Beantwoord

KPN's Turkse provider

  • 12 September 2020
  • 14 reacties
  • 957 keer bekeken

Ik was op een Grieks eiland vlakbij de Turkse kust en normaliter heb ik contact via de Griekse provider Cosmote, maar op dat specifieke plekje op dat eiland, nam de Turkse provider KPN/Turk Telekom het over….en….hee...plotseling werkte Facebook niet meer, ook geen messenger, ook geen BBC news of The Guardian...is dat censuur van de Turken??? Verklaring????

 

icon

Beste antwoord door Anneke-Anna 12 September 2020, 17:14

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja zou zo maar kunnen. Als je dat een probleem vindt: thuis blijven 😜

Vond het geen probleem, maar het viel me op.

 

Maar ik zou graag een mening van KPN hierover hebben, maar dit Forum lijkt niet de weg.

Reputatie 7
Badge +10

Ik vermoed dat het meer hier mee heeft te maken. 

Dank je, ik had niet gedacht dat dit ook aan de Griekse kand merkbaar was.

 

Reputatie 7
Badge +10

Even wat meer Googelen levert een recent bericht op.

Griekenland en Turkije liggen dicht bij elkaar. Het wifi signaal pakt het sterkste signaal. Je zou eventueel automatische verbinding kunnen uitzetten voor andere wifi kanalen. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @jan rofekamp 

Anneke stipt het al aan en ook jijzelf hebt het over contact met een Turkse provider. Naast de genoemde reden (“censuur”) denk ik dat er een heel andere reden kan zijn van de blokkade.

Griekenland valt onder de EU regeling “Roam like home” wat betekent dat je kan blijven internetten, bellen en sms’en uit je huidige abonnement. Maar Turkije valt daarbuiten en dus gelden daar buitenbundelkosten. Voor internet betaal je € 2,50 / MB. Ter jouw bescherming wordt je internet automatisch door KPN geblokkeerd zodra je € 60,50 (incl. BTW) aan kosten hebt gemaakt. Daarvoor hoef je maar 24 MB te verbruiken. Lees meer op de KPN website: Roaming

Hopelijk heb ik het mis en heb je geen vervelende verrassing.

Aha, merci!!

 

Toch bizar dat op het Griekse eiland de Griekse provider geen toegang geeft...

Reputatie 7
Badge +21

Bij overschrijding van de limiet bij de Turkse provider blokkeert KPN je internet (en verdere kosten), maar of je dan ook in Griekenland geblokkeerd bent weet ik niet. Zou niet hoeven want dat land valt binnen je abonnement. Daar zal een KPN moderator naar moeten kijken.

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @jan rofekamp

Welkom op het KPN Forum. Bij deze ook even een reactie vanuit KPN. Wanneer je je aan de buitengrens van de EU bevindt, kan je toestel verbinding maken met een zendmast van een niet EU-provider, in dit geval een Turkse provider. Of deze specifieke provider bepaalde websites/apps blokkeert dan wel censureert, zou ik je niet kunnen zeggen. De verklaring die @RBxx vermeldt ten aanzien van de datalimiet, is de meest logische in deze situatie. Bereik je de datalimiet van € 60,50, dan blokkeren wij ter voorkoming van hogere kosten de mobiel internet verbinding buiten de EU. We informeren je hierover per sms (tenzij je ervoor hebt gekozen om deze sms-notificaties uit te zetten). 

Maak je weer verbinding met het netwerk van een EU provider (bijvoorbeeld een Griekse provider), dan kan je wel weer gewoon mobiel internetten. Ben je in een grensgebied, nabij de buitengrens van de EU, en wil je voorkomen dat je toestel overschakelt naar het netwerk van een niet-EU provider? Dan kan je het beste op je toestel handmatig zoeken naar netwerken en het netwerk van een beschikbare EU provider selecteren. 

Dank!

 

Over and out

 

How do I deleted this discussion. I have the reply. 

 

Reputatie 7
Badge +21

How do I deleted this discussion. I have the reply. 

Dat kan je niet. Dit topic blijft bestaan en geeft informatie aan andere bezoekers van het forum.

Reageer