Beantwoord

Wat is de levertijd van mijn Apple Watch Ultra 2 Trail Band?

  • 13 March 2024
  • 19 reacties
  • 129 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb op maandag 11 maart 2024 een bestelling geplaatst voor een Apple Watch Ultra 2 Trail Band. Op het moment van bestellen was de watch op voorraad en ‘morgen in huis’. De volgende ochtend (12 maart) kreeg ik een update van de bestelling waarin aangeven werd dat de watch niet op voorraad is. In de webshop staat echter nog steeds dat de watch op voorraad is en ‘morgen in huis’. Blijkbaar wordt de status van artikelen wel bijgewerkt, want de watch met ocean band is nu op voorraad, terwijl dat ten tijde van mijn bestelling niet het geval was. Op mij komt dit over alsof KPN op deze wijze bewust klanten probeert te lokken voor op voorraad zijnde producten die in werkelijkheid helemaal niet op voorraad zijn.

 

Ik voel me toch wel enigszins voor de gek gehouden door deze manier van werken. Het gebrek aan informatie over de levertijd irriteert mij, al was het maar een indicatie. Ook is het vreemd dat er een aankoopbon te downloaden is voor mijn bestelling, waarin staat "U hebt 2 jaar garantie vanaf de datum van aankoop”. De aankoopdatum genoemd op de bon is echter 11 maart 2024, de besteldatum. Blijkbaar is dus de garantie termijn al ingegaan, terwijl er nog helemaal niets geleverd is.

 

Een paar vragen:

  • Wat is de (echte) levertijd voor mijn Apple Watch Ultra 2 Trail Band?
  • Wordt de aankoopdatum van 11 maart 2024 aangepast nadat de daadwerkelijke levering heeft plaatsgevonden?
icon

Beste antwoord door rhwolly 25 March 2024, 10:36

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @rhwolly 

Welkom op het forum van KPN.

 

Ik snap heel goed, dat je hierin duidelijk wenst.
Op dit moment (13 maart 2024) zijn alle Apple Watch Ultra 2 modellen op voorraad, en zouden ze na bestellen binnen 2 tot 3 dagen bezorgd moeten zijn.
Waarom dat in jouw geval nog steeds niet is gebeurd, en waarom je tegenstrijdige berichtgevingen ontvangt kan ik je vanzelfsprekend ook niet zeggen.

KPN zal nooit bewust verkeerde levertijden neer gaan zetten op hun online webshop, om zo de verkoop extra omhoog te kunnen halen.
Dat mag ook niet, en zal alleen maar leiden tot een stormvloed van klachten.

Het beste kun je even telefonisch contact opnemen met de klantenservice van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 of via KPN Mobiel op 1200.
Spreek nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker

De desbetreffende medewerker kan dan in het systeem kijken, wat er met jouw bestelling is gebeurd en wat de actuele stand van zaken is.

De telefonisch klantenservice is bereikbaar:

  • Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 uur tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 uur tot 17:00 uur
  • Zondag en feestdagen gesloten

Hoi Michel,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice. Volgens de helpdesk medewerker is er geen voorraad. Ook kan er geen indicatie gegeven worden over wanneer er eventueel geleverd kan worden.

 

Of de informatie die de helpdesk medewerker gaf wel up-to-date was, daar twijfel ik wel enigszins over. De data van voorraad en bestellingen die mij meegedeeld werden klopten niet helemaal. 

Ik heb ook nog een opmerking gemaakt over die garantie, maar daar kreeg ik eigenlijk geen echte reactie op. Ik kreeg de indruk dat de medewerker niet wist waar ik het over had.

 

Ik weet niet waar jij jouw informatie vandaan hebt, maar concreet komt de voorraad informatie op de site niet overeen met hetgeen de helpdeskmedewerker mij vertelde. Dat werd ook bevestigd door de medewerker zelf.

 

Ik kreeg nog wel een ‘leuke’ tip. Ik zou de bestelling kunnen annuleren en de watch ergens anders bestellen waar die wel op voorraad is. De multisim zou ik dan alsnog bij KPN kunnen bestellen. Dat de aanbieding bij KPN wel een gunstige is t.o.v. andere aanbieders, daar was men niet van op de hoogte. 

 

 

Hier hetzelfde. 

Vóór 21.00u besteld, morgen in huis! 
Niet dus! 
Jammer die misleiding. 
 

Dus de boel maar weer annuleren dan. 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen, 

Ik wil graag als eerst even benoemen dat ontevreden klanten ons echt helemaal niéts opleveren, dus we doen ons best om die zo veel mogelijk te voorkomen! Wij doen dus niet bewust aan ‘misleiding’ @rhwolly en @Tonnie177.

Verder heb ik de voorraadsoverzichten van de afgelopen dagen even terug gekeken, en op de 11e was de Apple Watch Ultra 2 GPS Cell 49mm Titanium Case with Blue-Black Trail Loop M-L (dat is volgens mij degene die je besteld hebt?) nog voorradig. Dat houdt in dat er nog minstens 1 exemplaar van het door jou bestelde type aanwezig zal zijn geweest. Het kan vervolgens gebeuren dat er meer bestellingen worden gedaan dan er watches op voorraad zijn, wij weten van te voren uiteraard niét hoeveel klanten er van plan zijn om een bepaald artikel te bestellen. Als dit gebeurt, dan grijpen degenen die als laatst een bestelling plaatsen helaas mis en zal er pas uitgeleverd kunnen worden als er weer nieuwe voorraad binnen is. Voor dit type watch is de verwachting dat we over ongeveer een week weer een levering binnen gaan krijgen. Concreter dan dit kunnen we het niet benoemen, aangezien we volledig afhankelijk zijn van Apple wat betreft de levering.

Het voorraadsoverzicht (dat voor de website en de medewerkers van de klantenservice exact hetzelfde is) hoort elke dag aangepast te worden op de actuele voorraad. Ik zie nu dat dit op de 12e helemaal niet gebeurd is, excuus voor de verwarring die hierdoor ontstaan is 😕

Hoi Maja,

 

Het voorraadoverzicht is dan ook de 13e niet bijgewerkt. Ik heb immers op de 13 besloten om hier op het forum eens een vraag te stellen op basis informatie die toen op de site stond. Overigens wist de helpdeskmedewerker mij wel te vertellen dat de apple watch (inderdaad die met trail band) niet op voorraad was. Blijkbaar was het voorraadoverzicht voor hem op dat moment actueler (of misschien juist wel ouder) dan wat op de site stond. Op de 14e was de voorraad wel aangepaast naar een levertijd van een week.

 

Persoonlijk vind ik het niet erg om te wachten als een product even niet op voorraad is, maar ik mis dus duidelijkheid omtrent mijn bestelling. Dat geldt overigens niet alleen voor de levering, maar ook voor de ingangsdatum van de garantietermijn. Nou kun je zeggen ‘het is maar een weekje’. Maar als je over 2 jaar, precies in die laatste week, aanspraak wil maken op die garantie, dan heb je die niet meer en dan is dat toch wel een beetje zuur. Bovendien klopt het principieel gewoon niet. Tenminste als die aankoopbon blijft zoals die nu is. Laat ik het positief benaderen en er vanuit gaan dat deze nog bijgewerkt wordt na de daadwerkelijke levering.

 

Ik wacht nog gewoon even een weekje af . Bedankt voor je reactie. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat de website minder snel aan is gepast dan gangbaar is 😕

Dat van de garantietermijn vraag ik even voor je na, kom ik op terug!

Hoi Maja,

 

Het voorraadoverzicht is dan ook de 13e niet bijgewerkt. Ik heb immers op de 13 besloten om hier op het forum eens een vraag te stellen op basis informatie die toen op de site stond. Overigens wist de helpdeskmedewerker mij wel te vertellen dat de apple watch (inderdaad die met trail band) niet op voorraad was. Blijkbaar was het voorraadoverzicht voor hem op dat moment actueler (of misschien juist wel ouder) dan wat op de site stond. Op de 14e was de voorraad wel aangepaast naar een levertijd van een week.

 

Persoonlijk vind ik het niet erg om te wachten als een product even niet op voorraad is, maar ik mis dus duidelijkheid omtrent mijn bestelling. Dat geldt overigens niet alleen voor de levering, maar ook voor de ingangsdatum van de garantietermijn. Nou kun je zeggen ‘het is maar een weekje’. Maar als je over 2 jaar, precies in die laatste week, aanspraak wil maken op die garantie, dan heb je die niet meer en dan is dat toch wel een beetje zuur. Bovendien klopt het principieel gewoon niet. Tenminste als die aankoopbon blijft zoals die nu is. Laat ik het positief benaderen en er vanuit gaan dat deze nog bijgewerkt wordt na de daadwerkelijke levering.

 

Ik wacht nog gewoon even een weekje af . Bedankt voor je reactie. 

 

Toch gek dat je nu nog steeds op de site ziet staan dat deze morgen geleverd wordt als ik nu bestel. 
 

het gaat erom dat ik hem volgende week of een week later of vandaag best kan bestellen. Maar ik weet dan pas later of hij op voorraad is. Schiet totaal niet op. 
Dan wil je de order annuleren door op deze knop te drukken en dan gebeurt dit ook niet. 
Dit heb ik telefonisch moeten checken en die zeiden dat de order idd niet geannuleerd is. Ik heb wel 10x ingelogd en op annuleren gedrukt. Niks. 
 

Is toch geen zaken doen zo. 

 


 

 

Reputatie 7
Badge +20

Welke variant heb jij dan besteld @Tonnie177?

Degene waar @rhwolly het over heeft geeft nu niet aan dat hij leverbaar is. Gaat het bij jou misschien om een andere variant? Het verschilt per variant en pas als je de betreffende variant aanklikt, krijg je de juiste levertijd te zien. 

Welke variant heb jij dan besteld @Tonnie177?

Degene waar @rhwolly het over heeft geeft nu niet aan dat hij leverbaar is. Gaat het bij jou misschien om een andere variant? Het verschilt per variant en pas als je de betreffende variant aanklikt, krijg je de juiste levertijd te zien. 

Ik heb de Apple Watch Ultra 2 GPS Cell 49mm Titanium Case with Blue Ocean besteld. 
 

staat nu vanaf 16-3 leverbaar. Dus ben benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah super, dan zal je hem vast snel in ontvangst kunnen nemen @Tonnie177!

Wanneer zou je ongeveer wel een track & trace mogen ontvangen?, 

Gisteren een AWU besteld ( Olive ) deze zou op voorraad zijn 2e bolletje is nu wel bij verwerking met een vinkje, Momenteel nog geen code ontvangen alleen de mail met Bevestiging van uw wijziging :

 

#Geduldismoelijk 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Zeeuwse,

Als je watch de volgende dag bezorgd gaat worden, kan het zijn dat je pas héél laat op de avond (of zelfs in de nacht) de track&trace gaat ontvangen omdat het pakket op dat moment verwerkt wordt door PostNL. Ik gok dat dit bij jou ook het geval is geweest en dat je de watch in middels ontvangen hebt 😊

Reputatie 7
Badge +20

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat de website minder snel aan is gepast dan gangbaar is 😕

Dat van de garantietermijn vraag ik even voor je na, kom ik op terug!

Ik heb nog geen reactie op de vraag over de garantietermijn dus ik wil even een andere collega aanspreken @rhwolly. Hoeveel dagen later heb je hem uiteindelijk ontvangen? 

Hi @Zeeuwse,

Als je watch de volgende dag bezorgd gaat worden, kan het zijn dat je pas héél laat op de avond (of zelfs in de nacht) de track&trace gaat ontvangen omdat het pakket op dat moment verwerkt wordt door PostNL. Ik gok dat dit bij jou ook het geval is geweest en dat je de watch in middels ontvangen hebt 😊

Yes thanks :) ik heb hem inmiddels om m’n pols. 

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat de website minder snel aan is gepast dan gangbaar is 😕

Dat van de garantietermijn vraag ik even voor je na, kom ik op terug!

Ik heb nog geen reactie op de vraag over de garantietermijn dus ik wil even een andere collega aanspreken @rhwolly. Hoeveel dagen later heb je hem uiteindelijk ontvangen? 

 

Ook ik heb de bestelling afgelopen dinsdag (19 maart) ontvangen en ben er heel blij mee. Voor wat betreft de garantie is ook dat opgelost/duidelijk. Vanwege jouw vraag heb ik nog even bij de ‘mijn bestelling’ gekeken en zie nu dat de aankoopdatum keurig op 19 maart gezet is. Blijkbaar wordt deze dus na de daadwerkelijke levering bijgewerkt. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah kijk aan, 2 keer goed nieuws! 😃

En top dat de datum na levering ook echt aan is gepast, ik had wel het vermoeden dat dit zou gebeuren maar heb niet iemand kunnen vinden die dit kon bevestigen. 

Veel plezier met jullie watch @rhwolly en @Zeeuwse!

Ah super, dan zal je hem vast snel in ontvangst kunnen nemen @Tonnie177!

Ik heb hem vorige week ook ontvangen.  

Reputatie 7
Badge +20

Heel fijn @Tonnie177 😊👌🏼

Ah kijk aan, 2 keer goed nieuws! 😃

En top dat de datum na levering ook echt aan is gepast, ik had wel het vermoeden dat dit zou gebeuren maar heb niet iemand kunnen vinden die dit kon bevestigen. 

Veel plezier met jullie watch @rhwolly en @Zeeuwse!

Thnx!

Reageer