Beantwoord

Data bundel binnen 1 minuut verbruikt

  • 13 September 2019
  • 5 reacties
  • 239 keer bekeken

Beste heer/mevrouw,

Ik ben momenteel op het eiland gili air (indonesiƫ) en ik heb zojuist een databundel gekocht voor 10 euro (100mb). En deze was op binnen 1 minuut streamen laagste kwaliteit, natuurlijk kon ik wel de reclames zien! Ik heb alle apps die internet verbruiken uitgezet zodat deze geen data zouden verbruiken. Dus hoe kan ik 100mb verbruikt hebben met 1 minuut gebruik? Waar slaat dit op!?


ik hoor graag van jullie en als het kan spoedig, want dit is geen service
icon

Beste antwoord door Susan_ 15 September 2019, 09:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Wat was je aan het streamen?
Netflix, YouTube, iTV via een VPN verbinding, anders ...
Heb je een Android apparaat?
Zo ja: Had je de Play Store voor updates ook op "alleen via wifi" staan?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Beeza, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Met streamen, ook op lagere kwaliteit, kan het helaas snel gaan met de MB's. Heb je de laagste kwaliteit gekozen, dan kan je ongeveer 1,5 uur kijken per GB. 100MB is daar een tiende van, dus zou je ongeveer 9 minuten moeten kunnen kijken met 100MB. Je geeft aan dat je andere apps hebt uitgezet, zodat deze geen internet zouden verbruiken. Op welke manier heb je dit gedaan?

Daarnaast ben ik ook benieuwd via welk programma en toestel je de stream hebt opgezet, onze iTV app of een andere app?

Op deze website kan je trouwens zien wat bepaalde handelingen aan MB's kwijt zijn per uur.
@Susan_ @wjb , bedankt voor jullie reacties, ik heb via mijn instellingen alle apps van mijn iphone 8s uitgezet dat ze geen data verbruiken via mobiele data (want alle andere apps trekken data zonder er gebruik van de maken), ik heb bewust ook geen vpn gebruikt de enige app die ik nog aan had staan was mijnkpn, deze had ook maar 119kb verbruikt. De app waarmee ik aan het streamen was van terugkijken npostart nadat ik via wifi alles had klaargezet, dus ik hoefde niet meer te zoeken en aan te klikken, alles stond klaar. Alleen op play drukken.

de smsjes kreeg ik wel keurig 25% bereikt, 50% bereikt en 75% bereikt binnen enkele seconden na elkaar en toen hield hij ermee op. Hij is zeker via mobiele data max 2 min aan geweest eerste reclame 6 seconden, tweede reclame 30 seconden en daarna 1 min voetbal en hij hielt ermee op.

Dan zou ik eigenlijk toch nog 6 a 7 min moeten kunnen kijken?

nogmaals thanks voor de reacties!
Reputatie 7
Badge +21
Klopt, zĆ³ snel zou het niet moeten gaan.. Ik kan helaas vanuit hier niet zien aan welke app(s) het is opgegaan, alleen op welk tijdstip er data gebruikt is. Kan je in jouw toestel, bij mobiel netwerk of netwerken, controleren wat er staat bij dataverbruik? Misschien kan je hier terugzien of het alleen de NPO app was.

Maar, je hebt alles klaargezet via WiFi. Je kon daarna niet kijken via WiFi? Was de WiFi hier niet sterk genoeg voor?

Ik ontvang graag enkele gegevens zodat ik nog het een en ander kan nakijken. Wil je jouw naam, postcode + huisnummer en klantnummer + 06-nummer toevoegen aan jouw Forum profiel?
Reputatie 7
Badge +21
@Beeza, ik heb helaas nog geen reactie gehad of gegevens ontvangen. Kunnen we hier nog bij helpen?

Reageer