Vraag

WiFi bellen buitenland. Waarom blokkeert KPN dat? & iMessage en Facetime werken niet

  • 29 September 2023
  • 6 reacties
  • 193 keer bekeken

Goedenavond communicatie.

ik ben beroepsmatig heel vaak in het buitenland en vraag me af waarom KPN Wifi bellen in het buitenland blokkeert?

Ik gebruik in m’n iPhone 3 abonnementen ter gelijk KPN en  2 buitenlandse abonnementen.

Met mijn andere provider kan ik gebruikmaken van wifi bellen op iedere wifi op de hele wereld en heb dan zolang het wifibellen symbool wordt getoond geen roamingkosten voor SMS en gesprekken. Zoals uitgaand als binnenkomend en het werkt sinds jaren perfect. 

waarom wordt dit bij KPN geblokkeerd?

omdat ik vaak in de Verenigde Staten ben heb ik ook daar een simkaart en deze kaart heeft ook wifibellen en als ik thuis op m’n nederlandse Wifi zit kan ik zonder roamingkosten en gratis naar de VS bellen en sms’en als ik deze eSIM aktief zet.

zo moeilijk kan het niet zijn.

Groetjes 


6 reacties

Heeft bij mij nog nooit gewerkt (iMessage/Facetime) met KPN. 
Ik gebruik 2 Sims  tergelijk  (eSIM en fysieke SIM) en iMessage/Facetime werkt alleen al jarenlang met m’n tweede buitenlandse abonnement.

met KPN heb ik het nog nooit aan de praat gekregen. 
Ook niet bij voormalige iPhone modellen. 
Mijn Nummer is een originele KPN HLR en is sinds 2001 actief. 

 

Admin: samengevoegd met ander eigen topic

Reputatie 7

Hoi @FlorianLB, welkom op het forum! Ik heb je beide vragen even samengevoegd. Niet omdat ze per sé met elkaar te maken hebben, maar omdat op beide nog niet gereageerd was. Dus dan is het makkelijker om dat zo alsnog te doen. 

 

ik ben beroepsmatig heel vaak in het buitenland en vraag me af waarom KPN Wifi bellen in het buitenland blokkeert?

Het is, volgens mij, niet zo dat wij specifiek wifibellen in het buitenland blokkeren. Het is meer zo dat we daar niet expliciet iets voor ingericht hebben. Ik ga eens kijken of ik hier meer over kan achterhalen.

 

Ik gebruik 2 Sims  tergelijk  (eSIM en fysieke SIM) en iMessage/Facetime werkt alleen al jarenlang met m’n tweede buitenlandse abonnement.

Je kunt wel sms’en met je KPN abonnement? Want dan zou iMessage ook gewoon moeten werken. Wat krijg je aan (fout)meldingen als je iMessage of Facetime probeert te gebruiken?

Voor de volledigheid ook nog even dit Apple supportartikel: https://support.apple.com/nl-nl/HT201422

Reputatie 2

@Erik_ Heb je toevallig al wat weten te achterhalen voor wat betreft VoWiFi? Zou het leven in het buitenland voor wat betreft bellen een stuk goedkoper maken als de IP-verplichting voor Nederland er af is.

Reputatie 7

Nog niks helaas, @RobbertV. Ik ga er opnieuw achteraan.

Reputatie 2

Hey @Erik_ , hebben ze je al een bericht gegeven over hoe en wat? Zou mooi zijn als KPN ook onderstaande mogelijkheid gaat hebben. 

 

Reputatie 2

Ik liep hier laatst ook tegenaan. Op een plek zonder mobiele dekking maar met wifi was ik op mijn Nederlandse KPN-nummer niet meer bereikbaar maar met mijn lokale SIM wel via wifi-bellen.

iMessage werkt wel op beide nummers, zo ingesteld, staat ook los van KPN geloof ik.

Reageer