Beantwoord

Wel 5G bereik maar geen internet op iphone 13 pro

  • 15 February 2024
  • 11 reacties
  • 157 keer bekeken

Hi, 

ik ben sinds kort overgestapt naar KPN maar heb hier eigenlijk al spijt van. De overstap zelf ging al niet soepel maar nu heb ik regelmatig geen data maar wel 5G bereik. Dit was bij de vorige provider nooit een probleem. 
 

de medewerker in de winkel heeft de e-Sim ingesteld en de netwerk instellingen zijn gereset op de iPhone 13 Pro. 
 

hoe kan ik dit probleem oplossen?

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 16 February 2024, 18:14

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @ForumJay en welkom bij de KPN Community! 

Gek dat het internet niet werkt. 😕 Niet de bedoeling als je net overgestapt bent, dus laten we kijken of we dit op kunnen lossen.
Je hebt het toestel al eens herstart sinds dit speelt? Zo ja, dan ben ik benieuwd: 

  • Heb je helemaal nergens internet? Zo niet, dan is de kans toch groot dat het hem in het toestel zelf zit of in de simkaart. Een herstart lost dit meestal op, maar mocht dit bij jou niet het geval zijn, vraag dan in een KPN winkel een fysieke simkaart aan. Zo kunnen we uitsluiten of de e-sim roet in het eten gooit.
  • Als je op één locatie geen internet hebt, controleer dan onze dekkingskaart. Als op de locatie waar het om gaat het bereik niet goed is dan verklaart dat waarom je geen internet hebt. 
    - Daarnaast is het bereik binnenshuis vaak lastig, gezien het signaal dan door isolatie e.d. heen moet. 

Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Dag Sanne, 

 

Dank voor je reactie. 
ja, de telefoon is al herstart. Het gebeurd op meerdere locaties op willekeurige momenten, soms wel internet soms niet. Deze locaties zijn volgens de dekking kaart gewoon gedekt.
 

voor alle duidelijkheid, ik heb dus wel bereik maar geen data. Zo zat ik vandaag op Amsterdam centraal station met volledige signaal sterkte maar geen internet. Ik heb een unlimited abonnement dus aan verbruik mag het niet liggen. 
 

Voorheen had ik bij Odido op dezelfde locaties wel goed mobiel internet. De telefoon is het zelfde, enige verandering is de netwerk provider. 

Reputatie 7
Badge +17

Top dat je de iPhone al herstart hebt, kunnen we dat uitsluiten. 😄

Hmmm, nee aan het verbruik kan het niet liggen. Plus, als je dagbundel op is dan ontvang je hier bericht over en kun je gratis extra data aanvragen. Als je dat bericht niet ontvangen hebt moet er nog genoeg data over zijn. 
Nog wat vragen van mijn kant: 

  • Maakt het niet uit welke app je gebruikt? Krijg je de melding dat er geen internet is op alle apps en ook op Safari bijvoorbeeld?
  • Als het op meerdere apps gebeurt, maak je dan ook gebruik van een VPN? Zo ja, schakel deze dan tijdelijk uit en test hoe de verbinding dan is
  • Is het daarnaast een optie voor je om dit te doen?

    vraag dan in een KPN winkel een fysieke simkaart aan

    Ik ben namelijk benieuwd of je verschil merkt met een fysieke simkaart. Mocht die geen verschil maken, dan kun je de e-sim gemakkelijk weer activeren. 

Hi, dank voor je reactie zo in het weekend. 

  • er is inderdaad geen internet in alle apps. Safari, KPN, streaming diensten etc. 
  • ik gebruik geen VPN
  • ik kan het even proberen, mocht de Sim kaart niet helpen, zijn er dan nog opties over?
Reputatie 7
Badge +17

Check en check. ✅ Dan ligt het ook niet aan de app of de VPN.

Als de simkaart niet helpt dan kan ik dit uitzetten bij de mobiele specialisten. 🙂 Je kunt dan ook met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00, mocht je sneller willen schakelen. 
Als je alles wat we tot nu getest hebben doorgeeft aan mijn collega dan kan die het ook doorzetten naar de mobiele specialisten. 
Plus, als je naar de KPN winkel gaat dan kan mijn collega je toestel ook met je doorlopen. Wellicht dat die nog wat vindt waar wij niet aan gedacht hebben.

Ik ben benieuwd hoe het met de simkaart gaat! 

Dag Sanne,

Op jouw aanraden heb ik het nu enige tijd met een fysieke sim geprobeerd. Helaas moet ik melden dat het probleem zich voor blijft doen.

Graag probeer ik het nog op te lossen met de specialisten maar als dat niet lukt heb ik het gevoel KPN alle kansen gegeven te hebben dit te corrigeren en zou ik graag het contract ontbinden. 

Reputatie 7
Badge +17

Check en check. Dank voor het testen. Jammer dat het niet de oplossing was dus dan zijn de specialisten inderdaad de volgende stap. Je kunt hiervoor mijn eerdere advies volgen: 

Je kunt dan ook met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00, mocht je sneller willen schakelen. 
Als je alles wat we tot nu getest hebben doorgeeft aan mijn collega dan kan die het ook doorzetten naar de mobiele specialisten. 

Mocht bellen niet lukken, vul dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aan (met name je adres en 06-nummer, die kan onder persoonlijke opmerkingen) en geef hier een seintje wanneer je dit gedaan hebt. Dan kan ik verder!

Reputatie 5
Badge +2

@ForumJay 

Wat zijn je apn instellingen van je iPhone? Is het mogelijk dat je nog instellingen van je vorige provider gebruikt?

@ForumJay

Wat zijn je apn instellingen van je iPhone? Is het mogelijk dat je nog instellingen van je vorige provider gebruikt?

APN: internet 

username: leeg

Password: leeg

Reputatie 5
Badge +2

@ForumJay 

Dat is de juiste apn.

Heb je dit ook geprobeerd? 

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device/apple/iphone-13-pro-5g-met-ios-17-model-a2638/os-selection

 

Yes, al deze stappen zijn al doorlopen 

Reageer