Beantwoord

Betalingsachterstand, wat moet ik doen om niet geblokkeerd te worden?

  • 19 July 2018
  • 11 reacties
  • 10481 keer bekeken

Hallo, door wat problemen met betalingen zit ik nu met een betalingsachterstand van 206,38 euro.(Inclusief de factuur van deze maand)

Ik kan op dit moment 1 of 2 van de 3 facturen betalen, is dit mogelijk om zo ophef van mijn aansluiting te voorkomen? Online kan ik geen knop vinden om de factuur te betalen, ik kan alleen via de sms link 206,38 betalen. Dus moet ik per se het hele bedrag in 1 keer betalen, of kan ik 1 of 2 facturen betalen om te laten zien dat ik wil betalen.
icon

Beste antwoord door Nadia 20 July 2018, 10:26

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @KoningKoek, welkom op het Forum. Wat vervelend dat je een betalingsachterstand hebt, Log in op de MijnKPN app en klik op de melding die verschijnt om je factuur via iDEAL te betalen. Werkt dit niet, dan moet je het even zeggen. Want ik denk dat de KPN moderator dit dan voor je kunt oplossen. Ik lees ook dat je alvast 1 of 2 en 3 facturen wilt betalen. Maar het beste is om alles te betalen, dan heb je in ieder geval je hoofd leeg. Anders denk je constant aan dat je nog steeds een achterstand hebt bij KPN. En dat is ook niet prettig. Verder kun je de betaling ook via een andere weg doen:

SMS of e-mail
Als de automatische incasso niet lukt dan ontvang je een SMS of e-mail waarmee je zelf het factuurbedrag kunt betalen.

In de SMS en de e-mail hebben we een iDEAL link toegevoegd waarmee je kunt betalen. Deze link is 5 dagen geldig.

Internetbankieren
Het is ook mogelijk om een betaling te doen via internetbankieren. Vermeld daarbij altijd je debiteuren- of klantnummer en kies het juiste KPN-rekeningnummer:

Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.
Let op: Het duurt vijf werkdagen voordat deze betaling bij KPN verwerkt is. Weet je je klantnummer voor TV, Internet e/o Bellen niet meer? Deze kan je hier opvragen.
Dus daarmee kan ik de opheffing voorkomen? Ik zal de app nu downloaden, wel gek dat dat via de website niet mogelijk is, of in ieder geval niet duidelijk als het wel kan.
Reputatie 7
Badge +22
Je kunt ook eenmalig de betaling uitstellen, maar of je dat nu wilt, weet ik niet. Maar op die manier loop je steeds achter de betaalachterstanden aan, en dat is ook niet fijn. 😞
Betaling uitstellen doet het niet voor mij
Reputatie 7
Badge +22
Betaling uitstellen doet het niet voor mijDan ben ik bang dat je dan toch moet betalen, voordat ze je afsluiten.
Reputatie 7
Hoi KoningKoek, welkom op het KPN forum 🙂 Goed dat je aan de bel trekt. Ik zie dat Dennis je al veel info heeft gegeven. Bedankt 🙂 Laat ik beginnen met wat meer info over de volgorde van het incassotraject in stappen en betaalmogelijkheden.

Automatische incasso mislukt
Je betaalt je factuur via automatische incasso. Bij een automatische incasso wordt het factuurbedrag automatisch afgeschreven van het door jou opgegeven bankrekeningnummer. Als de eerste incasso poging is mislukt, krijg je een e-mail van ons. In deze e-mail staat dat we na 5 dagen een nieuwe incasso poging doen. Aan jou de taak om te zorgen voor voldoende saldo op je rekening, zodat het openstaande factuurbedrag afgeschreven kan worden. Is de automatische incasso mislukt, dan kan je zelf de openstaande factuur betalen. We bieden je dan 3 mogelijkheden:

- MijnKPN app: Log in op de MijnKPN app en klik op de melding die verschijnt om je factuur via iDEAL te betalen
- SMS of e-mail: Als de automatische incasso niet lukt dan ontvang je een SMS of e-mail waarmee je zelf het factuurbedrag kunt betalen. In de SMS en de e-mail hebben we een iDEAL link toegevoegd waarmee je kunt betalen. Deze link is 5 dagen geldig
- Internetbankieren: Het is ook mogelijk om een betaling te doen via internetbankieren. Vermeld daarbij altijd je debiteuren- of klantnummer en kies het juiste KPN-rekeningnummer:

Maak je geen gebruik van bovenstaande betaalopties dan sturen wij jou een herinnering. Je ontvangt een betaalherinnering via e-mail. Er wordt verzocht om de achterstallige factuur zo snel mogelijk te betalen via iDEAL. Gebruik hiervoor de link uit de herinneringsmail van KPN om extra kosten te voorkomen.

Je ontvangt een tweede betaalherinnering via e-mail waar €15,- herinneringskosten aan verbonden zijn. Je wordt verzocht om zo snel mogelijk te betalen via iDEAL. Als je nu niet betaalt, is de volgende stap dat je diensten worden geblokkeerd. Als je niet op de twee betaalherinneringen bent ingegaan, word je geblokkeerd. Dat betekent dat je je Internet, TV en/of Bellen niet kunt gebruiken. Als je geblokkeerd bent, kan je door te betalen via iDEAL, vier uur na ontvangst van je betaling, weer aangesloten worden.

Alle info staat op onze site: Automatische incasso mislukt.

Komt de betaling van je KPN factuur niet uit? Wil je op een andere datum betalen? Betaling uitstellen! Je kan je factuur één keer op een andere datum betalen. Dit kan tot maximaal een maand na de datum van de factuur. Op die datum maak je het bedrag aan ons over. Je ontvangt hiervoor een e-mail met een IDEAL link op de openstaande factuur te voldoen.

Heb je meer dan 1 factuur openstaan? Of is de factuur ouder dan 31 dagen? Dan kun geen betaalafspraak online maken! We vragen je dan spoedig alle openstaande facturen te voldoen om afsluiting te voorkomen. Ik wil nog wel voor je kijken wat we kunnen doen, we zouden het fijn vinden dat je in elk geval de oudste twee facturen meteen betaalt. Ik kan dan kijken of we voor de laatste een betaalafspraak kunnen maken. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Betaling uitstellen doet het niet voor mij@Nadia, dat betaling doet het niet voor hem of haar. 😉 Omdat ik zag dat je die link had geplaatst, ik had deze link ook al in me vorige bericht gezet. 😉
Reputatie 7
Hey Dennis, super dat je al veel informatie hebt gegeven, ik heb alle stappen in chronologische volgorde gezet 😉 Laat ik beginnen met wat meer info over de volgorde van het incassotraject in stappen en betaalmogelijkheden....
Betaling uitstellen doet het niet voor mij@Nadia, dat betaling doet het niet voor hem of haar. 😉 Omdat ik zag dat je die link had geplaatst, ik had deze link ook al in me vorige bericht gezet. ;) Dat klopt!
Heb je meer dan 1 factuur openstaan? Dan kun je niet meer een betaalafspraak online maken! We vragen je dan spoedig alle openstaande facturen te voldoen om afsluiting te voorkomen. Ik wil nog wel voor je kijken wat we kunnen doen, we zouden het fijn vinden dat je in elk geval de oudste twee facturen meteen betaalt. Ik kan dan kijken of we voor de laatste een betaalafspraak kunnen maken. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? :)
Bedankt, ik heb zojuist de oudste twee facturen betaald. Mijn profiel heb ik nu ook ingevuld.
Reputatie 7
Hey KoningKoek, bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel! Fijn dat je de facturen via MijnKPN hebt voldaan 😃 Ik zie helaas dat je de facturen van juni en juli hebt betaald i.p.v. mei en juni. Omdat de factuur van mei, langer dan 31 dagen, openstaat kan ik daar geen betaalafspraak voor maken 😣 Dit kan alleen door de afdeling Collections. Wil jij deze afdeling aankomende maandag bellen, dat kan door 1200 te bellen op je mobiel. Vraag de medewerker of hij/zij je wil doorverbinden met Collections. Laat je me weten of het is gelukt?
Reputatie 7
Ik zie dat alle openstaande facturen zijn voldaan. Dat is fijn KoningKoek! Er valt een last van je schouders lijkt mij 🙂 Ik sluit daarmee dit topic. Als we nog iets voor je kunnen doen laat het weten, de community helpt je hier graag!

Reageer