4G zou je daar wel ontvangst moeten hebben.

http://kpn.com/dekkingskaart 

Zie ook 4G zendmasten (deze is t.b.v. 4G buitengebied, vandaar dat het 4G is)

Bij mij helaas ook nog geen verbetering. Zodra het kan stap ik over. Wat hierboven gemeld is klopt in mijn geval niet, 4G werkt ook niet of zeer zeer slecht helaas

Reputatie 3
Badge

Hoi, @mikedemunck .

Met 5G zit er een gat in het centrum. Maar met 4G zou je daar wel ontvangst moeten hebben.

http://kpn.com/dekkingskaart 

Zie ook 4G zendmasten (deze is t.b.v. 4G buitengebied, vandaar dat het 4G is)

Dat valt tegen. 4G is net zo slecht. Als ik 5g uitschakel is bellen nog steeds onmogelijk op veel plekken in het centrum.

 

Beide op 4g, beide KPN netwerk. Bellen gaat niet. Dit is ook geen storing, maar is al heel lang het geval. Er staan simpelweg te weinig masten in het centrum.

Heb ook veel problemen met het bereik in Alkmaar Centrum. Bellen gaat vaak moeizaam (lukt helemaal niet of de andere kant hoort mij niet). 4/5 G valt vaak helemaal weg. Ik hoor meer mensen klagen hierover. 

Mijn advies is om te bellen met 0800 0402.  Zij kunnen dan een dekkingsklacht aanmaken.  Hierbij geldt: des te meer meldingen des te meer alarmbellen er bij onze netwerk collega's afgaan. 

Dus als er iets niet deugt aan een mast zal dit sneller opgemerkt worden als er meerdere klachten over binnen komen.