Vraag

kids sim kan net als vorig jaar niet op 4g in italie

  • 30 April 2021
  • 4 reacties
  • 147 keer bekeken

Net als vorig jaar geen 4g in Italië met kids Sim .

de ouder Sim gaat via windtre direct naar 4g en staat weer als hotspot 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Dijkvrouwtjes! De kids Sim zou in de EU moeten werken. Maakt het simkaartje wel verbinding met het netwerk. Hiermee bedoel ik: Zie je bovenin het scherm wel 3G/H+/4G staan? Zo niet, controleer dan eerst of data roaming ‘aan’ staat. Als je niet weer hoe je dit kunt controleren. Raadpleeg dan onze toestelhulp. Start eventueel het toestel opnieuw op.

Geen succes? Dan kijk ik graag even mee. Kun je de abonnementsgegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Ik controleer dan of de netwerkinstellingen niets blokkeren. 

 

de ouder Sim gaat via windtre direct naar 4g en staat weer als hotspot 

Ik begrijp overigens niet wat je hiermee bedoelt:speak_no_evil:

 

Hallo,

we hebben net als vorig jaar alle instellingen goed staan, roaming ed. Gecontroleerd.

we hebben 2 abonnementen voor kids en 1 ouder abonnement.

het ouder abonnement werkt direct maar de kids niet.

nu is alleen +31 6 …... 75 mee naar Italië, geeft na opstarten kort 4g maar gaat direct weer weg.

we hebben verschillende netwerken gekozen maar geen werkt.

Vorig jaar zomer ook hetzelfde probleem gehad en toen had ik, volgens mijn notities (Mobiel netwerk kpn portalmmm.nl) in gevuld op advies van jullie.

dit werkte even, als de telefoon uit was geweest of we waren weg geweest was de verbinding weg en bleef weg.

dit lijkt dus weer op hetzelfde als we vorig jaar hadden.

nu staat mijn werk iPad als hotspot en is het even rustig maar daarom hebben we voor de kinderen juist dit abonnement gekozen zodat ze  zelf 4g hebben....

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor de uitleg. Werkt de simkaart ook niet in een ander toestel? Ik heb even meegekeken en zie dat de simkaart wel verbinding probeert te maken. Het kan zijn dat de simkaart op het netwerk van een aangrenzend land of gebied is blijven hangen. Om dit uit te sluiten heb ik de simkaart geblokkeerd en gedeblokkeerd. De simkaart wordt hierdoor helemaal afgemeld van het netwerk en meldt zich hierna weer aan. Herstarten kan noodzakelijk zijn.

Geen succes? Kun je de simkaart eens in jouw toestel of die van iemand anders stoppen en testen of het dan wel werkt? 

De APN instellingen met portalmmm.nl zijn verouderd, maar werken volgens mij nog wel. Dit weet ik alleen niet zeker. Onze huidige APN instellingen vind je in onze toestelhulp. Selecteer het toestel en kies ‘internet handmatig instellen’. Doorloop de stappen en pas de APN instellingen aan.:blush: 

Hallo Lisa,

het lijkt toch aan de locatie of aanbieders te liggen.

we zijn net weer terug uit Italië, bij de grens met Zwitserland kwamen alle berichten weer binnen en in Duitsland werkte ook alles normaal.

De telefoon is tussendoor niet uitgeweest ...🤷🏼