Na jaren lang bij Telfort gezeten te hebben enige tijd geleden thuis overgestapt naar KPN. Dat ging allemaal prima. Maar….we hadden nog een paar mobiele abonnementen...en die waren ooit afgesloten onder de figuurlijke vlag van Telfort. Maar goed, uiteindelijk leken we ook met die abonnementen naar KPN te zijn overgezet want de wie verstuurde de rekening: inderdaad de KPN. Immers, als je een rekening krijgt van de KPN mag je toch verwachten dat dat de partij is waarmee je zaken doet en niet de partij - lees Telfort - waar je in de prehistorie een contract bij af hebt gesloten (ca 2015). Tijden geleden al geprobeerd om ‘bundels’ te delen maar dat lukte nooit.
Vandaag maar ff gebeld met de KPN.
En toen kwam het verlossende antwoord: feitelijk zit u nog bij Telfort…...hmmmmm….u bedoelt?
Bedoelt u te zeggen dat de KPN de rekening verstuurt…..dat wij dus al tijden denken dat we bij de KPN zitten….dat we destijds met internet en TV zijn overgestapt naar de KPN vanwege het kunnen delen van ‘bundels’ ….dat dit al vaak geprobeerd is maar nooit is gelukt…..OMDAT we nog steeds bij Telfort zitten?
ja….feitelijk wel ja….het was eigenlijk al één bedrijf…...kwam er stotterend achteraan.
Goh...das nou best lullig toch..., dat je denkt dat de versturende partij van de rekeningen ook de partij is met wie je eigenlijk zaken doet….nee….best logisch eigenlijk….toch?, dat je een rekening krijgt van de KPN maar dat je feitelijk nog steeds bij Telfort zit………!?
Het zal wel….en natuurlijk zal er heus wel een mailtje over geweest zijn….of misschien wel meerdere. Ik heb het geprobeerd uit te leggen aan diverse mensen, maar niemand begrijpt anders dan dat “men” zegt: ok….dan lijkt het logisch dat je je abonnement bij/van Telfort opzegt (wat er dus niet meer is) en dat je je aansluitend aanmeldt bij de KPN waarvan je inmiddels al de rekeningen krijgt….. Nee,...best logisch en begrijpelijk allemaal….als je tenminste eerst een lijntje hebt gesnoven en aansluitend een kratje hebt leeggedronken….., zei weer ander.
De conclusie is duidelijk, abonnement opzeggen bij Telfort/KPN om aansluitend je weer aan te melden bij de KPN waar je al tijden aan betaalt…….
Beste antwoord door Noordzee
Bekijk origineel