Beantwoord

annuleren mobiele bestelling

  • 27 October 2020
  • 15 reacties
  • 534 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo, ik ben Sip.

Ik heb vorige week een iPhone 12 in bestelling gedaan. Alle velden ingevuld en betaling direct geregeld via iDeal. Dan kom ik erachter dat ik een verkeerde route heb gevolgd. Ik heb al jaren sim-only dus had voor verlenging moeten kiezen. Dan maar even bellen om zeker mn 06 te behouden en de nieuwe aanvraag te annuleren. Dame stond me prima en netjes te woord maar advies om maar aan de deur te weigeren, dan wordt het abonnement vervallen. Ik zie het al helemaal gebeuren, na weigeren van de levering ook mn huidige 06 weg. Ik kon dus niet geholpen worden. Was erg stroef allemaal, dus morgen maar naar de KPN winkel. Vooropgesteld dat ik de onjuiste route heb gevolgd ben ik toch van mening dat dit geen service is. Meneer: “raar dat u via iDeal kon betalen, is een pré-order en dat moet niet kunnen. Ik zie dat u de betaling al heeft gedaan.” Ik zeg: "Alles wat ik heb ingevuld en nodig voor de bestelling, is op de KPN site gevraagd!”

Dus annuleler m’n bestelling en stort het bedrag even terug alstublieft.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 November 2020, 09:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @was10981, welkom terug! Dit moet inderdaad geannuleerd worden. Echter, dat kan alleen via de telefonische klantenservice (0800-0402). Je kunt alleen in de winkel annuleren als je ook in de winkel bestelt hebt. Ik wil je dan ook vragen om toch nogmaals te bellen. Als je iPhone nog niet daadwerkelijk verzonden is (dat wil zeggen, je hebt nog geen track en trace code ontvangen) dan kan het zeker geannuleerd worden. Je krijgt het geld dan, zodra de annulering volledig verwerkt is, binnen 5 werkdagen weer terug. 

Als hij al wel verzonden is, dan zul je hem inderdaad aan de deur moeten weigeren. Dit doet verder niets met je 06-nummer.  Het toestel gaat dan terug naar ons en de aanvraag wordt geannuleerd. Je krijgt dan je geld ook binnen 5 werkdagen nadat wij het toestel weer in huis hebben terug. 

Reputatie 2
Badge

Beste Erik, heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren (dinsdag 27-10) een half uur met de klantenservice (Demi) gebeld. Zij gaf aan dat annuleren alleen in de winkel kon omdat het een pré-order was. Ik vandaag 28-10-20, 09:30 uur naar de winkel in Purmerend. Daar hetzelfde liedje. Die verwijzen weer naar de klantenservice. Erik dat schiet lekker op zo. Ook blijkt dat de levering van de iPhone 12 nog langer is uitgesteld. Kortom: zowel de klantenservice als personeel in de winkel weten GEEN raad met annuleren van een pré-order. De jongeman in de winkel zegde wel toe in het systeem aan te geven dat ik (mijn vooraf betaalde €408) terug gestort wil hebben. Kan gewoon niet te lang meer wachten op een nieuwe telefoon. Ook ruk ik niet even nogmaals zo’n bedrag van mn rekening. 

Naar elkaar blijven verwijzen schiet ik niets mee  op. 

Erik nogmaals bedankt en zeg aub waar ik terecht kan om mn €408 terug te krijgen. 

Mvrgrt Sip

Reputatie 7
Badge +30

Je moet toch echt bellen met 0800-0402, @was10981. Ik kan er ook niets anders van maken. Spreek desnoods in dat je wilt opzeggen (i.p.v. annuleren), dan kom je direct bij de opzegafdeling uit. Zij zijn de experts op dit gebied en kunnen je dan ook met de annulering prima helpen.

 

Het geld krijg je sowieso terug, binnen 5 werkdagen nadat de annulering verwerkt is staat het weer op je rekening.

Reputatie 2
Badge

Erik, zojuist weer erg lang aan de telefoon gehangen met uw klantenservice. De dame gaf aan een “speciaal” formulier ingevuld te hebben voor annuleren. Dit formulier zou, na klachten, sinds vier dagen ontwikkeld zijn. Mijn te annuleren bestelling was nergens te vinden. Er is duidelijk iets fout gegaan zei ze. Wel was te zien dat ik al €408 had over gemaakt. Kortom ik zit met de stagnatie  

Reputatie 7
Badge +30

Dan zit het bij de juiste afdeling, @was10981. Zij gaan dit dan verder afronden en zorgen dat je jouw geld ook z.s.m weer terug hebt.

Reputatie 2
Badge

Erg bedankt en een super weekend. 👍🏻👊🏻💪🏻

Sip

Reputatie 2
Badge

Geweldig, 24-10-2020 nw telefoon in bestelling gedaan via de WEB-shop van KPN. Hele procedure werd geaccepteerd en de betaling (€408) was al afgeschreven voor ik op verzenden had gedrukt. Ja natuurlijk ben ik cynisch. Ik was begonnen met aan te geven dat ik abusievelijk nw abonnement had gekozen in plaats van verlengen op mijn abonnement dat ik 64 jaar heb. “Lossen we op hoor, we annuleren de order even!”zegt klantenservice na telefonisch contact op 27-10-2020. Oh gaat niet u moet naar de winkel in Purmerend, daar kunnen ze dit oplossen. 28-10-2020 om 09:30 in de winkel. Alles gechecked maar kunnen mijn order helemaal niet vinden. “U moet echt naar de klantenservice omdat u een pré-order heeft via de webshop en dat kunnen wij niet annuleren!” op 28-10-2020 weer naar 0800-0402 en nw dame. Die zegt een annuleringsformulier ingevuld te hebben en dat het binnen een paar dagen geregeld is en mijn €408 (die ze feilloos vonden in tegenstelling tot mijn order) snel teruggestort zal worden. Gelukkig zijn we pas MEER dan DRIE weken verder in GEEN berichten!!!! GEEN terugbetaling. Nee mensen, dit is niet leuk meer!!!!!!

Ik vraag mij het volgende af: “Laat ik het redelijk houden. 300.000 mensen nemen een pré-order op een nieuwe telefoon en betalen ALLEMAAL €408 = €122.400. Als dat (tot nu toe) DRIE weken op de rekening van KPN staat wat zal dat dan opleveren????  

Dit is net zo belachelijk als de hele procedure die bij mij wordt toegepast en NIEMAND van KPN is tot nu toe in staat geweest mijn pre-order te annuleren!

Ja ik ben boos!

Hier hetzelfde met een ongewilde aangesmeerde pre order voor een glasvezel abonnement. Diverse malen contact gezocht met de klantenservice, eerst konden ze niets vinden, 2e telefoontje goed boos geworden en konden ze het ineens wel vinden en toegezegd dat het meteen geannuleerd zal worden en ik daar een mail van zou ontvangen. Je raad het al, geen email gehad, 3e telefoontje weer niets bekend maar na enige navraag zou de pre order uit het systeem zijn maar zou daar geen mail van ontvangen. Mocht ik het pakket toch thuis krijgen dan kan ik het abonnement binnen 14 dagen annuleren. Aangezien wij nu al klaar zijn met kpn komt er hier geen glasvezel sprietje op of onder mijn erf, jammer dat het zo moet, schande kpn !

Reputatie 7
Badge +30

Begrijp ik hieruit dat je het geld nog niet terug hebt, @was10981? Dat had al lang gebeurd moeten zijn! Ik ben er dan ook gelijk ingedoken. Het formulier dat is ingevuld, waarvan ik zei dat het dan bij de goede afdeling lag, blijkt toch niet naar de goede afdeling te zijn gegaan. Excuses daarvoor! Ik ga dit handmatig voor je uitzetten bij de juiste collega. Daarvoor heb ik alleen nog wel iets van je nodig. En dat is je rekeningnummer, en het bestelnummer van de verkeerde bestelling. Die begint dan met SISH gevolgd door wat cijfers. Zou je die beide gegevens willen toevoegen aan het veld 'persoonlijke opmerking’ in je forumprofiel? Reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan kan ik er gelijk mee aan de slag en heb je het geld deze week ook weer terug.

 

@Stedo, welkom. Echter is jouw geval een compleet andere situatie. Het gaat bij jou om een pre-order voor een vast abonnement die blijkbaar niet meer te vinden is. Terwijl het bij Sip om een uitgevallen mobiele aanvraag gaat waarbij de terugbetaling te lang op zich laat wachten. Jij hebt een eigen topic, daar wordt jouw geval verder behandeld.

Reputatie 2
Badge

Beste Erik, was het maar waar dat ik een bestelnummer had gekregen bij de berichten van bestelling, maar helaas. Ook uw personeel in de KPN winkel in Purmerend kon geen bestelnummer vinden en zelfs aanvankelijk de hele bestelling niet, alleen dat ik €408 had over gemaakt en dat heb ik middels een bankafschrift visueel gemaakt.

Heel veel dank Sip

Reputatie 2
Badge

Erik, wel hoop ik dat alleen de pré-order gaat vervallen en NIET dat mijn huidige 06 wat ik al sinds mensenheugenis heb komt te vervallen.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste Erik, was het maar waar dat ik een bestelnummer had gekregen bij de berichten van bestelling, maar helaas. Ook uw personeel in de KPN winkel in Purmerend kon geen bestelnummer vinden en zelfs aanvankelijk de hele bestelling niet, alleen dat ik €408 had over gemaakt en dat heb ik middels een bankafschrift visueel gemaakt.

Heel veel dank Sip

Ah, dat zal dan ook verklaren waarom het ook na het formulier nog niet goed ging. Wil je mij dan een kopie van dat afschrift sturen? Daar staan dan wel aanvullende codes en dergelijke bij waarmee we hem wel terug kunnen vinden. Je krijgt een privébericht van me met een e-mailadres. Als je het daar heen wilt sturen pak ik het gelijk verder op.

 

Erik, wel hoop ik dat alleen de pré-order gaat vervallen en NIET dat mijn huidige 06 wat ik al sinds mensenheugenis heb komt te vervallen.

 

Geen zorgen, dit staat verder los van je huidige abonnement en nummer. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het opsturen, gisteren, van het afschrift, Sip. Ik heb uitgezet bij de juiste collega en die heeft zojuist gereageerd. De annulering was vastgelopen, waardoor de terugbetaling ook niet kon gebeuren. De collega heeft de annulering nu voltooid en gelijk ook de terugbetaling in orde gemaakt. Het bedrag staat binnen 3 werkdagen weer op je rekening.

Reputatie 2
Badge

Erik, heel erg bedankt voor je uitstekende inzet en afwikkeling. Alles wat daarvoor (voor dat jij je erin mengde) is geïnvesteerd op het gebied van communicatie zoals:

Digitale aanvraag via de WEB-shop had nooit door het systeem goedgekeurd mogen worden omdat het huidige nummer al jaren van KPN is;

De administratie klopt niet en met name de koppeling WEB-Shop/pre-order/annuleren;

Klantenservice verwijst mij naar de winkel;

De winkel verwijst mij weer naar de klantenservice;

Geen email met bestelnummer;

De reactie van de dames Eva (klantenservice) verbrak de verbinding en een andere dame (formulier annuleren ingevuld) zei: “We hebben wel meer van die ouwe mensen die er niets van snappen!” Sjapoo hoor, jammer dat ik die naam niet kon verstaan. U heeft deze gesprekken vast opgenomen dus ik zou zeggen: “Even een evaluatie anders blijft dat doorgaan.

Erik jij verdient een :thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +30

Oef, dat is niet de manier hoe onze klantenservicemedewerkers horen te reageren, Sip. Foutjes maken (een nieuwe bestelling doen in plaats van verlengen) kan gebeuren. En normaliter is dat dan ook snel weer geannuleerd en alles in orde. Alleen werd het hier een samenloop van dingen die allemaal net niet helemaal lekker gingen. Met ons systeem waar de bestelling in bleef hangen, de onhandige opmerking van de collega, en het formulier dat niet goed ging. Ik ben dan ook blij dat je dit hier hebt aangekaart. We nemen het zeker mee, dank je wel.