Beantwoord

Data in buitenland verbruikt

  • 28 August 2019
  • 1 reactie
  • 109 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Momenteel ben ik op vakantie in Egypte.
Ik heb bij aankomst me meteen aangemeld via de Wi-Fi.
Op het eind vd dag kreeg ik een sms bericht dat ik 100% verbruikt had van mijn internet bundel en daarom op een rekening zat van meer als €60,-.
Ik heb nogmaals gecheckt maar had mijn Wi-Fi constant aan en mn mobiele gegevens uit.
Toen ik op mijn KPN account keek stond dat ik maar €15,- van mijn bundel had verbruikt.

Hoe kan het dan dat een sms'je kreeg dat ik al €60,- had verbruikt?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 30 August 2019, 14:24

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @L L Dat je deze sms hebt gekregen betekent dat je regulier data hebt verbruikt. Je hebt wellicht ingelogd op een lokaal wifi-netwerk, maar ik vermoed dat je mobiele data niet hebt meteen hebt uitgeschakeld. In Egypte betaal €2,50 per mb en dat kan dus in korte tijd veel geld kosten. Daarom krijg je ook sms-berichten om je hierover te informeren. Als je de limiet bereikt blokkeren we het internet buiten de EU, om de kosten te hoog op te laten lopen. Dat is er in jouw geval ook gebeurt.

MijnKPN geeft je een goede indicatie van je verbruik, maar is niet real time inzichtelijk. Zeker als gegevens vanuit een ander land moeten komen kan hier tijd overheen gaan. Dat verklaart waarom je eerder een lager bedrag in MijnKPN zag staan.

Reageer