Beantwoord

Geen 4g in Frankrijk

  • 26 July 2021
  • 5 reacties
  • 1803 keer bekeken

Hallo,


Mijn telefoon heeft geen 4g verbinding in Frankrijk.
Het heeft twee dagen redelijk goed gewerkt, maar de laatste week eigenlijk niet. 
Ook als ik de telefoon opnieuw opstart, of als ik handmatig een andere provider selecteer.
Mijn sim-kaart in een andere telefoon biedt ook geen soelaas.
Ik weet dat de 4g dekking in hier niet overal even geweldig is, maar mijn reisgenoten (met Tele2 en Hollandse Nieuwe) kunnen wel mobiel internetten.
Ik baal hier enorm van want ik heb bijna 30 GB opgespaard voor gebruik tijdens mijn vakantie, o.a. om te navigeren, maar die kan ik nu niet gebruiken. Op de camping heb van ellende maar een wifi-bundel aangeschaft, maar dat is ook niet ideaal en kan ik onderweg natuurlijk niet gebruiken.
Hoe kan dit KPN dit snel voor mij oplossen, want ik ben hier nog twee weken?


Adriaan

icon

Beste antwoord door Adrianus M. 27 July 2021, 12:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @Adriaan M., welkom op ons forum!
De snelste manier om hierover in contact met ons te komen is via de chat op www.kpn.com/service of telefonisch via 0031612001200. 

Als het niet zo'n haast heeft kan ik natuurlijk ook even met je mee kijken.
Wat heb je al geprobeerd?

  • Heb je Roaming wel aan staan?
  • Welke APN heb je ingesteld staan op je toestel?
  • Werkt het helemaal niet of werkt het slecht?

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden? (als het om prepaid gaat is 06-nummer en simkaartnummer voldoende)

Ik heb mijn profiel aangevuld met mijn 06 nummer en iban.
Wat ik allemaal geprobeerd heb staat in mijn 1e bericht, daarbij opgemerkt dat Roaming natuurlijk aanstaat, al heb ik zonder ook maar eens geprobeerd.
Het APN is automatisch ingesteld en staat op: KPN Mobiel Internet.
Ik zit nu in de kleine plaats Saint-Julien-en-Born en heb helemaal geen internet. Vanmiddag naar de beduidend grotere plaats Mimizan geweest, en ook daar helemaal geen internet. (Mijn reisgenoten hebben steeds wel internet).

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb even meegekeken. Ik zie in de instellingen aan onze kant niets bijzonders. Heb je al handmatig geprobeerd een ander netwerk te selecteren? Werkt dat? En anders kun je het toestel nog op 4G vastzetten misschien? Want welk toestel heb je precies? 

Ik heb een nieuwe gebruikersnaam moeten aanmaken, want met die ander kwam ik er niet meer in.

Zoals in 1e post gemeld heb ik handmatig ander providers geprobeerd. En dat werkte niet. 

4G stond als voorkeur ook ingesteld. Bovenin op mijn toestel staat en stond ook vaak 4G of 4G+.

(Ik heb een overigens een Nokia 8 zoals in mijn profiel staat.)

 

Van alles weer doorlopen en bij het APN dat automatisch ingesteld is en goed stond op: KPN Mobiel Internet, toch maar eens geklikt op "Standaardinstellingen herstellen”. Dat werkte!

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +20

Ah helemaal top!
Bedankt voor het terugkoppelen @Adrianus M.!