Beantwoord

VoWiFi via KeenSystems werkt niet, staat de IP-range op de whitelist?

  • 29 March 2024
  • 7 reacties
  • 107 keer bekeken

Via internetverbinding van KeenSystems kan ik helaas niet altijd gebruik maken van VoWIFI. Ik heb heb dit getest met 4 verschillende WAN IP's van KeenSystems uit 3 verschillende /24 en in 3 gevallen komt VoWifi niet tot stand en in 1 geval wel.

Hiervan heb ik captures gemaakt en in 3 gevallen zie ik ISAKMP berichten niet beantwoordt worden door de PacketGW van KPN. In laatste geval worden die ISAKMP berichten wel beantwoordt door de PacketGW.

Dit alles is getest vanuit 2 locaties en met dezelfde hardware en met deze hardware krijg ik zowel positieve als negatieve test resultaten. Het zou wellicht kunnen dat bepaalde /24 blocken niet op de whitelist staan.

 

Graag dit onderzoeken en indien gewenst kan ik de pcap bestanden beschikbaar stellen.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 31 March 2024, 21:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @S_A_N_D_E_R, welkom hier. 

Erg fijn dat je dit uitgebreid aan ons voorlegt. Goed om te weten: heb je een mobiel abonnement van ons? Zou ik in dat geval je 06-nummer mogen? Mag ik ook weten bij welke internetprovider je zit en ook je IP-adres? 

Zou je deze gegevens in je profiel willen invullen? Dan zijn ze alleen voor mij leesbaar. Geef je me hier een seintje als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 

Hoi Alex,

 

06 nummer en ip adressen staan in mijn profiel.

Mobiel abonnement is via Youfone, maar helaas lukt het niet om via daar een case aan te maken.

Ip adressen zijn van de provider Keensystems.

 

Alvast bedankt voor je medewerking

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het doorgezet en verwacht binnen 5 werkdagen een (hopelijk) positieve reactie. 

Hoi Alex,

 

Alvast bedankt voor de medewerking en als er nog vragen zijn qua IP adressen of testen, dan mogen ze mij altijd bellen aangezien ik werkzaam ben bij de provider in kwestie.

Reputatie 7
Badge +24

@S_A_N_D_E_R, het hoort nu te werken. Zou je dit kunnen en willen bevestigen? 

@Alex van KPN ik kan inderdaad bevestigen dat de door mij op gegeven blokken nu VoWiFi hebben, waarvoor mijn dank!
Sinds afgelopen vrijdag heb ik betere mogelijkheden om te testen met diverse IPv4 subscriber adressen en ben tot de conclusie gekomen dat onze andere subscriber blokken ook geen VoWiFi krijgen.

Ik heb mijn profiel bijgewerkt om resterende subscriber blokken ook te vermelden. Zouden jouw collega's deze blokken ook kunnen whitelisten t.b.v. VoWifi?

 

Nogmaals dank!

 

Sander

 

Reputatie 7
Badge +24

Fijn om te lezen, ik heb de resterende ook doorgezet en verwacht dat ook deze binnen enkele dagen zullen werken. 

Reageer