Aangekochte bundel staat in wachtrij als nieuwe maand begonnen is

  • 2 April 2019
  • 8 reacties
  • 823 keer bekeken

Ik heb in maart een EU internetbundel aangekocht, maar niet helemaal opgebruikt. Per 1 april is er een nieuw (maandelijks) bundeltegoed toegevoegd, dat volgens KPN nu eerst opgebruikt wordt voordat het (oudere) aangekocht EU bundel weer gebruikt wordt. Aangezien de vervaldatum van de EU internetbundel 1 maand na aankoopdatum is, zal deze eerder vervallen (en dus niet gebruikt worden).
Waarom wordt de gebruikte data niet eerst van de oudste bundel afgehaald voordat de nieuwe gebruikt gaat worden ? Ik zal maar achterwege laten hoe ik hier over denk.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @TomSpronk. Welkom op het forum! Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Het klopt dat een NL en EU bundel 1 maand geldig is. Op het moment dat je MB's verbruikt wordt er altijd eerst gekeken of er nog MB's in je maandelijks tegoed zit of gedeelde MB's vanuit KPN Compleet. Pas daarna wordt het afgeschreven uit een extra bundel.
Ik begrijp dat je dit graag anders zou willen zien en ik had je het ook graag anders willen geven, maar dit is simpelweg hoe we deze bundels hebben ingericht.
Wellicht dat je naar aanleiding van dit antwoord nog vragen hebt. In dat geval zou ik je willen vragen om je naam, postcode, huisnummer, klantnummer(s) achter te laten op het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic.
Ik begrijp dat het werkt zoals het ingericht is, maar het is maar zeer de vraag of het correct ingericht is. Ik heb mijn profiel geupdate en verzoek u vriendelijk contact met mij op te nemen.
Ik begrijp dat het werkt zoals het ingericht is, maar het is maar zeer de vraag of het correct ingericht is. Ik heb mijn profiel geupdate en verzoek u vriendelijk contact met mij op te nemen.

Dit is inderdaad pure geldklopperij, want je kunt je aankochte bundel alleen weer gebruiken als de nieuwe maand op is.
Reputatie 7
Badge +21
Ik kan mij heel goed voorstellen dat jullie dit graag anders willen. Ik heb dit daarom intern doorgezet als verbetervoorstel, met de vraag om hier nog eens naar te kijken. Zodra ik een reactie terug heb, laat ik het jullie weten.
na De overstap naar kpn ook geconfronteerd met dit probleem. Een bundel aan kopen voor 31 dagen. Maar hem niet kunnen gebruiken 31 dagen is niet waar je vanuit gaat als je het product koopt. Want in binnen een paar dagen maandtegoed opgebruiken om je extra gekocht Tegoed te kunnen gebruiken is ook geen optie want die verloopt vervolgens een week later waardoor je de rest van de maand nog zonder zit.ben erg nieuwsgierig wat de wetgeving zegt over deze manier van product verkoop.

Ik heb via de chat dit probleem aangekaart, uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen.

https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/6f7d520f-226c-4ee9-bfec-d051707182f7.png

De geldigheid en het gebruik hiervan staat duidelijk omschreven op onze website. Ik citeer: “Hoe lang is een Extra Bundel geldig? Extra bundels zijn 31 dagen geldig vanaf het moment dat je ze aanzet en geldig in Nederland en in de EU. Je kan ze niet gebruiken voor MB’s delen. Heb je nog MB's, minuten en sms'jes uit je eigen abonnement, dan maak je deze eerst op voordat je aan de Extra Bundel begint.” 

​De leidinggevende lijkt te erkennen dat de inrichting niet helemaal servicegericht is, ondanks dat het wel is omschreven. Ik ben ook anders gewend van KPN, echter wordt het wel weer opgelost nu. Ookal is het maar voor 1 klant.

Dat verbetervoorstel heeft denk ik geen zin gehad aangezien het bericht 10 maanden oud is.

 

Inderdaad raar en niet echt klantgericht dat een extra aangekochte bundel niet eerst opgemaakt wordt. Ook ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Half februari een NL en EU bundel 1000 aangekocht, maar deze zijn vanaf 1 maart waardeloos geworden als je niet voor half maart je eigen abonnements-bundel hebt opgemaakt. Dit moet toch anders kunnen.

Belachelijk dat dit zo werkt, ik vind dit pure diefstal gezien het feit dat ik wel voor die bundel apart heb betaald ik had i.v.m belangrijke telefoontjes ook extra nodig maar heb nu ruim 200 minuten over die gewoon weggegooid worden. Sinds telfort kpn is geworden alleen maar ellende gehad. En dat terwijl we geen keus hadden en er werd gezegt er zou niets veranderen nou een volle bak ellende met kpn bah.