Beantwoord

GPS horloge werkt niet

  • 20 July 2016
  • 29 reacties
  • 60221 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb een gps horloge voor onze zoon aangeschaft maar het lukt niet deze te koppelen met de app. Alles functioneert, kan er naar bellen maar in de app Setracker blijft deze aangeven dat de device off line is. Meerdere keren sms verzonden naar telnr van sim met de tekst pw,523681,apn,internet,,,20416# en ook met pw,523681,apn,kpn.internet.nl,,,20416#
Op beide sms'jes krijg ik een "ok" response. Echter werkt het nog steeds niet.

Is er iets wat ik moet aanpassen of kunt u mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door sandra-0107 4 August 2016, 10:25

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Zit er een sim in het horloge? Welke APN gebruik je? En wat is het nut van die SMS?
Sim zit in horloge is van kpn. Apn is internet of prepaidinternet óf kpn.internet.nl.
Met die sms'jes geef je aan welke apn er gevolgd moet worden zodat het gps signaal goed gaat en dus verbinding maakt met de app of dat je in ieder geval het device kunt tracken waarvoor dit horloge bedoelt is.

Maar dit wil dus niet lukken en weet niet waaraan dit zou kunnen liggen. Alles op het horloge staat aan. Gps/gps fix, netwerk, signaal sterkte enz
Reputatie 7
Badge +30
Maar wil je niet gewoon de portalmmm apn gebruiken? Die is standaard voor KPN/Hi Simkaarten.

Verder wil je de GPS via mobiel internet versturen ofzo? Wat is het type GPS horloge?
Welke apn is dat? Geen idee welke je bedoelt
Er staan wel deze gegevens oa bij

Frequentie: GSM 850/900/1800/1900 mHz.
- Gsm/GPS: mtk6261 ubx7020
Dit is het activerings stappenplan die bij de handleiding zit;

Activeren van het horloge, het stappenplan
1. Open de sms applicatie op uw smartphone (op iPhones heet deze applicatie “Berichten” , hetzelfde geldt voor Samsung.)
2. Stuur een sms naar het nummer van de simkaart die in het horloge zit. Het beste is als het horloge opgeladen is en aan staat. In de sms moet de volgende code staan :​pw,523681,ip,52.28.132.157,8001#​
Let op dat er geen hoofdletters in mogen staan, en al helemaal geen spaties ervoor, ertussen of erna.
3. Wacht op een antwoord van het horloge. Een correct antwoord zal eindigen op “…ok!”.
4. Stuur nogmaals een sms naar het nummer van de simkaart die in het horloge zit. Ditmaals met de volgende code : ​pw,523681,apn,internet,,,20416#
5. Wacht nogmaals op een antwoord van het horloge. Deze zou vergelijkbaar moeten zijn (qua tekst) met het volgende bericht : ​ apn:internet;user:;passwork:;userdata:20416
6. Klaar! Uw horloge is nu geactiveerd voor gebruik in Nederland!
Beste,

Ik heb hetzelfde probleem.
Device offline.
Ik heb ook geprobeerd de sms te sturen, 'aar dit werkt ook niet.
Ik ben wel van Belgie
Na heel veel proberen een nieuw horloge opgestuurd gekregen. Deze geïnstalleerd en werkte direct. Maar de volgende dag was dit horloge uit de app verdwenen en kon ikhem niet meer toeviegen de app gaf aan dat het toestel al was geregistreerd en niet meer kon worden toegevoegd. Was er klaar mee en heb alles terug gestuurd. Ben op zoek gegaan naar een horloge wat geen gebruik moet maken van de app Setracker. Deze gevonden bij One2Track en horloge doet het perfect. Deze wordt zelfs geïnstalleerd verzonden. Je hoeft alleen je persoonlijke instellingen aan te passen en telefoonnnummers toe te voegen. Heeft allemaal niet aan de provider gelegen, zoals werd beweerd maar gewoon aan die chinese app Setracker! Ondanks dat je in Belgïe woont zou ik toch kijken of One2Track je kan helpen.
Hoi ik ook dit horloge besteld en een kaartje van KPN gekocht maar op het horloge blijft hij om sim 1 pin vragen we hebben de pincode al er af gehaald op een mobiel
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Natascha, welkom op het forum. Om je verder te kunnen helpen heb ik wat meer informatie van je nodig 🙂. Lukt het niet via de bovenstaande uitleg? En wil je het eens proberen met de pincode die ingesteld stond op de simkaart?
Reputatie 7
Badge +24
Heb je nog hulp nodig van mijn kant Natascha? Ik hoor het graag!
Ikzelf ben al 1 stapje verder. De app zegt apparaat is online. Maar daarne krijg ik de melding: not networking. Ik kan het dus niet tracken

alvast bedankt voor de vorige tips
Ikzelf ben al 1 stapje verder. De app zegt apparaat is online. Maar daarne krijg ik de melding: not networking. Ik kan het dus niet tracken

alvast bedankt voor de vorige tips


Wel.. Ik ben ook al uren aan het stoeien. Horloge geeft eindelijk aan dat ie gprs ontvangst heeft "E".
Bellen kon ik al naar het klokje. Maar wat is er toch aan de hand dat de app aangeeft dat het horloge offline is? Ilzse en Rube, zijn jullie er al achter?
Anders gaat mijn horloge terug!
groet,

Marco
Beste,

Ik heb hetzelfde probleem.
Device offline.
Ik heb ook geprobeerd de sms te sturen, 'aar dit werkt ook niet.
Ik ben wel van Belgie
Ik kocht dit ook vr mijn dochter en heb ook hetzelfde probleem. Zegt sat die offline is mr geeft wel aan geregistreerd te zijn en ik kan ernaar bellen en zij kan met horloge ook nr mij bellen. Zijn ook van België. Heb jij het opgelost gekregen?
Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @Sabmoer! Lastig dat het niet helemaal werkt zoals moet. Gaat het alleen om de GPS die niet werkt en verder alles wel? Zit je in België of in Nederland? Ik hoor het graag, dan denken we van daaruit verder.
Hi, inderdaad heel vervelend als je het gps horloge niet aan de praat krijgt.

Via *link verwijderd* kun je de gps horloges gebruiksklaar kopen inclusief simkaart van Kpn of Lebara (Lebara werkt ook via het kpn netwerk).

Als je gps offline blijft kun je daar ook voor terecht. Ook als je het daar niet gekocht hebt.

Het grote voordeel hiervan is dat je alleen de setracker app nog maar hoeft te installeren en het werkt direct. Veel Succes.

Admin: link naar commerciële website verwijderd
Hoi ik heb ook een z'n horloge en alles doet het prima alleen geeft mijn app aan dat horloge op een andere plek is zo ongeveer 200 meter verderop ? ?
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Liesbeth! De plaatsbepaling van GPS gebeurt door contact te maken met GPS satellieten. Meestal is dit vrij nauwkeurig. Echter zijn er wel dingen die invloed kunnen uitoefenen op die nauwkeurigheid. Dat kan de kwaliteit van de GPS apparatuur in het horloge zijn, maar ook storing vanuit de de omgeving. Denk dan aan hoogspanningsmasten, of atmosferische storingen. Als hij echter altijd 200 meter ernaast zit, dan is de oorzaak waarschijnlijk het horloge zelf.
Ilze &Rube

is het uiteindelijk gelukt de watch online te krijgen ?
en wat was de oplossing ?
of iemand anders oplossing v Belgie ?
thx
Je hebt de oplossing zo gevonden als je in Google zoekt op: setracker storing
imei nr. de eerste 5 cijfers overslaan en vanaf 7001 beginnen en het laatste cijfer weglaten bij inloggen
je houd dan 10 cijfers over. hoop dat het werkt voor, hier wel
Hoi,
Het horloge wat ik voor mijn dochter heb gekocht geeft aan dat die niet networking is. Ik kan haar wel bellen maar zij mij niet.
Heeft iemand de juiste oplossing?
Het is een gps tracker gw300.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Bumpy! Ik denk dat je het best contact op kan nemen met de leverancier, er lijkt niet veel informatie te zijn over dit horloge. Werkt de tracking verder wel? Als je haar wel kunt bellen lijkt de verbinding in orde te zijn.
Reputatie 2
Bij dit soort problemen kun je het beste via google even op mijngps zoeken..

Reageer