Beantwoord

Sms ontvangen dat mijn bundel 50% op is, klopt dit?

  • 23 March 2024
  • 4 reacties
  • 42 keer bekeken

Kreeg deze sms:

'Beste klant, je hebt nu 50% verbruikt van je internettegoed. Bij 100% verbruik verlagen we de internetsnelheid. Je kunt dan wel blijven internetten zonder buitenbundelkosten, ook in de EU. Bekijk je verbruik in de MijnKPN app of op mijn.kpn.com. Groet, KPN'

Ik heb nog nooit eerder zo'n smsje ontvangen. Ik heb internet/tv/mobiel. Ik ben onlangs verhuisd en heb voor het eerst glasvezel. Gisteren heeft hier een monteur alles geïnstalleerd. Herkent iemand zo'n bericht?

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 March 2024, 18:58

Bekijk origineel

4 reacties

Dit heeft met je mobiele dataverbruik te maken @Ecaj .

Stel je hebt een maandbundel van 4GB, als je daar dan 2GB van verbruikt hebt krijg je genoemde melding.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ecaj ,

Ik heb internet/tv/mobiel. Ik ben onlangs verhuisd en heb voor het eerst glasvezel. Gisteren heeft hier een monteur alles geïnstalleerd. 

Heb je jouw mobiele telefoon al via WiFi aangesloten op het netwerk in jouw nieuwe huis? 

Zo niet, dan kun je makkelijk zo'n SMS-je ontvangen van KPN. Want als je thuis gebruik maakt van WiFi, dan gaat het tegoed op jouw mobiele telefoon wat minder snel op. 

Verder: 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 

Dit heeft met je mobiele dataverbruik te maken @Ecaj .

Stel je hebt een maandbundel van 4GB, als je daar dan 2GB van verbruikt hebt krijg je genoemde melding.

 

Ik heb sinds augustus 2021 een abonnement bij KPN, Hussel. Uitgezonderd een pluspakketje is er dus niets veranderd, behalve mijn adres en hier heb ik glasvezel. Ik ben niet nog meer mobiele data gaan gebruiken en heb nog nooit eerder zo'n sms ontvangen dus het klopt gewoon niet. Dus die vlieger gaat niet op, denk ik. 

Hallo @Ecaj ,

Ik heb internet/tv/mobiel. Ik ben onlangs verhuisd en heb voor het eerst glasvezel. Gisteren heeft hier een monteur alles geïnstalleerd. 

Heb je jouw mobiele telefoon al via WiFi aangesloten op het netwerk in jouw nieuwe huis? 

Zo niet, dan kun je makkelijk zo'n SMS-je ontvangen van KPN. Want als je thuis gebruik maakt van WiFi, dan gaat het tegoed op jouw mobiele telefoon wat minder snel op. 

Verder: 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 

Ik denk dat dat het was .. na de installatie gisteren had ik m'n foon nog niet op wifi aangesloten. Nu wel ☺️

Mijn telefoon gaat inderdaad eigenhandig op mobiele data. Ik heb ook nog geen mogelijkheid gezien om dat aan te passen. Maar iig staat ie nu op wifi.

Dankjewel! 👍

 

Reageer