Beantwoord

Bevestiging betaling toestelkrediet inclusief totale toestelkrediet

  • 24 May 2019
  • 6 reacties
  • 245 keer bekeken

Beste KPN,

Vanochtend heb ik het resterende bedrag van mijn toestelkrediet volledig afgelost, omdat mijn hypotheekverstrekker dit verzocht te doen. De bank wilt hiervan een bewijs/bevestiging ontvangen waarin het totale toestelkrediet staat vermeld (in dit geval € 744) en de bevestiging dat het krediet volledig is afgelost. Nu heb ik wel een email ontvangen van KPN, maar hierin staat dit bedrag niet vermeld.

Wat ik nodig heb, is een vrij simpele mail waarin ongeveer het volgende staat:

''Geachte heer ,
Hierbij bevestigen wij dat het toestelkrediet a € 744 volledig is afgelost.
Met vriendelijke groet,
KPN''

Nu heb ik de klantenservice telefonisch benaderd hierover, echter had hij de mogelijkheden niet om zo een mail te versturen. Voor de rest ben ik vriendelijk geholpen en dit is ook absoluut geen klacht. Ik heb er natuurlijk alle begrip voor als een tool deze mogelijkheden niet biedt, maar voor mij is dit een vrij belangrijke mail, omdat de ontbindende voorwaarden van de koopakte binnenkort verlopen.

Ik ga ervan uit dat het mogelijk is om vanuit KPN een dergelijke mail naar mij te versturen en daarom stel ik nu mijn vraag via dit forum.

Alvast dank voor de hulp.
icon

Beste antwoord door Marina_ 26 May 2019, 13:28

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @Eftemir ,
de betaling zal nu door KPN verwerkt gaan worden en zie je hoogstwaarschijnlijk terug op de eerstvolgende factuur.
Tevens moet het ook bij de BKR afgemeld worden, want daar kijken de financiële instellingen altijd i.v.m. de maximale bestedingsruimte die je al particulier hebt voor bepaalde leningen in verhouding tot het besteedbare inkomen.
Maar wacht een reactie van een moderator nog even af.
Succes.
Hallo @Eftemir ,
de betaling zal nu door KPN verwerkt gaan worden en zie je hoogstwaarschijnlijk terug op de eerstvolgende factuur.
Tevens moet het ook bij de BKR afgemeld worden, want daar kijken de financiële instellingen altijd i.v.m. de maximale bestedingsruimte die je al particulier hebt voor bepaalde leningen in verhouding tot het besteedbare inkomen.
Maar wacht een reactie van een moderator nog even af.
Succes.


Hallo Jan-D,

Allereerst bedankt voor je reactie. Vrijwel direct had ik een bevestiging ontvangen van de betaling. Hierin staat alleen ''Binnen 5 werkdagen vervalt de registratie van uw toestelkrediet bij BKR.'' Ik heb bij de bank nagevraagd of dit voldoende is, maar zij geven aan dat ze het totale toestelkrediet in de bevestiging ook willen zien, omdat zij in de BKR-registratie alleen het bedrag zien. Als het bedrag dus in de mail staat, dan kunnen zij het bedrag in de bevestigingsmail relateren aan het bedrag in BKR.

Normaliter ben ik een geduldig persoon en 5 werkdagen is natuurlijk niet veel, maar dit heeft haast omdat de bank zelf ook nog een verwerkingstijd heeft. Stel ik zou vandaag deze bevestigingsmail krijgen, dan kan de bank a.s. dinsdag de stukken naar de notaris opsturen. Maar stel dat de BKR registratie pas volgende week (bv. vrijdag) wordt verwerkt, dan wordt het weer een week later en dan is het helaas te laat.

Dus ik hoop als KPN Compleet-klant zijnde, altijd even vermelden hé 😉, dat KPN mij kan helpen met dit vrij simpel verzoek.
Bedankt voor de hulp KPN.

NOT!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Eftemir, Welkom op het forum! Bij een nieuwe hypotheek komt heel wat kijken en snap dat je dit zo snel mogelijk geregeld wilt hebben. Je hebt al een bevestiging van ons ontvangen waarin staat dat de registratie bij BKR binnen 5 werkdagen vervalt. Je krijgt nog een extra ''bevestiging'' van ons op je eerst volgende factuur. De verrekening van het toestelbedrag staat op de eerst volgende factuur. Je zou nog eens een mail kunnen sturen naar Risico beheer van KPN. Het e-mailadres stuur ik je in een privébericht. Zij kunnen je hier meer duidelijkheid over geven en je hopelijk een bevestiging mailen die je kunt geven aan de bank.
Hoi @Eftemir, Welkom op het forum! Bij een nieuwe hypotheek komt heel wat kijken en snap dat je dit zo snel mogelijk geregeld wilt hebben. Je hebt al een bevestiging van ons ontvangen waarin staat dat de registratie bij BKR binnen 5 werkdagen vervalt. Je krijgt nog een extra ''bevestiging'' van ons op je eerst volgende factuur. De verrekening van het toestelbedrag staat op de eerst volgende factuur. Je zou nog eens een mail kunnen sturen naar Risico beheer van KPN. Het e-mailadres stuur ik je in een privébericht. Zij kunnen je hier meer duidelijkheid over geven en je hopelijk een bevestiging mailen die je kunt geven aan de bank.

Bedankt Marina, ik ga het proberen!
Reputatie 7
Badge +19
Fijn 🙂 Houd je ons op de hoogte @Eftemir?

Reageer