Beantwoord

Verborgen nummer

  • 14 July 2020
  • 8 reacties
  • 170 keer bekeken

Sinds een paar maanden wordt mijn nummer verborgen als ik anderen bel. Instellingen op mijn toestel staan goed ingesteld (beller-id). Waar kan dit aan liggen?

icon

Beste antwoord door Matthias92 15 July 2020, 00:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste  @OscarOscar 

Vervelend dat Beller-ID niet goed werkt, welke merk en type telefoon heb je, en is de firmware up to date? (iOS, Android)

Bedankt voor je reactie.

Samsung A5. Alles is up to date.

 

Reputatie 3
Badge +2

Even een kruistest doen: jouw sim in een ander toestel, een andere sim in jouw toestel. Blijft het probleem bij jouw toestel dan ligt het aan je toestel, verhuist het met je sim naar de andere telefoon neem dan contact op met KPN klantenservice (1200)

Ligt het dus toch aan je mobiel?

1. Dubbel checken: telefoon, drie puntjes (rechtsbovenin), instellingen, aanvullende services, beller-id weergeven, standaardinstelling netwerk

2. Opnieuw opstarten: heb je waarschijnlijk al gedaan want je hebt het probleem al maanden en net als alle andere slimme gebruikers start je 1 keer per week je toestel helemaal opnieuw op.

3. Appgegevens wissen: Instellingen, apps, (alle,) telefoon, opslag, klik op cache legen en klip op gegevens wissen (je raakt geen contactpersonen kwijt)

4. Opnieuw opstarten. Is het probleem niet weg ga naar 5

5. Maak een backup. Gebruik hiervoor Smart Switch op je PC of de Smart Switch app uit de PlayStore i.c.m. een geheugenkaart. (Open de smart switch app, klik bovenin op het geheugenkaartsymbool en kies back up maken. Sla de wachtwoordoptie over. - deze tweede optie heb je alleen als je beschikt over een micro SD geheugenkaart met genoeg vrije opslag, ga uit van 20GB) Whatsapp is hiermee niet gebackupt, dit kan je in Google drive doen vanuit de whatsapp: drie puntjes, instellingen, chats, chat backup. Je kunt ook de hele bestandsmap Whatsapp kopieren van je interne geheugen naar je SD kaart of PC, zet hem bij herstellen op de zelfde plek terug voor je whatsapp opnieuw installeert.

6. tussenoptie, deze mag je overslaan: installeer een andere telefoonapp om te kijken of het probleem hiermee weg blijft. Tijdens installeren de app machtigen als telefoonapp. Na installeren toestel opnieuw opstarten. Hiermee kan je aantonen dat het probleem wel/niet in de telefoonapp van Samsung zit. Is probleem niet opgelost ga dan naar 7. Is het probleem wel opgelost maar werk je liever met de originele samsung telefoonapp en heb je nog wat tijd te doden, ga naar 7.

7. Terug naar fabrieksinstellingen: hierin zijn twee gradaties, met de eerste raak je wel je bluetoothkoppelingen en wifiwachtwoorden kwijt (die laatste zijn gebackupt met smart switch) maar verder niet veel. Instellingen, algemeen beheer, netwerkinstellingen resetten. Hierna opnieuw opstarten. Probleem nog niet opgelost? Instellingen, algemeen beheer, fabrieksgegevens herstellen. Hiermee gaat je telefoon zo leeg als dat hij uit de doos kwam. Je moet de volledige smart switch backup en whatsapp backup herstellen.

Hoi @OscarOscar . Een heel mooi, overzichtelijk antwoord van @Matthias92 .  Heb je daar wat aan gehad?

Laat je weten of het weer werkt zoals het hoort?

Reputatie 7
Badge +22

Hoi @OscarOscar . Een heel mooi, overzichtelijk antwoord van @Matthias92 .  Heb je daar wat aan gehad?

Laat je weten of het weer werkt zoals het hoort?

Beste @OscarOscar, we hebben niks meer van jou vernomen, is het probleem inmiddels opgelost? Of kunnen we je nog verder helpen?

Over een paar dagen kan ik er mee aan de slag. Ik heb nog geen beschikking over een ander toestel om de simkaart te wisselen. Ik ben super blij met het uitgebreide antwoord! Ik laat het weten. 

Okay! We lezen het graag.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.