Vraag

voicemail

  • 24 November 2020
  • 3 reacties
  • 54 keer bekeken

Badge

Best forum,

 

Sinds kort springt mijn telefoon direct op voicemail als iemand mij belt. Met KPN en Samsung gebeld; geen oplossing gevonden. Voicemail uitgeschakeld, toen kreeg de beller de bezettoon. Wacht op belangrijke telefoontjes: wat te doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @telefoniste! Welkom hier. Fijn dat je ons gevonden hebt. Wat gek dat de beller jou niet te pakken krijgt. Sinds wanneer speelt dit probleem? Krijgt niemand je te pakken of is het een select groepje bellers? 
Mijn eerste tip is eigenlijk om VoLTE bellen/4G bellen uit te schakelen en het toestel hierna opnieuw op te starten. 
 

Zie graag de antwoorden op de vragen tegemoet:blush:

Badge

Dankjewel Lisa,

Dit probleem begon vanochtend,, maar ik heb er al eerder last van gehad. Toen loste het zich vanzelf op en het ziet ernaar uit dat ik nu vanavond weer direct telefoontjes kan ontvangen zonder dat er meteen wordt overgeschakeld op voicemail. Het lijkt wel of de telefoon af en toe een dag of een dagdeel direct overschakelt op voicemail. Op die momenten gebeurt dat bij iedere beller. 

 

Waar vind ik VoLTE/bellen/4G bellen? Heeft dat met de verbinding te maken? Ik verblijf al enige tijd in de provincie. 

 

Tegelijk met het probleem met het direct overschakelen op voicemail trad er een ander raar ding op: opeens was mijn voicemailboodschap verdwenen en toen ik 1233 belde werd er om een toegangscode gevraagd van 4 of meer cijfers. Er werd bijgezegd door de electronische stem dat dat altijd moest bij een nieuw toestel. Maar mijn toestel is niet nieuw: ik heb het al vanaf 2019. Ik dacht zelf:’zou er iets zijn met de instellingen of verbinding waardoor mijn ik/mijn toestel niet wordt herkend? 

Ik las dat een oplossing kon zijn voicemail uitschakelen. Maar toen kreef de beller een bezettoon. 

 

Nog iets: ik kreeg meerdere malen de melding dat mijn batterij te snel leeg is en dat ik de telefoon op spaarstand moet zetten. In dat kader heb ik al een paar keer ergens op geklikt, maar de melding blijft komen.

 

Je ziet vast wel aan mijn reactie dat ik niet zoveel kaas heb gegeten van de techniek van mijn telefoon. Ik hoop dat je iets hebt aan mijn opmerkingen en dat we er samen uitkomen.

 

Met vriendelijke groet

Telefoniste.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi telefoniste! Sorry voor mijn late reactie. Ik heb je berichtje over het hoofd gezien:speak_no_evil: .  Heb je nog behoefte aan mijn hulp of heb je het inmiddels via een andere weg geregeld? 

Als ik je nog kan helpen, hoor ik het graag! Welk telefoon toestel gebruik je?