Beantwoord

Internet en telefoon werkt al een tijdje niet in buitenland

  • 10 June 2019
  • 6 reacties
  • 135 keer bekeken

sinds een paar maanden werkt mobiel bellen en internet niet in het buitenland. Heb inmiddels een harde reset gedaan, de instellingen nagekeken etc. Niets werkt. Heeft iemand advies?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 June 2019, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Kloppenburg . Wat vervelend dat je niet (meer?) in het buitenland kunt internetten en bellen.
Je schrijft 'sinds een paar maanden' . Werkte het daarvoor wel? Hoe lang zit je al in het buitenland en mag ik weten welk land dat is? :-)
Wat geeft je telefoon aan? Is er wel een 3g/H/4g verbinding?
We gaan geregeld ff een dagje Duitsland. Zodra we over de grens zijn valt de verbinding weg en is er ook geen 3G of 4g. Helemaal niets. Telefoon al eens gereset. AIM kaart er uiteen weer in gedaan etc. Niets helpt
Ai, dat is merkwaardig. In de regel zoekt de telefoon zelf de juiste setting. Soms is het noodzakelijk om even met de APN instelling te experimenteren. Die staan bij de instellingen van je telefoon en hier kun je handmatig een provider toevoegen. Hebben jullie één mobieltje mee als jullie naar Duitsland gaan? Of gebeurt het ook op een ander toestel?
Ik heb niks meer gehoord. Ik zou het betreuren als jullie weer zonder internet komen te zitten. Kun je bovenstaande vraag beantwoorden? Of had je al geëxperimenteerd met de APN instellingen?
Ik ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten! 🙂
Heb inmiddels een nieuw simkaartje. Deze week proberen we deze in Duitsland