Beantwoord

2g data kwijt

  • 27 January 2019
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

Vandaag kreeg ik een melding, via een sms van KPN, dat ik 2g data had verbruikt op mijn mobiel, een moto g5. Ik schrok enorm aangezien dat dit mijn limiet is. Nog nooit heb ik zoveel data gebruikt. En ik weet niet hoe dit kan?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 28 January 2019, 17:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @CLeonie Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken als je plotseling door je databundel heen bent geraakt. Ik kan nakijken wannéér dit verbruik heeft plaatsgevonden, maar ik kan en mag niet zien waaraan je data is opgegaan. Dat heeft vanzelfsprekend met je privacy te maken. Mocht je het willen, dan kijk ik met alle plezier voor je na wat ik na kan kijken, al is dat dus niet veel. Vul in dat geval je KPN Forum profiel aan met de de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer. Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)

Je kunt ook zelf goed nakijken wat er is gebeurt. Je telefoon houdt bij waaraan de data is opgegaan en dat kun je nakijken. Zo kun je zien welke app de boosdoener is. Het kijken van films, het streamen van muziek of video of doen van updates zijn vaak de boosdoeners bij dit soort dingen. Wellicht heb je zoiets gedaan, terwijl je dacht op wifi te zitten?
Hallo Bart, dank voor je reactie. Ik heb mijn telefoon binnenste buiten gekeerd, en zag dat ik een filmpje van een half uur heb gemaakt....😮. Tja niet goed opgelet dus. Camera op filmen gezet ipv. foto. Maar ik wist niet dat dit zoveel data gebruikt. Ik maak dus nooit filmpjes met mijn mobiele telefoon. Klopt dit wel?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo! Dank voor je reactie. Het maken van een film an sich kost uiteraard geen data, maar de vraag is wat er daarna is gebeurd. Ik kan me voorstellen dat het filmpje automatisch is geüpload als een back-up, naar bijvoorbeeld je onedrive of een andere online-opslag?
Hoi Bart, ik heb het nagekeken en volgens mij heeft Google foto's een automatische backup gemaakt. Deze heb ik nu dus uitgeschakeld.... Ik hoop dat dit de oplossing is...😳
Reputatie 7
Badge +20
Dat is zeker een goed idee, volgens mij moet je het ook kunnen instellen dat die back up enkel wordt gemaakt als je wifi-verbinding hebt. Misschien is dat ook nog handig.
Volgens mij is het nu duidelijk wat er gebeurt is. Heel erg bedankt voor je hulp!

Reageer