Beantwoord

Kosten buiten EU bundel

  • 13 December 2019
  • 8 reacties
  • 120 keer bekeken

Voor de tig keer hebben we weer kosten op de factuur voor internet gebruik in het buitenland terwijl de (correcte) buitenlands bundel staat aan.  Waarom is dit constant een issue?  Hoe kunnen we de constant discussie voorkomen want met veel reizen doen we wat we doen moeten en toch gaat het mis bij KPN

icon

Beste antwoord door Susan_ 16 December 2019, 09:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Mijn advies is: 

mobiele data UIT - Roaming UIT - Locatie voorzieningen UIT. 

 

Kies je er toch voor om alleen roaming uit te zetten? :

Let op dat je al je openstaande sessies (apps en internet) uit moet hebben staan op het moment dat je roaming uit gaat zetten. 

Want anders zouden de openstaande sessies doorgaan via de mobiele data. 

Had jij van te voren alles uit gezet?

 

Met een buitenland bundel aan staan is roaming toch geen probleem? Dit komt gewoon vanuit je bundel.  Hoe kan je dan kosten voor internetten oplopen met een actief geldig bundel?

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @friesche, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

In principe zou je geen kosten moeten hebben wanneer je de buitenlandbundel aan hebt staan. Echter kan ik op dit moment niet zeggen waar de kosten vandaan komen. Kan het zijn dat je iets gebruikt hebt wat niet binnen de bundel valt? Er zijn namelijk wel wat voorwaarden bij de buitenlandbundels (scroll door tot het kopje 'Extra informatie over het buitenland - voorwaarden).. 

Ik kijk graag met je mee waar de kosten vandaan komen en of dat terecht is of niet. Zou je hiervoor je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer + 06-nummer? Dit is alleen inzichtelijk voor jou en KPN moderators. Als dat gelukt is hoor ik het graag!

Profiel is geupdate.  Ik ben benieuwd waar de kosten vandaan komen want dit is niet dat wij niet weet wat wij moeten doen, en ook niet de eerste keer dat dit gebeurd

Reputatie 7
Badge +21

Hi @friesche, ik heb meteen even voor je gekeken. Voor het nummer dat eindigt op 17 heb ik de factuur erbij gepakt. Bij de specificatie kan je zien in welk land de € 0,62 kosten buiten de bundel zijn gemaakt. Klopt het dat je vraag daar over gaat?

Kan het zijn dat je in de buurt van de grens van Kenia bent geweest of hier overheen gevlogen bent (met misschien je vliegtuigstand nog niet aan)? Want er is verbinding gemaakt met een netwerk uit Kenia. En Kenia valt niet onder de Voordeellanden buiten de EU. Voor Kenia heb je de bundel Overige landen buiten de EU nodig. Daar komen die kosten dus vandaan, dit keer in ieder geval..

hmmm dat is mogelijk want ja je vlieg over Kenia richting Zuid Afrika. Dan moet ik een woordje met mijn man want vliegmodus is een harde eis.  Dit is minstens eindelijk een goed verklaring van extra kosten buiten de bundel dank je wel

Hi @friesche, ik heb meteen even voor je gekeken. Voor het nummer dat eindigt op 17 heb ik de factuur erbij gepakt. Bij de specificatie kan je zien in welk land de € 0,62 kosten buiten de bundel zijn gemaakt. Klopt het dat je vraag daar over gaat?

Kan het zijn dat je in de buurt van de grens van Kenia bent geweest of hier overheen gevlogen bent (met misschien je vliegtuigstand nog niet aan)? Want er is verbinding gemaakt met een netwerk uit Kenia. En Kenia valt niet onder de Voordeellanden buiten de EU. Voor Kenia heb je de bundel Overige landen buiten de EU nodig. Daar komen die kosten dus vandaan, dit keer in ieder geval..

BESTE ANTWOORD … EN EINDELIJK EEN ANTWOORD WAAR IK ME IN KAN VINDEN.  

Reputatie 7
Badge +21

@friesche, de verbinding is ook maar heel even geweest maar genoeg om dus kosten te maken. Fijn dat je eindelijk antwoord hebt op dit verschijnsel!  Heb je nog meer vragen dan weet je me te vinden.
 

 

Reageer