Beantwoord

Teveel betaalde toestelkosten

  • 7 February 2019
  • 6 reacties
  • 157 keer bekeken

Beste,
Ik heb een zelfde probleem met KPN, al twee keer eerder aangekaart, het zou worden uitgezocht en ik zou worden teruggebeld. Tot op heden niet teruggebeld dus vandaag maar weer zelf gedaan. Dan blijkt dat het teveel betaalde bedrag niet wordt gerestitueerd. Er zou niet teveel zijn betaald?????? Het abonnement is toch volledig betaald inclusief de toestel kosten!!!!
Je moet dan weer een toestelformulier invullen om het te laten uitzoeken, KPN legt het terug bij de klant terwijl zij verzuimen om per einddatum van het contract het om te zetten zodat er teveel is betaald. Pure diefstal en zeer klant onvriendelijk.

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Bart_ 8 February 2019, 09:15

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dag @Arjan van Slooten Wat bijzonder dat het dan niet in één keer goed voor je is geregeld. Ik kijk graag met je mee hoe dat nu kan en vanzelfsprekend denk ik mee over een oplossing. Ik heb wel enkele gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, het mobiele nummer waar het om gaat én je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Beste Bart,
De gegevens waar je om vroeg heb ik aangevuld.
Opnieuw contact gehad met de klantenservice nou ja, service, daar ben ik het nu nog niet mee eens.
Opnieuw uitgelegd waar het om gaat, restitutie van te veel betaalde abonnementskosten na afloop van de contractperiode van 2 jaar en stilzwijgende verlenging door KPN terwijl het toestel is afbetaald.
Het blijkt dat het toestelformulier bedoeld is voor een rente verrekening ivm financiering, niet voor restitutie van te veel betaalde abonnementskosten. Ook daarvan erkent KPN dat het fout was en heeft de contracten daarop aangepast. Maar voor de lopende contracten blijft de klant met de brokken zitten.
Nu blijkt ook dat kpn nooit restitutie geeft als het abonnement ten onrechte doorloopt. De hele aanvraag is dus een farce.
Blijft over dat ik op voorstel van KPN het abonnement heb omgezet naar een nieuwe periode van 2 jaar obv sim only met het idee dat er serieus naar gekeken wordt hetgeen niet het geval is. Dat is misleidend!!
Ik ben al ruim 40 jaar klant van KPN en dan wordt je naar mijn gevoel nog besodemietert.
Er zijn legio bedrijven met abonnementen , zelfs energie bedrijven, die vooraf de klant informeert als de einddatum wordt bereikt. Het zou mooi zijn als KPN dit zich aantrekt en alsnog terecht restitutie verleend.
Groet Arjan van Slooten
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Arjan van Slooten Dank, allereerst voor je bericht en de toelichting. Ik zie terug dat je contact hebt gehad met een collega van de klantenservice en ik snap niet alleen het verhaal dat je hier doet, maar ook de emotie die ik er in teruglees.

Om te beginnen met het belangrijkste. Je staat in je recht en je hebt wel degelijk recht op restitutie van kosten als je deze teveel hebt betaald. De informatie die je aan de telefoon hebt is ben bang niet volledig. Ik ga je gegevens doorzetten naar een achterliggende en daarmee zal de kwestie van de teveel betaalde kosten voor je toestel worden opgelost.

Laat me de situatie toelichten. Je sluit een abonnement af voor een periode van 1 of 2 jaar. Als je daar een toestel bij neemt, betaal je deze maandelijks af. Dat doe je binnen je contractstermijn, dus na 2 jaar is je toestel helemaal afbetaald. Het is zeker niet de bedoeling dat je langer voor je toestel doorbetaalt. Bij onze nieuwe abonnementen gebeurt dit automatisch. De kosten voor je abonnement en de kosten voor je toestel zijn losgekoppeld en worden ook apart weergeven. Als je toestel is afbetaald stoppen die kosten. Geen vuiltje aan de lucht dus.

Bij onze oudere abonnementen moet er soms een extra stap gezet worden. Dat komt omdat bij deze abonnementen de abonnementskosten en de toestelkosten als één geheel werden gefactureerd. Als je dan je abonnement langer laat doorlopen dan je contractstermijn bestaat dus de kans dat blijft doorbetalen voor je toestel, terwijl je het al hebt afbetaald. Dat kan uiteraard gecorrigeerd worden.

Het formulier dat je al hebt ingevuld gaat om de rente en dat is inderdaad iets anders. Ik vind het erg jammer om te lezen dat dit niet direct duidelijk is geworden. Ik zie inderdaad je je vorige abonnement langer hebt laten doorlopen dan de contractstermijn. Dat mag en dat is jouw keuze, maar je hoeft zeker niet langer dan twee jaar voor je toestel te betalen. Ik ga er -zoals aangegeven- voor zorgen dat hier alsnog goed naar wordt gekeken. Er zal hier contact met je over worden opgenomen en mocht je onverhoopt met vragen blijven zitten dan kun je ze aan mij stellen.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Arjan van Slooten Ik zie dat er inmiddels contact met je is geweest en dat de zaken nu in orde zijn gemaakt. Geef het gerust aan als ik nog iets voor je verduidelijken.
Beste Bart,

Bedankt voor je reactie, fijn dat het nu duidelijk is dat er voor het toestel te lang is doorbetaald.
Na je beide berichten is echter geen contact met mij geweest zoals je schrijft. Het is dan ook nog niet opgelost c.q. is er geen bedrag gerestitueerd.
Wil je nagaan wat er aan de hand is?
Bedankt!

Groet Arjan
Reputatie 7
Badge +20
Zeker wil ik dat en het is echt allemaal in orde gemaakt. Ik heb de details even in een privébericht naar je gestuurd. 🙂

Reageer