Beantwoord

Telfort naar KPN

  • 13 July 2020
  • 2 reacties
  • 394 keer bekeken

Na jaren lang bij Telfort gezeten te hebben enige tijd geleden thuis overgestapt naar KPN.  Dat ging allemaal prima. Maar….we hadden nog een paar mobiele abonnementen...en die waren ooit afgesloten onder de figuurlijke vlag van Telfort.  Maar goed, uiteindelijk leken we ook met die abonnementen naar KPN te zijn overgezet want de wie verstuurde de rekening: inderdaad de KPN.  Immers, als je een rekening krijgt van de KPN mag je toch verwachten dat dat de partij is waarmee je zaken doet en niet de partij - lees Telfort - waar je in de prehistorie een contract bij af hebt gesloten (ca 2015).  Tijden geleden al geprobeerd om ‘bundels’ te delen maar dat lukte nooit. 

Vandaag maar ff gebeld met de KPN.

En toen kwam het verlossende antwoord: feitelijk zit u nog bij Telfort…...hmmmmm….u bedoelt? 

Bedoelt u te zeggen dat de KPN de rekening verstuurt…..dat wij dus al tijden denken dat we bij de KPN zitten….dat we destijds met internet en TV zijn overgestapt naar de  KPN vanwege het kunnen delen van ‘bundels’ ….dat dit al vaak geprobeerd is maar nooit is gelukt…..OMDAT we nog steeds bij Telfort zitten? 

ja….feitelijk wel ja….het was eigenlijk al één bedrijf…...kwam er stotterend achteraan. 

Goh...das nou best lullig toch..., dat je denkt dat de versturende partij van de rekeningen ook de partij is met wie je eigenlijk zaken doet….nee….best logisch eigenlijk….toch?, dat je een rekening krijgt van de KPN maar dat je feitelijk nog steeds bij Telfort zit………!? 

Het zal wel….en natuurlijk zal er heus wel een mailtje over geweest zijn….of misschien wel meerdere. Ik heb het geprobeerd uit te leggen aan diverse mensen, maar niemand begrijpt anders dan dat “men” zegt: ok….dan lijkt het logisch dat je je abonnement bij/van Telfort opzegt (wat er dus niet meer is) en dat je je aansluitend aanmeldt bij de KPN waarvan je inmiddels al de rekeningen krijgt….. Nee,...best logisch en begrijpelijk allemaal….als je tenminste eerst een lijntje hebt gesnoven en aansluitend een kratje hebt leeggedronken….., zei weer ander. 

 

De conclusie is duidelijk, abonnement opzeggen bij Telfort/KPN om aansluitend je weer aan te melden bij de KPN waar je al tijden aan betaalt…….

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 July 2020, 20:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RobHank ,

Je hebt inderdaad vast wel een e-mail gemist. De kern van de boodschap staat hieronder: 

Het is zover, op 25 en 26 januari zijn de mobiele abonnementen van Telfort overgezet naar KPN. Ik praat je graag even bij, zodat je helemaal op de hoogte bent, en precies weet wat er gebeurt.
 

Update 25-02-2020 09:59 uur: Zie je eenmalige kosten staan op jouw nieuwe KPN factuur? Geen zorgen. Er worden geen kosten voor de overgang in rekening gebracht. Deze worden verrekend met de slotnota van Telfort. Mogelijk heb je deze nog niet ontvangen, deze volgt zo snel mogelijk. 

Aanvulling: Staan er toch overdrachtskosten of een verrekening op je factuur? Kijk even in de specificatie, onderaan de factuur. Hier staat precies waar de kosten vandaan komen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kosten door bellen naar betaalde servicenummers.

Kort samengevat, wat betekent het voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

Wat verandert er:

Welke KPN mogelijkheden krijg je niet:

  • MB's delen is niet mogelijk voor oud-Telfort abonnementen

Telfort Thuis abonnementen

De Telfort Thuis pakketten zijn nog niet overgezet naar KPN. Je kan deze nog niet zien in MijnKPN, wel in Mijn Telfort. Hiervoor kan je jouw vraag stellen op het Telfort forum.

 

 

 

Hoe werkt het? 

Afgelopen weekend, op 25 en 26 januari, hebben we alle mobiele abonnementen overgezet van Telfort naar KPN. Zo gauw je overgezet bent, ontvang je vanaf maandag 27 januari een bevestiging via sms. De naam van het netwerk op je mobiele telefoon verandert in de komende weken van NL Telfort naar NL KPN.

Nog geen sms ontvangen? Geen zorgen, de sms’jes worden in groepen verstuurd. Om te zorgen dat iedereen het ontvangt, worden ze niet allemaal tegelijk verzonden. Je ontvangt de sms zo snel mogelijk.

 

Waarom gaan Telfort en KPN samen?

KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen. De andere merken van KPN (Telfort, Yes Telecom en XS4ALL) worden daarom samengevoegd met KPN. Hierdoor bundelt KPN met deze één-merk strategie de krachten van álle merken.


Wat moet ik doen?

Je hoeft niets te doen. Je zult er ook niets van merken, de verbinding valt niet weg. Wij zorgen ervoor dat je wordt overgezet en alles geregeld wordt.


Wat verandert er?

Je hebt onlangs al een e-mail of brief ontvangen, waarin we de samenvoeging van Telfort met KPN aankondigen. Ook wordt jouw nieuwe KPN abonnement daarin weergegeven. Alle Telfort Mobiel klanten worden in één weekend overgezet naar KPN. Je ontvangt in de weken na overzetten een sms én een mail of een brief om je welkom te heten.


Belangrijk om te weten

  • De Telfort factuur wordt een KPN factuur. 
  • Er wordt voortaan een nieuw bankrekeningnummer (NL83 INGB 0000325513) voor de incasso gebruikt. Het kan zijn dat jouw bank hier melding van maakt.
  • Het Telfort e-mailadres blijft gelijk.
  • CombiVoordeel of Telfort Compleet voordeel blijft zoals je gewend bent, zolang de Telfort en KPN producten op één adres staan en je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen op je mobiele abonnement gaan automatisch mee naar KPN.
  • Notificatie sms van 80% en 100% verbruik bij Telfort gaat naar 50%, 75% en 100% bij KPN.
  • Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.
     

Mijn Telfort wordt MijnKPN

De Mijn Telfort-omgeving wordt overgezet naar MijnKPN. Met een Telfort ID kun je met dezelfde inloggegevens in MijnKPN. Heb je nog geen Telfort ID of KPN ID, dan kan je nu zelf een KPN ID aanmaken en je mobiele abonnement toevoegen.

Een paar belangrijke punten over Telfort abonnementen in MijnKPN

  • MB's delen is niet mogelijk, maar wordt mogelijk wel weergegeven in MijnKPN. Zie ook de veelgestelde vragen hieronder.
  • De weergave van jouw bundel klopt momenteel mogelijk niet. Hier werken we aan. Jouw bundel en de bundelperiode blijven zoals je gewend bent.



Veelgestelde vragen (FAQ)


Wijzigt er iets aan mijn telefooninstellingen?
Je blijft gewoon de simkaart gebruiken die je al hebt. De instellingen en opgeslagen berichten zoals VoiceMail, sms, WhatsApp of andere apps blijven ongewijzigd.

Sms en VoiceMail
Na de overzetting wijzigen de telefoonnummers voor sms en VoiceMail.
Sms: Na de overgang is het telefooonnummer van de sms-centrale +31653131313.
VoiceMail: Na de overgang is het nummer om de Voicemail vanuit het buitenland te bereiken +31612001233.

Kan ik MB’s delen?

Alleen als je nu of straks een KPN-abonnement afsluit, kun je MB’s delen. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.

Werkt VoLTE en VoWIFI na de migratie?
Nee, VoLTE en VoWIFI werkt alleen via een simkaart van KPN. Wil je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI? Vraag dan na de migratie een nieuwe simkaart aan via MijnKPN.

Kan ik Kids Sim bestellen?
Ja, als je een mobiel abonnement van KPN hebt, kan je een Kids Sim bestellen. Kids Sim is een onderdeel van KPN Hussel, maar je hoeft zelf geen Hussel abonnement te hebben om dit te kunnen bestellen.
Kids Sim is een abonnement speciaal voor kinderen, om ze op een veilige manier kennis te laten maken met een mobiel abonnement. Het is altijd een nieuw abonnement, dat je kan toevoegen aan jouw bestaande KPN abonnement. Verlengen naar een Kids Sim abonnement is niet mogelijk.

Kan je als oud-Telfort Mobiel klant na de overgang naar KPN Mobiel ook 4G gebruiken in het buitenland?
Ja, dat kan met de huidige sim alleen in dezelfde landen als nu (4G in de EU). Als je een nieuwe sim-kaart aanvraagt (na de overgang) dan krijgt je extra voordelen:

  • 4G bellen
  • 4G roaming (wereldwijd, waar beschikbaar)
  • WiFi Bellen (VoWiFi)
  • Visual Voicemail ook voor Android
  • Datasnelheid max 500 Mbps (nu 250)
     

Kan ik mijn oude facturen van Telfort bekijken?
Na de overgang kan je jouw 'oude' facturen van Telfort bekijken via MijnKPN.

Hoe ziet mijn eerste factuur bij KPN eruit?
Vanaf 26 januari staan alle kosten op de KPN factuur. Op de laatste factuur van Telfort staat 0 Euro. Alle kosten, zoals abonnement en bundels, staan in één overzicht op de eerste KPN factuur. Je betaalt hetzelfde bedrag als voor de overgang.

Wanneer vindt de eerste incasso vanuit KPN plaats?
Vanaf nu worden de facturen vanuit KPN geïncasseerd. Het kan zijn dat je hierover een bericht van de bank ontvangt. Het is van belang dat je het bedrag niet storneert.

Ik heb geen automatische incasso ingesteld, wat moet ik doen? 
Je kan zelf via internetbankieren het openstaande bedrag overmaken. Dit moet vanaf 26 januari naar de rekening van KPN. Vermeld bij de betaling het debiteuren- of klantnummer en gebruik het KPN-rekeningnummer: NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Kijk voor meer informatie over de overzetting kpn.com/welkombijmobiel.


Nu ben je helemaal op de hoogte. Heb je nog vragen? Stel ze gerust hieronder.

Reputatie 7
Badge +24

Hi RobHank, welkom op het forum. 

Ontzettend vervelend om te horen dat mijn collega jou op deze manier te woord heeft gestaan. 

Wat Noordzee aangeeft hier klopt helemaal. Telfort is inderdaad overgegaan naar KPN en jouw contract is ook overgezet onder de KPN vlag. De voorwaarden van je contract blijven echter zoals ze waren bij het afsluiten van het contract, dit wordt niet zomaar gewijzigd. Hier hoef je overigens geen lijntje voor te snuiven. ;)

De oplossing is inderdaad een abonnement bij KPN aansluiten volgens de nieuwe voorwaarden als deze beter bij jou passen, als het abonnement sinds 2015 loopt moet dit mogelijk zijn aangezien je niet meer binnen een jaarcontract zit. Het opzeggen bij Telfort hoef je overigens niet zelf te doen, dit doen wij voor je op het moment dat we je nummer overnemen. 

Laat het ons hier weten mocht je verder nog vragen hebben.