Beantwoord

Onterechte factuur alsnog betalen

  • 6 February 2020
  • 1 reactie
  • 139 keer bekeken

Beste KPN,

Telefonisch helpen jullie mij niet, dus vandaar even via deze route alvorens de juridische route.

Begin November 2019 heb ik aan data only abonnement opgezegd, per 1 januari. Het abonnement liep al meer dan een jaar, dus wettelijk gezien 1 maand opzegtermijn.

21 november 2019 heb ik een bevestiging per e-mail gekregen dat de opzegging door is gekomen en op 1 januari wordt uitgevoerd (ordernummer 536752856). op 2 januari om 00.01 heb ik de bevestiging gekregen dat het abonnement op 1 januari is opgezegd.

 

Vlak daarna kreeg ik een factuur over de hele maand januari, deze heb ik gestorneerd.

op 20 januari kreeg ik per e-mail een betalingsherinnering, waarna ik KPN heb opgebeld. De medewerker gaf aan dat ik hem niet hoefde te betalen en dat ik verder niets meer zou horen, ik stond in mijn recht. KPN zou dit doen om vervolgens de maand erop het terug te betalen, heel krom en onlogisch.

 

zojuist kreeg ik een herinnering per post, om voor 19 februari te betalen. weer een half uur een medewerkster aan de lijn gehad, zij gaf aan ja sorry, begrijp het maar zo werkt KPN.

Per 1 januari ben ik voor dat onderdeel geen klant meer van KPN en heb daarom geen betalingsverplichtingen meer, het abonnement is tenslotte per die datum opgezegd en onbruikbaar. De medewerkster heeft aangegeven dat als ik niet betaal dat er dan 20 euro incasso kosten bovenop komt.

Daarna juridisch advies ingewonnen bij mijn rechtsbijstandverzekering, zij zeggen dat KPN het in de algemene voorwaarde kan hebben staan. Echter staat de algemene voorwaarden niet boven de wet en sta ik alsnog in m'n gelijk, ik kan tenslotte verzoeken om de algemene voorwaarde nietig te verklaren (bij deze voor alle abonnementen op mijn adres).

Via deze weg alsnog: verwijder de onterechte factuur, welke maar om 5,37 gaat (!!)

Dit is een principe kwestie, aangezien ik binnenkort ook mobiel, interactieve tv en internet ga opzeggen waarbij de kosten vele malen hoger zijn en ik daar het gezeik wil voorkomen.

 

Ik kijk uit naar jullie reactie, hetzij via forum, hetzij via telefoon.

 

Groet,

jeffrey

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 9 February 2020, 18:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jeff, welkom op het forum. 

Het klopt inderdaad dat dit via een slotfactuur wordt verrekend, een vrij standaard procedure bij de meeste ondernemingen. Zuur hierin is dat de opzegging op de 1e is gedaan, waarschijnlijk net nadat de factuur al was aangemaakt. Het is wel gek dat je daar nu nog een brief over krijgt, dit zou al verrekend moeten worden. 

Zou ik dit voor je na mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik hier concreet een antwoord op geven.Â