Beantwoord

Unlimited is niet echt unlimited, moet telkens mb's aanvragen.

  • 9 October 2021
  • 20 reacties
  • 306 keer bekeken

Aiiiii unlimited is dus 8 gig en daarna elke keer 2 erbij zetten.

ik doe fs2020 flightsimmen 1x per maand uit een hotel.

een goeie netgear M2 aan geschaft en een unlimited abo genomen omdat het internet daar bagger is.

in de verwachting ongestoord te kunnen simmen moet ik na het eerste uur elke 10 min 2 gig erbij zetten omdat de 2 gig weer is verbruikt.

kan dit niet anders?..

zo op deze manier is dit totaal nutteloos en onhandig en heb ik er niks aan.

is er geen andere manier? Ander hoef ik dit dure abonnement niet.

gr

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

 

 

icon

Beste antwoord door wjb 9 October 2021, 16:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Thuis flightsimmen

Reputatie 7

Het is niet voor niets dat er een dergelijke beperking opgenomen is voor 4G abonnementen. Het 4G netwerk zou volstrekt overbelast raken als iedereen hun abonnement zou gaan gebruiken voor dergelijke toepassingen.

Klopt het dat je jouw SIM kaart in die Netgear M2 geplaatst hebt?

Zo ja, houd er dan rekening mee dat KPN jouw abonnement zou kunnen blokkeren omdat 06 nummers niet voor M2M communicatie gebruikt mogen worden. Bron.

Nou dat maken ze natuurlijk geen reclame mee, dat zijn dan de befaamde kleine lettertjes.

met welke abo mag dat dan wel? En waar zit geen limiet op.?
toch wel ongemakkelijk voor 35 euro per maand.

 

Reputatie 7

Nou dat maken ze natuurlijk geen reclame mee, dat zijn dan de befaamde kleine lettertjes.

met welke abo mag dat dan wel? En waar zit geen limiet op.?
toch wel ongemakkelijk voor 35 euro per maand.

Dat zijn geen kleine lettertjes van KPN maar regelgeving van de ACM (Autoteiteit Consument en Markt).

Er zijn alleen data-only abonnementen voor 1GB en 25GB die voor M2M gebruikt mogen worden.

Nou dat maken ze natuurlijk geen reclame mee, dat zijn dan de befaamde kleine lettertjes.

met welke abo mag dat dan wel? En waar zit geen limiet op.?
toch wel ongemakkelijk voor 35 euro per maand.

 

bestaat niet,Zoals @wjb al aangeeft zou dan het 3g/4g/5g netwerk het niet aankunnen.

Is er nog een andere manier op internet te krijgen als er geen kabels in de buurt zijn?

satelliet?


 

Satelliet zou kunnen, ben alleen bang dat je dat niet red voor €35 in de maand

Toch vreemd als je ervoor betaald en er geen gebruik van mag maken.

dan mag die natuurlijk ook niet in de iPad om tv te kijken.?

iedereen toch ff bedankt voor de adviezen.

prop em wel in een oude iPhone en dan via persoonlijke hotspot, dat mag dan wel ??? Toch?

 

 

Reputatie 7

Toch vreemd als je ervoor betaald en er geen gebruik van mag maken.

Waar betaal je dan voor?

 

dan mag die natuurlijk ook niet in de iPad om tv te kijken.?

Klopt, maar hij mag wel in jouw telefoon en dan tether je gewoon via jouw telefoon.

Maar ja, die 8GB begrenzing waarna je 2GB "aanvullers" moet activeren zal er sowieso blijven.

Thanks doen we dat.

 

Reputatie 7

Je hoeft je echt niet direct zorgen te gaan maken hoor, KPN zal dat abonnement echt niet zomaar blokkeren.

Toch vreemd als je ervoor betaald en er geen gebruik van mag maken.

dan mag die natuurlijk ook niet in de iPad om tv te kijken.?

T-Mobile had (heeft?) Unlimited data-only SIM-kaarten, die kun je dus wel zonder voorwaarden te schenden in een tablet stoppen.

 

Reputatie 7

Toch vreemd als je ervoor betaald en er geen gebruik van mag maken.

dan mag die natuurlijk ook niet in de iPad om tv te kijken.?

T-Mobile had (heeft?) Unlimited data-only SIM-kaarten, die kun je dus wel zonder voorwaarden te schenden in een tablet stoppen.

Heb je een link?

Hij wordt nu leuk,

op de pagina van de kpn dat waar je een Sim only kan bestellen met unlimited dat, daar kan je voor een aantal euro speciaal bij de Sim een game pas bij kopen. Speciaal voor gebruik met oa Windows 10 pc, game consoles . Dit valt toch onder m2m zou ik denken.

iemand hier opheldering over? Hieruit zou ik denken dat m2m is toegestaan en aangeboden.

denkertje dus .

Toch vreemd als je ervoor betaald en er geen gebruik van mag maken.

dan mag die natuurlijk ook niet in de iPad om tv te kijken.?

T-Mobile had (heeft?) Unlimited data-only SIM-kaarten, die kun je dus wel zonder voorwaarden te schenden in een tablet stoppen.

Heb je een link?

https://www.t-mobile.nl/shop/product/data-sim-only

Hij wordt nu leuk,

op de pagina van de kpn dat waar je een Sim only kan bestellen met unlimited dat, daar kan je voor een aantal euro speciaal bij de Sim een game pas bij kopen. Speciaal voor gebruik met oa Windows 10 pc, game consoles . Dit valt toch onder m2m zou ik denken.

iemand hier opheldering over? Hieruit zou ik denken dat m2m is toegestaan en aangeboden.

denkertje dus .

Zolang de ACM al sinds 5 jaar blijft suggereren dat de Nederlander niet met meer dan 10 cijfers om kan gaan en dat de wereld naar de verdoemenis gaat als we in NL 12 cijfers voor een telefoonnummer zouden gebruiken om mee te bellen, zou ik er maar niet te lang over nadenken, maar gewoon doen.

ACM gaat voor M2M ervan uit dat apparaten elkaar ‘bellen’. Ze gaan compleet uit van het telefoonnumer als basis, terwijl 4G al 10 jaar op de markt is en in de kern puur met Internet Protocol datapakketten werkt. Dat telefoonnummer is irrelevant, maar je kan ervan uitgaan dat KPN als ex-staatsbedrijf ergens nog wel iets heeft waarvan ze denken dat het in de soep loopt als we in NL net als b.v. in DE 12-cijferige nummers voor ‘beltelefoons’ gaan gebruiken. Nieuwkomers als T-Mobile en Tele2 hebben waarschijnlijk geen last van oude meuk en bijbehorende afdelingen met mensen die gewoon hun pensioen op een vertrouwde manier willen halen.

“Als 06-nummers opraken, heeft dat grote financiële en maatschappelijke gevolgen.” schrijft de ACM. Maar stel je eens voor, wat als de mensen die dit soort teksten bedenken, opraken. Dan breekt vast de pleuris uit.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Sanbouw, welkom! Ik heb weinig toe te voegen aan alles wat hierboven gezegd wordt. Het klopt dat de simkaart bedoeld is voor gebruik in een mobiele telefoon. Als je ineens tientallen GB's nodig hebt, dan is het niet optimaal. En ik snap wat je bedoelt met je vraag over de gamepass, maar: de meeste gamers gamen hopelijk nog steeds bekabeld. Het kan ook met de simkaart met unlimited data inderdaad, wat je zelf aangeeft: als je jouw telefoon als hotspot gebruikt, dan kan je gebruik maken van die gamepass. Hoeveel GB's bepaalde apparatuur verbruikt, weet ik niet om eerlijk te zijn. Ik heb thuis alleen een PS3 staan die amper wordt gebruikt.:sweat_smile:

 

 

“Als 06-nummers opraken, heeft dat grote financiële en maatschappelijke gevolgen.” schrijft de ACM. Maar stel je eens voor, wat als de mensen die dit soort teksten bedenken, opraken. Dan breekt vast de pleuris uit.

hier moest ik om lachen @tmoesel:laughing:

@Marcia_  is gewoon een lastige toestand, ik begrijp het allemaal maar vind het toch een beetje ( als je de kleine lettertjes niet lees) de boel verwarrend maken voor de klant.

ik heb maar 1x per maand een hoge download nodig en dat zou nu wel gaan echter niet op de manier zoals het handig is.

dat de kpn suggereert een onbeperkte download te hebben en eigenlijk ervan uit gaat dat niemand dat gaat gebruiken is vind ik niet het probleem van de klant maar van knp.

kpn heeft dus mooie praatjes , suggereert met de game kaart ook van dat je ongestoord gebruik kan maken via 4G en geven daar niet aan dat dat het eerste uur is waarna je geregeld moet upgraden.

de nieuwste flightsimulator welke ook te spelen is via de game kaart trekt bij opstarten al meer als een gig, laat staan als de scenery veranderd .

ik moet nu opzoek gaan naar een andere mogelijkheid .

ik heb maar 1x per maand een hoge download nodig en dat zou nu wel gaan echter niet op de manier zoals het handig is.

Als dat structureel en regelmatig is, kan je ook misschien met prepaid van TMO toe en dan een unlimited dagbundel kopen. Ik weet niet uit ervaring hoe ver het datavolume dan op die dag reikt zonder hindernissen, maar stel je koopt elke dag een bundel, dan ben je 90 euro per maand kwijt. Dat is ook het bedrag wat je kwijt bent bij een reseller op TMO netwerk, en dat is zonder aanvuller hindernissen, maar ook niet TeraBytes, ik dacht na 500GB (per maand) dat men ‘moeilijk gaat doen’.

Reputatie 7
Badge +30

Ik snap het helemaal! Dat is inderdaad verre van optimaal in dat geval. Ik hoop dat je een manier vindt die goed bij jou past!