Vraag

wifi call werkt niet thuis, wel andere locatie

  • 30 September 2020
  • 13 reacties
  • 726 keer bekeken

Hallo,

Ik heb alle instellingen voor het bellen via Wifi goed ingesteld, maar helaas werkt het niet thuis. Ik zie geen wificall in linksboven in scherm. Op een andere locatie, werk, lwerkt het wel. Mijn vraag is dus hoe dit kan? Ligt dit wellicht aan een firewall of internetprovider die bij jullie niet bekend is? 

Ik zie graag jullie advies tegemoet.

Mvg,

Diederik 

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @dkbuisman en welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Het gaat hier om VoWiFi begrijp ik? Bellen via de wifi? Wat als je bij jou thuis de mobiele data op je telefoon uitschakelt? Dus dat deze geen verbinding meer maakt met het mobiele netwerk, alleen de wifi. Krijg je het icoontje dan wel in beeld?

Hoi, in heb het net geprobeerd, maar helaas.. nog geen icoontje...

Reputatie 7
Badge +24

Maar heeft u het nodig? Want als het mobiele netwerk gewoon goed aanwezig is, dat word dat bellen via WiFi niet ingeschakeld volgens mij.

Bij werkt het wel, soms. Maar ik ziet dat icoontje soms ook hele weken niet. En dan opeens is het er weer.

Bereik is echt heel slecht, krijg regelmatig voicemailberichten door, dus direct naar VM aangezien er dunsten bereik is..

Reputatie 7
Badge +17

Goed dat je het getest hebt. 

Bij werkt het wel, soms. Maar ik ziet dat icoontje soms ook hele weken niet. En dan opeens is het er weer.

Dit heb ik ook. Als je echter zulk slecht bereik hebt thuis zou je verwachten dat bij jou het icoontje vaker in beeld komt. Werkt VoWiFi wel sinds je het in hebt geschakeld? Ofwel, mis je nu minder oproepen? Of heb je niet het idee dat de VoWiFi ingeschakeld wordt? 

Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en het 06-nummer waar het om gaat? Als het op een ander wifi netwerk wel lukt betwijfel ik of het aan de abonnementsinstellingen ligt, maar voor de zekerheid wil ik het controleren. 

Heb je toevallig ook een ander toestel in de buurt waarop VoWiFi mogelijk is en kun je de SIM-kaart daarin testen? 

Ik heb het idee dat ik nu zelfs meer oproepen mis.. 

andere locatie (niet thuis) heeft ie wel gewerkt.

mijn vrouw heeft ook wificall aangezet, maar ik die doet t niet. 

Hallo @dkbuisman bij het aanzetten van bellen over 4G etc. is het verstandig daarna het toestel even opnieuw te herstarten zodat de aanpassing verwerkt kan worden door het toestel, dat helpt vaak.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, meer oproepen missen is dan juist weer niet de bedoeling. Heb je het toestel inderdaad al eens opnieuw opgestart sinds dit speelt? Zo ja, zou je jouw SIM-kaart dan eens in het toestel van je vrouw willen testen? Ik ben benieuwd of VoWiFi dan wel werkt of dat hij dan ook niet aanspringt.

Bij de telefoon v mijn vrouw geldt hetzelfde. 
Lijkt alsof er tussen provider (TriNed) en KPN signaal niet goed verloopt. Kan t iets met IPadres zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, dan kan ik me niet voorstellen dat het aan de SIM-kaarten of de toestellen ligt als dit bij beiden gebeurt. Wat als je contact opneemt met TriNed hierover? Wellicht is dit een bekend probleem en hebben zij tips wat het instellen van de wifi betreft. Ik heb nog gekeken wat voor oplossingen ik kon vinden, maar naast een ander onbeantwoord topic met hetzelfde probleem heb ik niks gevonden. Vandaar dat ik contact met hen aanraad.

Mocht je het met hen op hebben kunnen lossen, laat je hier dan weten wat de oplossing is? Ik ben benieuwd! 

Reputatie 7
Badge +17

Is het gelukt om contact met Trined op te nemen @dkbuisman en zijn daar nog antwoorden uit gekomen?

Ik kreeg de volgende melding:

Laatste bericht(en) in deze melding:

TriNed Klantenservice | 12-10-2020 11:19 
Wij hebben een onderzoek gestart naar het niet kunnen bellen via wifi call wij zien van ons uit geen belemmering.Wij blokkeren op ons netwerk geen poorten, wij adviseren nogmaals bij kpn te informeren of je ipadres bij hun gezien wordt als een nederlands ipadres.

Reputatie 7
Badge +15

@dkbuisman Is er wellicht iemand anders in de kennissenkring of omgeving dit ook gebruik maakt van TriNed? Wellicht dat dit daar eens getest zou kunnen worden? Mocht het namelijk bij hen ook niet werken dan kunnen we weer een aantal zaken uitsluiten. 

Reageer