Beantwoord

Wat moet ik aan/uit zetten als ik straks mijn Amerika bundel wil kunnen gebruiken?

  • 27 December 2023
  • 8 reacties
  • 141 keer bekeken

Ik heb de Amerika bundel aan gezet. Ik vertrek vandaag naar Amerika. Wat moet ik in Amerika aan of uitzetten ? Data aan of uit ? Roaming aan of uit ?  Ik heb een nieuwe IPhone. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 December 2023, 09:24

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Data en roaming moeten dan aan maar zorg ervoor dat eerst die Amerika bundel actief is.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dundup ,

Zet voordat je gaat vliegen alles uit. Na aankomst kun je roaming aanzetten. 

 

Wat is roaming?

In het buitenland maak je gebruik van het netwerk van een daar beschikbare, lokale provider. Als je roaming aanzet op je toestel, maakt jouw mobiel verbinding met een van de beschikbare netwerken, zodat je mobiel internet kunt gebruiken. Dataroaming is kortgezegd mobiel internetten in het buitenland

Bron: 

 

Bij vertrek vanaf Airport Düsseldorf naar NY

wanneer Bundel voor Amerika aanzetten

Advies Düsseldorf of NY?

Reputatie 7

Stuur sowieso een smsje met "BESCHERMING AAN" naar 1266. Hiermee voorkom je dat je onvoorziene roamingkosten kunt krijgen buiten de EU. Dit advies geldt eigenlijk voor iedereen immers ik neem aan dat niemand het exorbitante bedrag van €2,50 per MB zou willen betalen voor Internet.

Je kunt de buitenlandbundel mijns inziens het beste voor vertrek aanzetten. Die bundel is 31 dagen geldig en ik ga er gemakshalve even vanuit dat je dan al wel weer terug bent.

wjb 

Bedankt voor je reactie

Dat SMSje “bescherming aan”

die kan alvast in Düsseldorf verstuurd worden neem ik aan

Reputatie 7

Dat SMSje “bescherming aan”

die kan alvast in Düsseldorf verstuurd worden neem ik aan

Dat smsje kan je nu al versturen.

Jouw buitenlandbundel kan je in Düsseldorf aanzetten.

Voor de duidelijkheid:

1: SMS “Bescherming AAN” alvast doen

2: Düsseldorf extra Bundel USA regelen

3: Roaming uit en pas in NY weer aanzetten

Hoe gaat het met je EU internet, moet je dat uitzetten of gaat dat via “Bescherming AAN”

automatisch stoppen.

 

intercontinentaal is nieuw voor ons, vandaar veel vragen 🫣

Reputatie 7

Je kunt binnen de EU gewoon gebruik blijven maken van Internet.

Roaming kan je ook gewoon aan laten staan en de USA bundel zet je bij vertrek op Düsseldorf aan.

Reageer