Vraag

Fritzbox 6890 LTE icm Unlimited abonnement, verbinding wisselvallig

  • 8 March 2021
  • 3 reacties
  • 132 keer bekeken

Fritzbox 6890 LTE. De verbinding wisselt om onduidelijke redenen tussen verschillende zendmasten. SIM Abonnement is Hussel unlimited data voor mobiele telefoon (APN= internet).

Klacht is dat de internet verbinding om de 5 - 10 minuten stopt en weer hersteld. Het valt op dat regelmatig een andere zendmast wordt geselecteerd. Met een ander IP nummer en DNS IP nummer tot gevolg.

Ik zie Cell-ID 15e29-1f, 02e41-1f, maar ook 15e29-20 waarop connectie wordt gemaakt

Hoe kan ik instellen dat de FritzBox zich bij eenzelfde zendmast aanbied? Zal dit de oorzaak zijn?

 

Wie heeft hier soortgelijke ervaring mee en kan een goed advies geven?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Waardes ontvangst kwaliteit.

Zijn dit acceptabel waardes of moet ik denken aan een externe antenne?

Kan iemand een vergelijk maken met zijn of haar situatie?

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, @No Name. Ik heb zelf geen ervaring met dit apparaat, dus daar kan ik je weinig over vertellen. Wat betreft de mobiele verbinding: merk je dit wisselvallige gedrag ook met ander apparaten (telefoons)? Als je op een plek zit waar meerdere masten in de buurt zitten maar het bereik niet optimaal is dan kan het gaan wisselen, maar ik zou het niet direct zo regelmatig verwachten. Kun je, als test, de simkaart eens in een telefoon steken en kijken of het dan ook zo switcht?

Badge

Ik heb zelf een externe antenne op mijn FritzBox 6890LTE, mijn antenne bereik is zeer goed . Ik constateer dezelfde onderbrekingen (geschiedenis gebeurtenissen verbindingsgegevens) maar dit heeft volgens mij te maken met de fallback 4G en omdat de verbinding automatische staat ingesteld. Volgens AVM “u hebt in de fritz!box in het menu internet / toegang / internet toegang / verbindingsinstellingen de automatische onderbreking van de internetverbinding geactiveerd" In de praktijk merk je geen interrupties op je internet verbinding ook is het data verbruik nihil (ondanks deze onderbrekingen).

 

Mocht je een ander antwoord tegen komen dan hoor ik die graag van je.