Ik wil graag mijn ervaring delen met de huidige stand van zaken rondom KPN 4G buitengebied.
We wonen op nog geen 300 meter van de 4G antenne en tot op heden hadden we daarom in speedtest.net tot 100Mbit down- en 60-70 upload met de Huawei 4G modem van KPN.
Op enkele kleine haperingen na (zo nu en dan eens herstarten omdat de modem alleen 2G-3G heeft) werkte het tot voor kort perfect.
Sinds een week of 3 hebben wij issues met de beschikbaarheid van de verbinding. Zodra we (op zowel telefoon als laptop) een internet pagina openen, krijgen we eigenlijk altijd de eerste minuut de melding van de browser dat de pagina niet getoond kan worden omdat er geen internet verbinding beschikbaar is. Daarna werkt het (vertraagd) maar uiteindelijk komen we wel op een pagina terecht.
Met speedtest.net komen strak tot maximaal 30Mbit (zodra de pagina beschikbaar is) maar zodra ik mijn mobiel als hotspot aanzet (met KPN SIM) haal ik wel rond de 100Mbit en wat vooral belangrijk is, een bruikbare verbinding. De snelheid is niet belangrijk, maar de betrouwbare verbinding wel. Zeker gezien het met een losse mobiele telefoon wel werkt.
Ik heb inmiddels een KPN monteur over de vloer gehad, die niet kan/mag niet bevestigen dat er iets is verandert(lees geknepen is) met de beschikbaarheid van de internet verbinding op de specifieke SIM. Wel heeft hij aangegeven dat er meerdere klanten zijn die dezelfde problemen melden, waarbij hij doorgaans een nieuwe hybride modem (zowel DSL als 4G) heeft geplaatst. Daarnaast gaf hij aan de de TSD bezig is met deze specifieke problemen voor 4G only routers.
Onze DSL verbinding is dusdanig beroerd dat wij hier niet naar toe willen, gezien het al 2 jaar goed heeft gewerkt tot voor kort...
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zich herkennen in dit probleem, en of er misschien iemand is die hier een oplossing voor heeft?
Beste antwoord door Anonymous
Bekijk origineel