Beantwoord

Dochter gebruikt WiFi, maar er wordt toch beltegoed verrekend

  • 9 February 2019
  • 3 reacties
  • 136 keer bekeken

Mijn dochter gebruikt KPN prepaid. Ze doet vrijwel alles via WiFi maar toch zie ik iedere dag weer dat er een paar cent van haar beltegoed afgesnoept is als ik de KPN prepaid app raadpleeg. En dat terwijl ze gewoon alles thuis via de WiFi doet. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Nadia 11 February 2019, 21:12

Bekijk origineel

3 reacties

...

Admin: dubbele topic, samengevoegd met eerste topic
Reputatie 7
Als je echt niet wilt dat er via 3/4G dataverbruik zal zijn, zet dan "mobiele data" uit.
Als jouw telefoon uit een slaapstand komt, dan kan het prima zo zijn dat er nog geen wifi verbinding is terwijl er al wel wat gecommuniceerd wordt.

*Admin: TS plaats dubbele topic, samengevoegd met eerste topic
Reputatie 7
Hey Jvr1971, leuk dat je hier een vraag stelt. Welkom op het KPN forum! Als het WiFi-signaal wegvalt of even zwakker is, schakelt je smartphone automatisch over op het beste internetsignaal: 3G / 4G. En dan maak je -ongemerkt- gebruik van mobielinternet. Wanneer je alleen gebruik (wilt) maakt (/maken) van Wi-Fi adviseer ik je om ook dan het mobiel internet uit te schakelen op de mobiele telefoon. Dit kun je in de instellingen van het toestel aanpassen.

Android; Open de Instellingen > Netwerk en internet > Mobiel netwerk > Schakel ‘Mobiele data’ uit
iOS; Open de Instellingen > Mobiel netwerk > Met de schakelaar Mobiele data uitzetten

De mobiele data is uiteraard ook weer aan te zetten wanneer je wel (buiten de deur) gebruik wilt maken van internet!

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag :)

Reageer