Vraag

Bellen naar buitenland binnen de bundel?

  • 14 February 2020
  • 7 reacties
  • 484 keer bekeken

Volgens verschillende mensen waaronder de politie en iemand die werkte binnen EU-verband zou bellen vanuit Nederland naar Eu-landen ook wettelijk verplicht binnen de bundel moeten vallen. Op jullie site lees ik dat dat niet het geval is. Hoe kan dat?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt i.v.m. reageren in een topic uit 2011


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Dat kan ook maar dan moet je eerst verlengen de bekende adder onder het gras.

 

Bellen en sms’en

Ben je op reis in de EU? En heb je een abonnement afgesloten na 3 februari 2019? Dan bel je gewoon uit je abonnement naar ieder ander nummer in de EU. Oók als jij in Nederland bent.

Bron

Bij oudere abonnementen, afgesloten voor 26 september 2016, geldt de regeling niet voor bellen naar een E.U. land als je in Nederland (KPN netwerk) belt.
Bellen v.u. Nederland binnen de bundel geldt wel voor abonnementen die sinds de start (15 juni 2017) van de roam like home regeling zijn aangeschaft. En met terugwerkende kracht v.a. 27 september 2016.

Wat heeft de politie ermee te maken?

@PeterG niet volgens de gelinkte pagina.

Abonnement Budget of Basis afgesloten na 26 september 2016 t/m 3 februari 2019

• Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlandsnummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms.

Heb jij een andere bron die ik niet heb gevonden? 

Dat is en was mij inderdaad niet bekend, Galdor. Ik weet (wist) niet beter dan dat alle abonnementen na 26 september 2016 wel v.u. NL bellen binnen E.U. in de bundel hebben.

Ik heb inderdaad een andere bron:
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/nieuwe-mobiele-abonnementen-en-wijzigingen-eu-roaming-per-1-juni-2017-432542

Vanuit Nederland naar andere zone1 landen is niet in alle gevallen uit de bundel. Menig Telfort klant die voor de migratie en daarna gewoon buiten bundel kosten voor zijn of haar kiezen kreeg zelfs bellen naar België niet eens zo gek lang geleden. 

Zie dit topic

Uit het door Peter gelinkte topic dat komt overeen met hoe dit voor Telfort geldt.

Hoe werkt het met bellen in de EU?
Bellen vanuit Nederland naar nummers in de EU valt niet onder de regulering, bellen vanuit Nederland naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland wel.

 

Hier wordt uitgelegd hoe het sinds 15 mei 2019 zit. In het kort maximaal 23 cent per minuut en sms 7 cent.

Mogelijk kan de topic starter met een controleerbare bron komen?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Witteveer, welkom! Ik begrijp niet helemaal je achterliggende vraag, maar ik kan je wel vertellen dat Galdor het bij het rechte eind heeft. Met KPN abonnementen vanaf 26 september 2016 bel je ook vanuit Nederland naar andere landen binnen de EU vanuit je bundel, tenzij het een Budget of Basis abonnement betreft. Als je verder nog informatie nodig hebt of er iets onduidelijk is, laat je het dan weten?

Herstel niet goed gelezen. 😎