VPN via 4G/ipv4

  • 30 July 2020
  • 3 reacties
  • 1108 keer bekeken

Ik maak al geruime tijd gebruik van NordVPN, welke altijd uitstekend gewerkt heeft op alle apparaten.

Sindskort heb ik een nieuwe telefoon, Xiaomi Mi 9 Lite, met Android 10 (MIUI 11.0.3.0).

Hierop krijg ik NordVPN niet aan de praat over de 4G-verbinding van KPN. Op wifi werkt het overigens prima.

 

Problemen in de setup bij NordVPN zijn uitgesloten.

Het enige wat zij vereisen is 4G over ipv4. Als ik ipv6 aan laat staan, blijft NordVPN zoeken naar een server.

Echter, als ik mijn APN instellingen "ipv4/ipv6” verander naar "ipv4”, dan heb ik helemaal geen 4G meer, totaal geen internet… (Op mijn vorige telefoon was dit niet het geval en kon ik nu meteen NordVPN gebruiken).

Via mijn eigen 4G kan ik NordVPN dus überhaupt niet gebruiken. De klantenservice geeft aan dat er geen blokkade is, maar dat ze niet technisch genoeg zijn het ipv4/ipv6-verhaal op te lossen.

 

Binnen mijn huishouden werkt NordVPN wel op een andere telefoon (OnePlus 5t) over 4G.

Vraag is nu: hoe krijg ik NordVPN aan de praat op mijn KPN 4G?

Met welke APN instellingen heb ik internet én kan ik NordVPN gebruiken?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Met de apn advancedinternet zou dat gewoon moeten werken.

Reputatie 7

Hoi @nadieh, welkom bij ons op het forum. Dat het op een ander toestel wel werkt doet vermoeden dat het een instelling is op de Xiaomi. Heb je de APN die sjb noemt al kunnen proberen? Of de instellingen van de OnePlus naast de Xiaomi gelegd en vergeleken?

Zoals @wjb suggereert heb ik ‘advancedinternet’ als APN ingesteld op mijn iPhone… en waarempel: een vpn-verbinding opzetten via mijn hotspot werkt nu wel.