Beantwoord

Ik heb onterecht een extra bundel aangeschaft, kan ik mijn geld terugkrijgen?

  • 13 October 2021
  • 7 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik heb 2 x extra bundel voor internet besteld omdat ik bericht kreeg dat ik onvoldoende internet tegoed zou hebben. Dit was niet juist. Kan ik deze bundels retourneren,  het geld terug krijgen?

Hoe had ik kunnen weten dat je op een veerboot extra internet nodig heb. 

Deelt en extra bundel deze kosten dan wel?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 October 2021, 10:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Dotojoda, welkom! Volgens mij zijn dit meerdere vragen:

Ik heb 2 x extra bundel voor internet besteld omdat ik bericht kreeg dat ik onvoldoende internet tegoed zou hebben. Dit was niet juist. Kan ik deze bundels retourneren,  het geld terug krijgen?

Welke bundel had je besteld? En waarom zijn deze uiteindelijk niet gebruikt? Waarom denk je dat je toch wel voldoende internettegoed had?

Hoe had ik kunnen weten dat je op een veerboot extra internet nodig heb. 

Op een veerboot maak je doorgaans gebruik van een satelliet. Daar zijn hoge kosten mee gemoeid. Op de veerboot en op de website waar je tickets kunt bestellen, wordt doorgaans uitgelegd dat er extra kosten gemaakt kunnen worden. Op onze website staat daar ook informatie over. 

Deelt en extra bundel deze kosten dan wel?

De kosten die je maakt door het verbinden met een satelliet worden niet gedekt door een internetbundel. Je betaalt echt per MB een bepaald bedrag. 

Ik kreeg bericht dat ik ruim €17, moest bijbetalen wegens internet gebruik. Ik snapte niet waarom en vanwege de thuis situatie was het belangrijk om internet onderweg te kunnen gebruiken. Daarom heb ik via mijn kpn 2 bundels aangeschaft. Op de website zag ik dat je nooit zonder zou komen te zitten, dat het  alleen trager zou worden,  tenzij je een oud abonnement zou hebben een ik wist niet hoe oud dat van mij was. Ik ben vanwege een nijd situatie met het vliegtuig terug gegaan, daarom heb ik de bundels niet nodig. 

Mogelijke informatie op veerboot is alleen in Italiaans en dat beheers ik niet. Ik had er ook geen moment aan gedacht.

Ik zou niet weten wanneer ik de extra bundel ga gebruiken,  daarom mijn vraag het terug te storten of met de volgende rekeningen te verrekenen. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik kreeg bericht dat ik ruim €17, moest bijbetalen wegens internet gebruik. Ik snapte niet waarom en vanwege de thuis situatie was het belangrijk om internet onderweg te kunnen gebruiken. Daarom heb ik via mijn kpn 2 bundels aangeschaft. Op de website zag ik dat je nooit zonder zou komen te zitten, dat het  alleen trager zou worden,  tenzij je een oud abonnement zou hebben een ik wist niet hoe oud dat van mij was.

Ik kan me voorstellen dat als je dat leest, je zo'n bundel aanschaft inderdaad!

Ik ben vanwege een nijd situatie met het vliegtuig terug gegaan, daarom heb ik de bundels niet nodig. 

Mogelijke informatie op veerboot is alleen in Italiaans en dat beheers ik niet. Ik had er ook geen moment aan gedacht.

Dit kan ik me ook goed voorstellen.

Ik zou niet weten wanneer ik de extra bundel ga gebruiken,  daarom mijn vraag het terug te storten of met de volgende rekeningen te verrekenen. 

Ik kijk met je mee: wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, 06-nummer en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan duik ik erin.

Heb ik gedaan

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inderdaad dat je kosten hebt gemaakt op de veerboot. Die kosten worden, zoals ik eerder uitlegde, niet uit de bundel gehaald. Zou je eens een screenshot van die sms kunnen plaatsen? Ik ben benieuwd of die dan inderdaad onduidelijk is, dan zouden wij moeten kijken of we 'm aan moeten passen. Daarna heb je één bundel aangeschaft en die is nu op. Je maakt nu weer gebruik van je reguliere internetbundel. 

Volgens mij heb ik 2 bundels afgeschaft. 1 bundel heb ik nu gebruikt maar dit was helemaal niet nodig want ik heb voldoende aan mijn abonnement. Dus betaal me die andere terug dan kunnen we stoppen met dit vervelende gedoe . Sms kan ik niet met vinden. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie één bundel op de vorige factuur staan, geen twee. We geven volgens mij in de sms én op de website duidelijk aan wat de ‘regels’ zijn voor het gebruik van internet in het buitenland. Ik kan me zeker voorstellen dat het vervelend is dat dit niet duidelijk was, maar ik kan je helaas niet tegemoet komen in de kosten.