Vraag

verplicht toestel kopen

  • 26 October 2020
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

Mijn man heeft afgelopen weekend zijn abbonoment verlengd. Wij hebben al jaren met het hele gezin abbonoment van kpn.  Nu moest mijn man opeens het toestel kopen van 288 euro omdat  hij 3de in gezin is en boven de 30.

Altijd netjes op tijd betaald. Waar slaat dit op? Ik heb begin dit jaar verlengd met ander toestel geen probleem en ben ook boven de 30. Dit kan  toch niet waar zijn?????

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Dit zal ongetwijfeld met jullie totale registratie bij de BKR te maken hebben. Je mag namelijk maar voor een bepaald maximum aan afbetaling per maand hebben (incl. je hypotheek) als huishouden t.o.v. je inkomen.

Dat lijkt me sterk. Er is niks veranderd en schulden hebben we niet. Er werd gezegd dat het kwam omdat hij boven de 30 jaar was. En zn kosten zijn ook niet omlaag gegaan. Heel raar. En het gaat ook niet om een duur toestel.

Elke toestellening is een schuld als deze bij BKR zijn geregistreerd. Je spreekt over 'hele gezin’. Ik neem dus aan dat er al meerdere toestelleningen (schulden dus) lopen. Ook auto op afbetaling e.d.

Voor een toestel tot 400 euro zou ik sowieso geen lening nemen. Ik heb mijn toestellen altijd meteen en volledig betaald. Om m'n maandlasten dan weer laag (lager) te houden.

Ja dat klopt nog 2 toestellen meer. Auto hebben we niet op afbetaling. Het is toch raar dat we het al jaren zo doen en nu opeens het toestel gekocht moet worden.? De andere toestellen vallen ook in lage prijsklasse. En als ik dan een toestel dus los koop waarom blijft het abbonoment dan zelfde qwa kosten? 

Bedankt voor je reactie trouwens.

 

Abonnement en toestelafbetaling zijn al jaren losgekoppeld.

Abonnementsprijs is dus hetzelfde met en zonder afbetaling. De afbetaling wordt / is apart gespecificeerd.

Bedankt.