Beantwoord

iPhone melding WiFi zwak beveiligd

  • 31 December 2020
  • 14 reacties
  • 372 keer bekeken

Reputatie 1

Op mijn iPhone krijg ik de melding dat WiFi zwak beveiligd is WPA/WPA2 (TKIP) Hoe kan ik dit oplossen?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Nick83 31 December 2020, 14:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 1

Kan iemand van KPN mij hier antwoord op geven?

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? Kunt u op dat ding inloggen? --> http://192.168.2.254 Heeft u versterkers in huis?

Hallo @Miss T , in het modem hoef je bij de veiligheidsinstellingen voor de wifi uitsluitend te kiezen voor WPA2 en AES en niet WPA/WPA2 en/of TKIP/AES.

Dus alléén WPA2.

Bij sommige modems kun je ook AES apart instellen, zo niet dan alleen WPA2.

Succes.

 

Reputatie 1

@JanD bedankt voor uw reactie. Maar hoe doe ik dit?

@JanD bedankt voor uw reactie. Maar hoe doe ik dit?

Even inloggen in het modem zoals @Nick83 ook beschreven heeft.

 

Reputatie 6
Badge +7

En het kan volstrekt geen kwaad.

 

 

En het kan volstrekt geen kwaad.

 

 

Hallo @Macabeus , WPA/TKIP moet je niet meer willen gebruiken i.v.m. de veiligheid.

 

Reputatie 1

@Nick83 lees nu pas uw reactie. @JanD ik lees zijn reactie nu pas. Maar er wordt gevraagd om inloggegevens? Sorry ben hier echt een leek in. 
@Nick83 ik heb deze in 2013 gekregen. Ik denk een V9

Reputatie 1

@Nick83 en @JanD ik heb ingelogd maar weet helaas niet hoe ik dit kan wijzigen. Ben hier een leek in dus hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen?

Hallo @Miss T , misschien kan en wil @Nick83  je daarmee helpen, ikzelf ken de V9 niet.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 en @JanD ik heb ingelogd maar weet helaas niet hoe ik dit kan wijzigen. Ben hier een leek in dus hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen?

Ok, fijn dat het inloggen inmiddels goed gelukt is 👍

In het menu boven klik je dan op Network en vervolgens links op Security. Dan zie je dit:

Bij Security Type kies je voor WPA2-PSK. En bij WPA Encryption voor AES. Dat TKIP moet dus weg. Dat is onveilig. Vervolgens dan op Submit.

En dan moet het goed wezen. Op je mobiel de WiFi even verbreken en weer opnieuw verbinden. Hoop dat de melding dan weg is.

Hallo @Nick83 , bedankt voor het bijspringen, tof.

Reputatie 1

@Nick83 en @JanD dank beide voor het helpen. Wordt zeer gewaardeerd. 

Reputatie 1

@Nick83 @JanD top het is gelukt😊😃