Vraag

sms uit Engeland komt binnen alsof gestuurd door willekeurig NL 06-nummer

  • 23 April 2021
  • 5 reacties
  • 136 keer bekeken

Badge
  • Deelnemer
  • 5 reacties

Als mijn moeder in Engeland mij een sms stuurt, ontvang ik die alsof hij gestuurd is door een onbekend 06-nummer in Nederland. Als ik daarop reageer, ontvangt mij moeder mijn antwoord niet.

Ik heb met het onbekende 06-nummer gebeld (ook een KPN klant) en de eigenaar van dat nummer (een mevrouw De Vries) zegt mijn sms antwoord (bedoeld voor mijn moeder) wel te hebben ontvangen.

Mevrouw De Vries ontvangt de laatste tijd meer van dit soort onverwachte sms (in het Engels).

Even wat achtergrondinformatie: Mijn moeder ontvangt sms gestuurd door mij aan haar +44 nummer wel en zij kan ook sms sturen aan familieleden in Engeland zonder probleem.

Wat is er in vredesnaam aan de hand?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @GRM. Hier lijkt vanuit de techniek iets mis te gaan. Om het verkeer weer goed te kunnen sturen, en mevrouw de Vries wat meer rust te geven, zou ik je willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan ga ik voor je op onderzoek uit om dit op te lossen. 

Badge

Hi @GRM. Hier lijkt vanuit de techniek iets mis te gaan. Om het verkeer weer goed te kunnen sturen, en mevrouw de Vries wat meer rust te geven, zou ik je willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan ga ik voor je op onderzoek uit om dit op te lossen. 


Hi Bram.

Dank voor jouw reactie.

Ik heb mijn profiel ingevuld.

gr.

Graham

Reputatie 7
Badge +17

@GRM zou je ook in het persoonlijke opmerkingen veld het +44 nummer van je moeder nog kunnen opgeven en als je die nog hebt het Nederlandse mobiele nummer van mevrouw de Vries? Excuses dat ik dat niet eerder duidelijk had gemaakt. 

Badge

Gedaan. Heel benieuwd naar wat jouw onderzoek oplevert. 

Badge

Trouwens, het bericht van mijn moeder dat vanuit het 06-nummer van mevrouw de Vries is binnengekomen, heb ik op 23 april om 11.45 uur ontvangen.

Dat het bericht daadwerkelijk door mijn moeder gestuurd is, weet ik omdat ik op dat moment met mijn moeder in een Zoom gesprek zat waardoor ze mij kon laten zien precies wat ze met haar mobiel aan het doen was. Het was namelijk vaker verkeerd gegaan en we wilden onzorgvuldig zenden uitsluiten als oorzaak.

Â