Beantwoord

Weinig mobiel bereik sinds overgang Telfort naar KPN

  • 17 February 2020
  • 8 reacties
  • 922 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds kort is mijn mobile gebruikt het signaal van KPN  (KPN NL) ipv. Telfort en nu heb ik 2 streepje maximaal 3 streepje bereik rechts boven op het scherm waar die aangeef van 4G signaal. Ik vraag me af toen ik de simkaart van Telfort gebruikt geef de signaal echt volle 4 streepje en nu heb ik net nieuwe simkaart van KPN vervagen heb ik echt weinig bereiken.kan ik dit oplossen? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 February 2020, 08:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi,

 

Misschien een gekke vraag, maar heb je jouw toestel al een keer herstart?

Voor de KPN moderators is het handig wanneer je jouw profiel invult. Zo kunnen ze met je meekijken.
Dit is alleen voor jou en KPN medewerkers zichtbaar. 

@Sunny911 Zolang je geen uitval hebt tijdens 4G bellen, hoeft minder streepjes geen probleem te zijn en hoef je niks op te lossn.

Het 4G mobiele systeem kent veel meer dynamiek en methodes om er voor te zorgen dat je altijd verbinding houdt. Pas als er actief mobiele internetdata heen en weer gaat (of bellen) kan het makkelijk even opschalen, of naar een andere mast of andere frequentie overschakelen of een andere frequentie bijschakelen. Gaat allemaal volledig automatisch en houdt ook rekening met andere gebruikers. In rust is het niet nodig om zend- en ontvangvermogens onnodig hoog te laten zijn.

Nu met nieuwe SIMkaart van KPN maakt je telefoon+netwerk andere keuzes dan bij Telfort.

@tmoesel hartelijk dank voor de uitleg. 

@Anneke-Anna natuurlijk heb ik het gedaan. Meer dan 10 keer geloof ik.

Reputatie 4
Badge +2

@Sunny911 

Even een copy/paste van een ander forum:

Dekking kwa streepjes zegt heel weinig tot niets, zeker bij moderne telefoons.

Voorbeeld:
Je kan op een Samsung S10 0-1 streepje hebben op Band 3 (met de hoofdband worden de streepjes gemeten) en de andere banden zijn dan ook verbonden; Band 3 + 1 + 7 + 20 en dan haal je bijvoorbeeld 80 Mbit/s.
Je kan ook alleen met Band 20 (meteen de hoofdband dan) verbonden zijn, 4-5 streepjes hebben en toch maar 8Mbit/s halen.

Deze streepjes zijn ook de reden waarom is zoveel ben gaan onderzoeken met LTE banden.
Ik begreep er niets van dat ik veel sneller ging met 0 streepjes dan met 5 streepjes.

Leuke extra: Moderne telefoons proberen sites met zoveel mogelijk banden zolang mogelijk 'vast' te houden.
Als ik hier thuis verbonden was met een site met 4 banden ging het prima.
Daarna reed ik naar een site met alleen 1 band (Band 20), 100-200 meter voor/achter/links/rechts en onder de mast, maakte niets uit, ik bleef verbonden met de site met 4 banden op 1-2 km verderop. :)

Eind.

 


Ik heb nooit een Telfort sim gehad, maar het kan zijn dat je met een nieuwe KPN sim juist met meer banden bent verbonden.
Ik weet niet of je ooit speedtests heb gedaan met de Telfort sim, indien wel, vergelijk eens met een speedtest nu met KPN.

@5Guru Qua internet snelheid 2 streepje van KPN is even snel als 4 streepje van Telfort, maar wat ik niet begrijp toen ik de Telefort simkaart in mijn telefoon nog zit en de naam is automatisch veranderen van Telfort NL naar KPN NL (op dat moment gebruikt ik KPN maar dan via tefort simkaart dus) zit daar echt overal nog volle strepen in maar nu heb ik een nieuwe simkaart in plaatsen die is echte de eigendom van KPN maar dan hadden ook volle streep moet hebben en niet 2 streepje .

Op dit moment het is okay maak het mij niet meer uit zolang dat ik nog goed verbinding heb. Bedankt voor uw reactie.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Sunny911 welkom op het forum! Ik sluit me aan bij het bovenstaande. Zolang je gesprekken niet wegvallen en sites normaal laden is er geen probleem met de dekking. De streepjes zeggen uiteindelijk niet zo veel over de kwaliteit van het signaal.

@Thomas Dank u, dat is echt mooi om te horen.