Beantwoord

ToegangsPoort openen via simkaart KPN lukt niet

  • 18 August 2021
  • 6 reacties
  • 756 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Ik ben overgestapt van Vodafoon naar KPN. Bij Vodafoon belde ik naar de poort, waarbij de poort werd geopend middels de gsm module (er is sprake van nummerbehoud) Echter bij KPN werk het niet. Bij het bellen naar het nummer van de poort gaat de telefoon 2 keer over, hierna wordt de oproep beeindigd. De poort blijft hierdoor open of dicht.

We hebben de simkaart in een andere telefoon gestopt, om te controleren of het aan de simkaart of telefoon ligt. In een andere telefoon werkt de simkaart ook niet. Als ik een andere simkaart in de telefoon doe werkt het wel. M.i. zou het daarmee in de simkaart/netwerk instelingen van KPN moeten zitten.

 

Wie kan ons helpen, zodat we weer bij ons huis kunnen? :)

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 20 August 2021, 12:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Leeuw28

Het klopt inderdaad dat dit niet meer werkt. Dit is een verouderde techniek, de ‘In-Band’ DTMF heet het technisch gezien. Deze wordt binnenkort helemaal uitgezet. Geen fijne situatie voor jou, maar ik kan er niet meer van maken helaas. 

Goedemiddag,

 

Dankjewel voor je berichtje, alsmede je duidelijke uiteenzetting.  M.i. gaat het uitfaseren van de “In-Band DTMF” o.b.v. 2g voor enorme problemen zorgen bij KPN klanten. Daar een groot aantal klanten (honderdduizenden) nog draaien met deze techniek, vooral voor poorten, deuren, slagbomen etc. Tevens is de berichtgeving m.i. redelijk reactief en beperkt. Wat zouden de mogelijk best passende alternatieve opties zijn aangaande LTE-M en wat zijn hieromtrent de prijzen?

 

Met vriendelijke groet, 

 

Luuk Vogels

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Het is een verandering inderdaad. Maar het is niet echt iets dat door consumenten gebruikt wordt, zijn er maar een handjevol en allemaal geïnformeerd. Het gaat echt over specifieke banden die gestopt worden. Dit is meer iets zakelijk, dus daar kan je beter informeren over alternatieven.  Mijn collega kan daar meer over zeggen. 

Verder nog meer informatie over het stoppen van 3G in dit topic en op de site: 3G stopt. Hopelijk vind je iets. 

Goedendag,

Bij ons werk de simkaart om de poort te openen ook niet altijd. Na verloop van tijd krijg ik een melding als ik naar de gsm module bel dat het telefoonnummer niet bereikbaar is. We hebben een KPN abonnement en de simkaart zit in de gsm module. Begrijp ik nu uit dit forum dat dit niet meer functioneert en / of niet meer ondersteund wordt? De KPN helpdesk heeft mij daar niks over verteld. Ik hoor het graag aangezien ik een discussie heb met Heras waar dit probleem nu vandaan gekomen is.

mvg Hendrik 

Reputatie 7
Badge +20

Verder nog meer informatie over het stoppen van 3G in dit topic en op de site: 3G stopt. Hopelijk vind je iets. 

Heb je deze pagina's gelezen @Hen2603. Want mijn vermoeden is dat het daar mee te maken heeft namelijk. 

Badge

 en hoe ist uiteindelijk opgelost?